maandag, september 10, 2007

De krantencommentaren

In De Morgen geeft Liesbeth Van Impe een slecht raport aan Feyten of Fillet. Twee sterren, dat staat voor middelmatige radio. "een vaag idee dat staat of valt met de concrete uitwerking, waarbij vallen de meest waarschijnlijke optie is." Niet echt prettig om lezen.


Karel Michiels in De Standaard is wel mee: "...woensdag heb ik er het televisiejournaal voor laten schieten en donderdag was ik blij dat ik in de auto zat. Dit is het soort mediaprogramma dat we eigenlijk allang op televisie zouden moeten hebben, met een kwinkslag en de nodige dosis ironie (...) en toch informatief en verhelderend. (...) Ik denk dat ik het tv-journaal van zeven uur in de toekomst nog vaker zal missen."

Tot zover de krantencommentaren. Nu het beursbericht nog.

Labels: ,

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat Feyten&Fillet een prima programma is als je na een dag werken s'avonds voor het eerst de radio opzet. Als je de hele dag kan luisteren komt het nieuws er na een dag R1 er langs je oren uit ;-)Ik ben een vaste R1 luisteraar, de hele dag dus zonder zappen. Dan is het nu een beetje te veel hetzelfde. Wat ik ook (en vooral) mis is de typische Radio1 stijl. Nu twijfel ik soms: zit ik wel op Radio1? Het zou ook StuBru of zelfs Donna kunnen zijn. Jammer.
Blijkbaar moet alles tegenwoordig snel en luchtig en licht-verteerbaar zijn. Nog jammerder. Heel wat vaste R1 luisteraars waren dat net omdat het hier wat rustiger en serieuzer mocht. Ik hoop dat het fouten uit de kinderschoenen zijn en dat alles hier en daar nog wat zal bijgeschaafd worden. Nog een laatste puntje: Zita Swoon werd 3 dagen op rij halfweg afgebroken voor reclame. Foei!

10 september, 2007 12:06  
Blogger Giovanni Samaey said...

Beste Koen,

Vorige week werd door uw collega in F&F Johan Vandelanoitte opgebeld, en aangekondigd met de woorden "Die heeft nu toch niets anders te doen".
Er werd gevraagd hoe de uittredende regering gedekt werd door het parlement, maar er was geen tijd meer voor het antwoord. Daarom werd Johan Vandelanoitte afgescheept met een "Ik vat samen: regering, braaf zijn!".

Los van vlotheid die blijkbaar nodig is, vind ik dit gewoon ongemanierd, en dus ongepast. Als dat de nieuwe huisstijl wordt...

10 september, 2007 12:57  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb dat artikel van Karel Michiels ook gelezen, maar ik vond dat er nogal veel met bloemetjes werd geworpen.. Eerlijk gezegd dacht ik tijdens het lezen soms dat het allemaal ironie was, maar het bleek een serieus artikel te zijn .. Het was er een beetje over, vond je dat zelf niet?
En Koen, trek het je niet aan, nog maar eens een bewijs dat De Morgen een verzuurde krant aan het worden is, helemaal in de trend van wat de hoofdredacteur zondag liet horen in Bromberen ... Sossen kunnen niet tegen hun verlies denk ik ...

10 september, 2007 16:44  
Blogger Giovanni Samaey said...

Ben net aan het luisteren wanneer jij het presenteert, Koen, en ik moet zeggen: je brengt de rust in huis na een dagje hard werken. Je bedaarde manier van spreken, en de fijne korte fragmentjes: ideaal om de avond in te gaan.

10 september, 2007 19:55  
Anonymous Anoniem said...

Liesbeth Van Impe heeft al vaak intelliogente dingen geschreven.
Ik geloof dat ze onlangs door Rik Torfs in DS omschreven werd als "pienter".
Ten bewijze in DM schreef ze vandaag:
N-VA-boegbeeld Geert Bourgeois is in een interview met deze krant een van de laatsten die de postelectorale radicalisering van de publieke opinie nog goed nieuws vindt. De meeste onderhandelaars zijn zich er intussen terdege van bewust dat onrealistische verwachtingen doorgaans slachtoffers maken. De klappen vallen in de hoek van zij die de compromissen sluiten, niet in het kamp van zij die aan de zijlijn roepen dat het nog harder moet gaan.

Maar ja, intelligente mensen kunnen zich ook vergissen hé.

zxgsec: ik zou de x en de c van plaats verwisselen

10 september, 2007 22:40  
Blogger Unknown said...

"Fillet" is nu eenmaal verworden tot een keurmerk; je voorgeschiedenis legt de lat hoog.
Voorlopig zit het nieuwe programma me nog niet helemaal als gegoten, maar het belet me toch de CD die klaarzit in de autoradio op te zetten. Gezien de CD's (Wilco, Spoon, Costello, ...) zou ik dat als een compliment zien, heer Fillet.

11 september, 2007 17:28  
Anonymous Anoniem said...

De idee dat je programma ook zou werken op tv, is zeker iets dat ik beaam. Lekker luchtig door de actualiteit. Niet enkel als rubriekje (in iets à la De Laatste Show), maar zelfs als volwaardig format.

12 september, 2007 10:40  

Een reactie posten

<< Home