donderdag, december 06, 2007

Kieken!


Dat auto'tje dat ik niet herkende, blijkt toe te behoren aan Marcske. Als er geen opnames zijn van de Kampioenen staat het in de VRT-garage. Het oordeel van de collega die mij daarop wees is keihard: Fillet, gij zijt ne vorten intellectueel, gij.

Ik beken: ik kijk daar nooit naar. Maar ik eet 's middags mijn bokes wel eens op aan tafel met Boma of met Fernand Costermans. We noemen elkaar dan Marijn en Jaak en Koen. En we halen herinneringen op aan Jongens & Wetenschap, en vragen ons af hoe dat nu weer zat met die relativiteitstheorie. Vorte inteljectuelen, die Kampioenen.

Labels:

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Seg Koen, zou VTM Wendy van Wanten ook in hun ondergrondse garage zetten wanneer er geen opnames zijn van haar "reality-soap" ?
Of moogde daar ni mee lachen?

06 december, 2007 12:29  
Anonymous Anoniem said...

Hm, dan zat ik er toch boenk op?!
... de 'koekendoos' van Markske...

06 december, 2007 12:54  
Anonymous Anoniem said...

Niet ad hominem bedoeld, maar deze kon ik toch niet laten liggen:
"Vroeger moest Wendy nooit in de garage, want er werd constant mee gereden."

Ts

06 december, 2007 14:04  
Anonymous Anoniem said...

@ anonymous:

nu toch ook nog. Hoorde ik gisteren niet dat ze in blijde verwachting is?

06 december, 2007 16:39  
Blogger karen said...

applaus voor katrien die hem wel herkende!

06 december, 2007 17:19  
Anonymous Anoniem said...

Geachte Koen,

De redactie van Medium4You heeft de artikels van uw weblog, Van 0 naar 42 kilometer, gelezen en van hun kwaliteit en originaliteit genoten.
Wij vragen u daarom toestemming om, volgens de voorwaarden van de site, eventueel een paar artikels op Medium4You te kunnen publiceren, met name het stuk “Kieken!” dat wij heel interessant vinden.

Medium4You is een Belgische actualiteiten site die de bijzonderheid heeft om tweetalig nederlands-frans te zijn.

Medium4You is een gratis website bedoeld voor meningsuiting en debatten, toegankelijk voor iedereen.
Deze website wordt ter beschikking gesteld van alle inwoners van België en elders, in de hoop dat zij zich dit medium van
meningsoverdracht, experimenten en ideeën zullen toeëigenen.

Wij willen verduidelijken dat er geen publicitaire campagne wordt voorzien in deze fase.
Elk artikel wordt onder een pseudoniem of een eponiem gepubliceerd, dat door de auteur wordt gekozen, en ook met de verwijzing naar de blog in kwestie, indien het gevraagd wordt.

Beste Koen, wij zouden het echt op prijs stellen als wij enkele van
uw artikelen zouden kunnen publiceren op Medium4You, waar talrijke andere talentvolle
auteurs zich reeds uitspreken.

Wij zouden het eveneens appreciëren om met u te corresponderen en op eventuele
vragen die u zou hebben te antwoorden.
Medium4You is volledig gratis en zeer toegankelijk. U kunt zich als redacteur inschrijven op elk moment: http://www.medium4you.be

Graag tot ziens op Medium4You,

Het redactieteam van Medium4You
E-mail : redacteurs@medium4you.be

06 december, 2007 17:34  
Blogger karen said...

Is er trouwens iemand die me kan uitleggen waarom applaus met 2 p's is?
Dat klopt voor geen halve meter met de spellingsregels die ik ooit in het 1e leerjaar leerde...

en: er zijn belijkbaar nog mensen die opmerken dat hier knappe artikels verschijnen

06 december, 2007 19:11  
Anonymous Anoniem said...

Misschien weten zij of het Griekse Kalender of Griekse Kalenden is?

07 december, 2007 14:38  
Anonymous Anoniem said...

applaus < ad + plaudere
en dan wel volgens bepaalde regels- wijzigt de 'd' in een p, resulterend in een vlottere uitspraak.
(cfr. ook applicatie, bijvoorbeeld)

08 december, 2007 02:17  
Anonymous Anoniem said...

En zou het de bedoeling zijn geweest om "vorte intelectuelen" met één -l te schrijven. Of mis ik hier een vleugje humor?

09 december, 2007 08:58  

Een reactie posten

<< Home