donderdag, augustus 23, 2007

Plek


Vandaag ben ik verhuisd. Salut redactielokaal 3L57, ik woon nu op wat heet de nieuwsvloer. Met een riant uitzicht, zoals u ziet.

Het wordt wennen. De diverse redactielokalen die ik heb gekend waren altijd een soort clubhuis. Rommelige plekken waar een wij-tegen-de-wereld sfeertje hing. Programma's ontstonden al bullshittend, lachend en onnozeldoend kwamen de beste ideeën. En slechte ideeën luidop uitspreken kon geen kwaad want we zaten veilig in ons clubke.

Dat is vanaf nu wel even anders. Het principe is: - in het Engels - clean desk, want je weet 's avonds in principe niet of je de volgende ochtend op dezelfde plek zal terecht komen. Geen ladenblokken. Niet eten aan je bureau. Radioluisteren alleen via de koptelefoon. Enzovoort enzoverder.

-update- Geen vuilbakje!

Labels:

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Enzovoort enzoverder = eufemisme voor managers, managers, managers???

Toch veel succes gewenst en Koen 's avonds op de radio wanneer ik naar huis rij. Leuk vooruitzicht, hoef ik niet meer naar de Grote Beer op radio2 te luisteren.
Een zekere Albrecht presenteert dat, geloof ik. Niet slecht, maar durft mensen soms een beetje uit te lachen; hou ik niet van :-)

rcoiofc: ik d8 eerst dat er Royco stond

23 augustus, 2007 16:26  
Anonymous Anoniem said...

oh 'clean desk'.......lijkt me vreselijk, om van te gruwen ;
maar zo te zien kun je 'vliegertjes' (gevouwd in papier)laten rondvliegen.......11/9?!
grtjs
rita.

23 augustus, 2007 20:47  
Anonymous Anoniem said...

Opkijken van je bureau mag tussen 10u en 10u15. Maar dan onmiddellijk weer aan het werk!

23 augustus, 2007 23:28  
Anonymous Anoniem said...

Hmm, ze maken het gezellig daar precies..
Ach, ik werk ook soms in zo'n landscape.. en wees gerust, als je de juiste mensen rond je hebt ben je gauw vergeten dat er geen vier muren rond je staan hoor ...

24 augustus, 2007 01:07  
Anonymous Anoniem said...

'A clean desk is a sure sign of a sick mind', hangt aan de binnenkant van de deur van mijn rommelkot. Zo kan ik er elke dag met een gerust gemoed buitenstappen.

24 augustus, 2007 01:50  
Anonymous Anoniem said...

hoe weet je dan 's morgens aan welke bureau je die dag zal belanden?! Is er dan ook een parkeerplaats voor je karretje met je persoonlijke spullen?

24 augustus, 2007 05:38  
Anonymous Anoniem said...

Het eiland XL ???

24 augustus, 2007 07:34  
Anonymous Anoniem said...

zo oninspirerend, zo'n clean desk...

24 augustus, 2007 09:33  
Anonymous Anoniem said...

en van hoogtevrees mag je precies ook al geen last hebben...

aiaiai, binnenkort elk programma onderbroken voor ieder flut nieuws item (of nog erger: sport item); ge ziet dat zo al aankomen...

24 augustus, 2007 11:39  
Anonymous Anoniem said...

Als Koen op de werkplek komt, hoort hij een computerstem die zegt: heer filet, vandaag computer 5; nog een prettige dag verder.

jfdpxjo: JF Kennedy, nee, JF Dpxjo

24 augustus, 2007 13:25  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik zit wel in de zijvleugel van het nieuws, waar het toch net iets gezelliger is,. Maar vrees niet... Het valt echt mee. En ik ben zelfs -al lange tijd- een voorstander van "clean desk"...

24 augustus, 2007 13:51  
Anonymous Anoniem said...

Geef mij toch maar :
"De wet van de stimulerende wanorde" (van David Freedman en Eric Abrahamson, Oorspronkelijke titel: A Perfect Mess)
succes daar.

24 augustus, 2007 22:51  
Blogger karen said...

veel succes, in ieder geval...
misschien went het wel...

25 augustus, 2007 22:19  

Een reactie posten

<< Home