maandag, oktober 20, 2008

Peer


Een ontworteld stammetje naast een rulle plek in het gras. De landman veegt het zweet van zijn voorhoofd. Hij was zeker van zijn stuk geweest: dat perenboompje moest eruit. Plaats maken voor nieuwe aanplant: bessenstruiken.

Al zwoegend nam de zekerheid af. Hier wordt een leven beƫindigd. Weerbarstig leven bovendien. Hij hakt hakt met zijn spa hakt hij een wortel probeert hij een wortel door te hakken. Waarom eigenlijk? Weinig peren, zeker. Maar de forsythsia forsythia levert nog minder peren en die mag blijven. En dat plan met die besjes waar dat boompje voor moeten wijken is slechts een vaag plan.

Daar zit nog een gat in de markt: een soort Gaia voor plantenrechten.

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dode mensen steken ze in de grond ,dode bomen trekken ze uit de grond????????

21 oktober, 2008 07:09  
Blogger Peerke said...

Dat pakt mij, zoiets.

21 oktober, 2008 08:23  
Anonymous Anoniem said...

Forsythia (Chinees klokje) met 1 s en geen 2.

21 oktober, 2008 09:23  
Blogger koen fillet said...

@anoniem. Dan zal ik een s rooien.

21 oktober, 2008 09:28  
Anonymous Anoniem said...

Kijk eens aan : een tweede adem, in de gedaante van een verdeelde landheer.

De stille vrees dat je wor(s)telde met een writerscrisis of fnuikende midlifeblock lijkt ongegrond. A la bonheur !

21 oktober, 2008 11:15  
Anonymous Anoniem said...

En ik die eindelijk het idee gevonden had om voor je verjaardag een pereboomke te 'offreren', zie nu dat je ermee hakketakt...een forsythia zal ik geen mens kado doen en bessen zijn voor de vogels. Moet nu opnieuw elke groene centimeter van je tuin voor ogen houden om te weten wat er nog bij kan (en mag). Heb gelukkig nog heel even de tijd om erover te peinzen. Maar het kan evengoed iets helemaal anders zijn natuurlijk. Tips?

21 oktober, 2008 15:48  
Blogger koen fillet said...

@herfstblad. ik, jarig? ik weet van niks.
en als je bent wie ik denk dat je bent: wat een raar pseudoniem voor een man in de fleur van zijn leven.

22 oktober, 2008 13:35  
Anonymous Anoniem said...

Gij van niks weten?
't Kon ook stinkzwam zijn of aardpeer maar toen ik je foto bekeek lag daar wel degelijk (ondermeer) een herfstblad. Trouwens, een herfstblad gaat naar de komposthoop en krijgt een nieuw leven. Zo ben ik al zeker aan m'n 7de bezig!

22 oktober, 2008 15:43  

Een reactie posten

<< Home