dinsdag, mei 13, 2008

In de lift

-Dag Koen, loop je nog?

De omroepster stapt met een groen jurkje over een kapstok de lift in. Allez hoe heet ze, ik zou het duizend keer zeggen.

-Nee jong, ik heb aan de 20km van Brussel ontstoken achillespezen overgehouden. Al een jaar nu.

Evy! Ik weet het weer. Evy Gruyaert.

-Het scheelt van dag tot dag, vandaag valt het mee. Maar soms ben ik kreupel.
-Ja, 't is allemaal zo gezond niet hé. Ik kwam vorige week een kinesist tegen en die zei "Dank u, Evy!" Hij vergiste zich, hij dacht dat ik Evy was. "Ge hebt mij met uw start to run véél werk bezorgd."


't is Evy niet. Shit, 't is Saartje.

-Ik moet er uit. Dag Saartje.
-Dag Koen.


Ze had ook Sven kunnen zeggen.

Labels:

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Oei, Koen. Jij hebt Saartje duidelijk niet in Matroesjka's gezien. Anders zou je je haar wel herinneren.

Of dat besef het contact vlotter zou maken, valt allicht nog te betwijfelen...

13 mei, 2008 13:00  
Anonymous Anoniem said...

. bedoelt Matrasjkas neem ik aan?

13 mei, 2008 15:05  
Anonymous Anoniem said...

ik vind het spijtig dat je je collega's niet herkent
of moet ik schrijven vindt vooraleer een reactie komt.
stel je voor dat je kinderen iemand niet herkennen waar ze jarenlang mee op school hebben gezeten.
trouwens ik kom dat ook tegen maar dat is omdat ik andere proporties heb dan vroeger,maar evy of saartje,alsjemenou

maar ze zei geen sven

JAMMER EN SPIJTIG
zo ken ik koen fillet niet van de radio
zo zie je maar
tot op studio brussel of klara

13 mei, 2008 15:49  
Blogger koen fillet said...

ik vind het ook spijtig dat ik mijn collega's niet herken. Omdat het zo ongemakkelijk is.

13 mei, 2008 15:54  
Anonymous Anoniem said...

beste koen daar is niet ongemakkelijks aan
ze weten ook wie je bent of vergis ik me

13 mei, 2008 16:02  
Anonymous Anoniem said...

Dat "groen kleedje over een kapstok" las ik eerst alsof Saartje zelf de kapstok was...

TS

13 mei, 2008 16:41  
Anonymous Anoniem said...

Schitterend stukje. En zeer herkenbaar --helaas ;)

13 mei, 2008 16:47  
Anonymous Anoniem said...

Over een kapstok stappen in de lift? Is dat normaal? Een groen jurkje daar kan ik nog inkomen...
Je kan niet iedereen herkennen en dan nog de juiste naam weten. Gelukkig moet je niet alle verjaardagen kennen of gsm-nummers! Misschien zoals in de grootwarenhuizen een naamkaartje op je hemd spelden...véél stommer dan zich even te vergissen toch?
I.

13 mei, 2008 16:48  
Anonymous Anoniem said...

is het omdat evy van west-vlaanderen is
hélaba kalm hé koentje filé
of we maken fillet américain van je
foei koen,is het al niet genoeg dat de gentenaars tegen de westfluten zijn

13 mei, 2008 17:29  
Blogger Marc Ogiers said...

Het verschil in appeal tussen Evy en Saartje is even groot als het verschil tussen An Swartenbroekx van de Kampioenen (van een kapstok gesproken) en pakweg Cindy Crawford.
Mijn gedacht!

13 mei, 2008 21:24  
Blogger baske said...

Hé Koen,
Die ontsteking is toch al lang genezen. Is dit geen drogreden om niet te kunnen/willen bewegen. Denk maar aan Raimond vh G: "Afwachten deed U genoeg! ..."

14 mei, 2008 13:52  
Blogger koen fillet said...

@Koen. Wat krijgen we nu, moet ik een doktersbriefje publiceren, ofwa? En het is Raymond.

14 mei, 2008 14:10  
Anonymous Anoniem said...

koen van het groenewoud
allé we zijn weer vertrokken met de loopblog
alles danzij evy,oei sorry saartje
enfin t'zijn twee schone meiskes,dixit raymond

14 mei, 2008 15:15  

Een reactie posten

<< Home