zondag, januari 25, 2009

Twee maal tien

Het is een gedoe om iets in een kleiner lettertype te zetten en eigenlijk ziet het er ook niet uit. Dus vooruit maar: ik heb gelopen. Dat was meer dan een jaar geleden. Misschien was het wel twee jaar geleden, ik durf het niet na te kijken. Aanvankelijk had ik een goeie reden om niet te lopen: die ontstoken achillespezen. Die hebben maanden gezeurd, geloof me. Op de duur evolueerden ze van "een goeie reden" naar "een bruikbaar excuus", en nog later had ik geen excuus meer nodig. Ik liep gewoon niet meer, het was voorbij.

Ik zou het in een klein lettertype willen tikken omdat ik niet helemaal zeker ben van mezelf of ik dit volhou: ik loop dus opnieuw. Twee keer tien minuten daarnet, met een minuutje rust. Het voornemen is om dat dindag opnieuw te doen. En Zij loopt mee, op spiksplinternieuwe turnsloefen. Pardon, loopschoenen. Te spiksplinternieuw, we hebben een modderparcours uitgekozen om ze wat te ontwitten.

Samenvattend: we zijn vertrokken.

Labels:

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Net op Facebook (jawel) aan een vriendin beloofd dat ik ook weer ga lopen (mijn excuus was: ontstoken bilspier, maar is ook al meer dan een jaar geleden...)
Nu nog spiksplinternieuwe schoenen mét sportsteunzool gaan kopen en ik ben weer vertrokken. In kleine lettertjes... want ik weet niet hoelang ik het deze keer ga volhouden. In elk geval: veel succes met de hernieuwde poging en hou vol!

25 januari, 2009 17:20  
Blogger Trijn said...

Ken het gevoel: samen met een collega/vriendin al bijna een jaar bezig met start to run (0-5km)... normaal moet je dat in tien weken kunnen. Wij zijn net iets langer bezig. Als we dan een weekje overslaan gaan we terug naar de voorlaatste les... maar beter dat dan in onze luie zetel zitten, denk ik dan.

25 januari, 2009 17:56  
Blogger tinne said...

ook ik ben deze morgen terug beginnen joggen,prachtig weer maar bitter koud, hoop dat ik het volhoud.

25 januari, 2009 19:48  
Anonymous Anoniem said...

Da's leuk!
Jouw blog was toen een goede motivatie voor mezelf om te starten met lopen. Met twee lopen is ook net iets leuker dan alleen; ik loop met de hond.

25 januari, 2009 19:49  
Anonymous Anoniem said...

Zelf schrijf ik terwijl ik loop. Dan moet ik daarna de woorden alleen nog op papier zetten. Is goed voor het geheugen en bespaart tijd, maar het leidt vooral de aandacht af van zware benen, vals plat, steken in de zij, pijnlijke longblaasjes, krampen en het idee dat het ongetwijfeld opvalt dat je al een jaar niet meer gelopen hebt.

25 januari, 2009 20:32  
Anonymous Anoniem said...

Zal dat allemaal wel goed "aflopen"?

25 januari, 2009 21:30  
Anonymous Anoniem said...

Ok. Goed nieuws. Proficiat Koen. Het was precies jou blog die mij aan het lopen gezet heeft 1.5 jaar geleden. De gevolgen van de loopmicrobe zijn niet te overzien...
De komende weken zijn cruciaal, daarna zal de gedwongen pauze slechts een blipje zijn. Doe het voor jezelf, niet voor het blog publiek.

26 januari, 2009 06:37  
Anonymous Anoniem said...

niet lopen in het donker,dank u

26 januari, 2009 08:17  
Anonymous Anoniem said...

Goed bezig! Blijven gaan met lopen :o)

26 januari, 2009 22:21  
Anonymous Anoniem said...

Ik vroeg me al lang af of je nog liep. Jij (en dat hele marathon-programma) hebt mij al verschillende keren aan het lopen gekregen. De laatste keer liep ik zonder problemen 45 minuten, maar ik vond er niks aan. Alle redenen waren dan ook goed om er mee te stoppen (druk, koud, regen,...). Zal ik ook maar weer eens beginnen?

27 januari, 2009 07:14  
Anonymous Anoniem said...

't Is blijkbaar de week van de goede voornemens... Ik heb me ook voorgenomen om vrijdag terug te beginnen. Als het niet regent tenminste :-)

27 januari, 2009 10:29  
Blogger Heleen said...

Koen, dat vind ik geweldig om te horen. Niet te ambiteus worden, dan blijft het leuk en de blessures weg...

30 januari, 2009 09:08  

Een reactie posten

<< Home