zaterdag, juni 23, 2007

Tot zover Wilde Geruchten


De laatste Wilde Geruchten zijn achter de rug. We zijn redactioneel naar het frituur gegaan om dat te vieren. Geen grote emoties want onze wegen scheiden nog niet echt: de Wilde Geruchtenredactie werkt gewoon voort en maakt vanaf maandag een zomerprogramma. Fris&Co, een titel waar we ons van wensen te distantiëren. Bij wijze van flauwe grap bedacht door Jan Demol, maar op directieniveau vonden ze het een vondst. Nu zitten we ermee.

Sven Pichal presenteert Fris&Co. Hij was researcher van Wilde Geruchten, maandag draaien we de rollen om. Ik ga achter de schermen werken ten dienste van hem. Met plezier, maar ook met wat schroom want ik kan dat eigenlijk niet goed, researchen. Ik ben geen Groot Beller. Telefoneren en kletsen en mensen overtuigen om zich te laten interviewen, brr.

We gaan onze handen vol hebben want ondertussen moeten we ook nog de nieuwe Radio 1 voorbereiden. Dat doen we wél in gespreide slagorde. De meeste ex-wildegeruchters gaan schrap schrap maken, een schrap schrap-achtig programma dat Annemie zal presenteren samen met schrap. Henk gaat een televisieschrap maken en Tom gaat werken voor schrap schrap, gepresenteerd door schrap schrap, die daarvoor speciaal overkomt van schrap.

En ik ga iets doen in de schrap-sfeer. Ik kan er nog niet veel over zeggen omdat werkelijke àlles nog doorgesproken moet worden. Zelfs de ploeg is nog niet samengesteld. Schrap heeft veel goesting, schrap schrap zou ik er graag bij hebben, en als schrap schrap dan ook nog meedoet, de schrap van schrap en iemand met tonnen schrap-istieke ervaring, dan wordt het een knaller.

Labels: ,

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

soms kan schrappen heel veelzeggend zijn :-)

23 juni, 2007 20:21  
Blogger Tweede leerjaar said...

Meer zelfs. Ik heb de onderliggende tekst kunnen achterhalen.

De meeste ex-wildegeruchters gaan 'pudding' maken, een 'nieuwachtig' programma dat Annemie zal presenteren samen met 'Herman'. 'Henk' gaat een televisieprogramma maken en Tom gaat werken voor 'Oeverloos', gepresenteerd door 'Mario', die daarvoor speciaal overkomt van 'Mars'.

En ik ga iets doen in de 'atmos'-sfeer. Ik kan er nog niet veel over zeggen omdat werkelijke àlles nog doorgesproken moet worden. Zelfs de ploeg is nog niet samengesteld. 'Fred' heeft veel goesting, 'Willy Willy' zou ik er graag bij hebben, en als 'Mike' dan ook nog meedoet, de 'klasbak' van 'Hasselt' en iemand met tonnen 'atmos'-tieke ervaring, dan wordt het een knaller.

23 juni, 2007 21:37  
Blogger koen fillet said...

Proest!

23 juni, 2007 21:42  
Anonymous Anoniem said...

"Directieniveau" ... wie zijn dat eigenlijk ? (met al die wissels bij de VRT, ik kan niet meer volgen)

24 juni, 2007 11:40  
Blogger koen fillet said...

@anoniem. Er is nog altijd een vacature voor de netmanager R1. Iets voor u? We zoeken ook nog een presentator. En een "community builder".

24 juni, 2007 11:49  
Anonymous Anoniem said...

beste Koen,

kunnen we afleveringen van wilde geruchten in de toekomst (lees na de hervormingen) nog herbeluisteren op de radio 1 website?

alvast bedankt!

vriendelijke groet

24 juni, 2007 21:50  
Blogger koen fillet said...

@Kaat. Ik denk het wel. Want het archief van Jongens & Wetenschap kan je ook nog altijd teruggoogelen.

24 juni, 2007 21:55  
Anonymous Anoniem said...

Loopt gij eigenlijk nog, meneer schrap?

25 juni, 2007 08:36  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat het voorbij is. Bedankt voor de vele uren luistergenot!

25 juni, 2007 16:42  
Blogger karen said...

idem
het zal weer wennen worden, de voormiddagradio...

25 juni, 2007 18:57  

Een reactie posten

<< Home