dinsdag, november 18, 2008

Radio 1 sessie - Arno


Samenvattend: je had er moeten bij zijn. Wat een avond! Het hoogtepunt was "Eyesight to the blind". Roland (63) op een akoestische Gibson waarvan de slagplaat was verdwenen en Arno (59) op mondharmonica. Oud worden is iets om naar uit te kijken.

Paul Decoutere was er, de C uit TC Matic. Dat maakte de avond historisch. Decoutere was enkel verstaanbaar als hij Engels sprak.

Marie-Laure BĂ©raud, de moeder van Arno zijn kinderen en op het podium een kruising tussen Piaf en Carla Bruni, moest een interview uitzweten waarvan mijn tenen gingen krullen. De toon sloeg om van genant naar amusant toen Arno ruzie begon te maken over het waar en wanneer van hun eerste ontmoeting.

Nooit heb ik een kortere versie gehoord van Oh La La La. De intro en het refrein, gedaan. Dat kwam omdat Arno moest pissen. En het was dringend.

Labels: ,

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

GIJ JA GIJ,GIJ GROTE GELUKZAK!!!!!!!!!!

18 november, 2008 09:33  
Anonymous Anoniem said...

Prettig zo'n feestjes voor de luisteraar en waarschijnlijk nog meer voor het aanwezige publiek. Schoon foto's ook, en dat van zo'n lelijke mensen die door wat ze kunnen en zeggen en zingen prachtig zijn in mijn ogen en oren.
Nog van dat....

18 november, 2008 11:03  
Blogger Maarten said...

Het was inderdaad geweldig.
En ik vond het niet eens erg dat ik er niet bij was.

En die covers van TC-Matic.

Man man man

En hoe Arno daar dan vol of over was.
Schoon.

18 november, 2008 12:26  
Blogger Onzils said...

Ga je naar alle sessies, Koen? Dan ajb een stukje als dit voor elk concert...dat is dan net "the icing on the cake" voor degenen die ver weg zijn en er enkel via de streaming kunnen van genieten...alvast bedankt!

18 november, 2008 12:27  
Anonymous Anoniem said...

ik heb ook gekeken gisteravond.fantastisch!! kippevel
momenten,wat een muzikant die arno.
en gelachen man met die supo!de jonge jaren kwamen weer boven.

19 november, 2008 14:39  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben op de Arno-dag bijna tegen je aan gelopen, Koen, en zelfs even gedacht je naar marathon-tips te vragen (ik ga me toch eens aan de monster wagen)... maar dat niet gedaan (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Het was de eerste keer dat ik Arno bezig zag op een niet-festival podium... en dat was een verademing. De indoor-Arno komt op m'n goedevoornemens-lijstje.
Zelf was ik eigenlijk voor Stef Kamil afgekomen. Die 'nam' de TC Matic songs en 'gaf' ze terug, met overgave (en met de glimlach).
...en over Paul Couter: als geboren Zeebruggenaar had ik op eenvoudig verzoek kunnen vertalen ;-)

20 november, 2008 09:54  
Anonymous Anoniem said...

Dju toch, dat ik het heb gemist. Moest missen wegens werkverplichtingen...

20 november, 2008 19:07  

Een reactie posten

<< Home