dinsdag, mei 29, 2007

En wat nu?

Ik had me voorgenomen verdere loopplannen te laten afhangen van het verloop van mijn 20km door Brussel. Op naar een marathon? Ik twijfel. Ik kan me niet voorstellen dat ik me aan de meet van de 20km zou omkeren om nog eens terug te lopen. En dan heb je nog ruim twee kilometer voor de boeg. Dat lukt alleen als je vele, vele trainingsuren investeert en eerlijk, ik zie dat niet zitten.

Ik maakte die bedenking daarstraks luidop, en een van de kinderen bedacht dat ik het ook anders kan aanpakken. Je kan proberen snéller te lopen, papa. Dan kan je de lengte van de trainingen behouden, en op de duur loop je dan 42 km in 2u08, inplaats van 20km nu.

Daar is geen speld tussen te krijgen. Ik denk dat ik het zo aanpak. De eerste stap is dan: de 20km in minder dan 2u.

Labels: ,

20 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

Flink idee, Koen. Met 2u08 kom je in NY alvast tussen de eerste tien aan, tussen de andere Kenianen (dat laatste gaat dus pas opvallen).

29 mei, 2007 23:59  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat dit een mooie strategie is. En na verloop van tijd kan je dan inderdaad overschakelen op de marathon.
Misschien zien we elkaar volgend jaar aan de start in Brussel voor de 20 km

30 mei, 2007 07:31  
Anonymous Anoniem said...

Nog vergeten te vragen in mijn vorig bericht. Hoe lang na jouw operatie ben je terug beginnen te lopen?

30 mei, 2007 07:32  
Anonymous Anoniem said...

Een weekje rusten en dan rustig verder lopen, bij voorbeeld met het beginnersschema voor een marathon op de website van Runners World. Kan geen probleem zijn als je de 20 km hebt uitgelopen. En dan ben je perfect op schema om in augustus de marathon van Berlijn te lopen: mooi kader, lichtlopend parcours. Doèn.

Jan.

30 mei, 2007 09:24  
Anonymous Anoniem said...

Marathon van Berlijn in augustus??!! Is dat niet 30 september? Enfin, Berlijn is toch ietske platter lopen als Brussel!!
Vooral goed voorbereiden & doen!
:-)

30 mei, 2007 09:38  
Blogger koen fillet said...

@Young Crazy Fool. Ik heb het op mijn eigen weblog moeten opzoeken: opnieuwb beginnen lopen op 17 december. De operatie was 23 november. En nu moet ik rap een radioprogrammatje gaan presenteren, het is vijf voor tien.

30 mei, 2007 09:55  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind de vraag en de twijfel heel terecht : niet iedereen heeft het leven en de goesting om alle vrije tijd in een voorbereiding tot een marathon te stoppen, enige zelfstudie is hier dus zeker op zijn plaats: de druk om toch voor die marathon te gaan moet groot zijn, maar ik zou dat, toch zeker dit jaar, nog niet riskeren, al zeg ik er meteen bij dat de mening van anderen zoals paul hiertoch meer moet tellen dan de mijne. Mijn idee (en ik ben in een vergelijkbare situatie als u)is de volgende : geniet eerst nog een jaartje van de herwonnen gezonde geneugtes, en kijk dan verder, indien die horizon dan nog aantrekkelijk is...

30 mei, 2007 13:44  
Anonymous Anoniem said...

jaja
3 weken niet lopen
en dan nadien pseudatrose en synoviale problemen
schuld van de dokter of kine of trainer
beste koen pas op loontje komt later toch om zijn boontje
toch blij voor jou dat je dit hebt kunnen doen
ik ben een beetje jaloers (zeer)
het ga e goed maar toch cave
mvg
LV
ik moet nu nog enkele kineprogrammaatjes afwerken van ingewikkelde knieproblemen

30 mei, 2007 16:12  
Blogger Tjoff said...

Toch goed gelopen, Koen, proficiat!
Zelf deed ik er 02:02:13 over, officieel uiteraard iets langer daar ik 4 minuten moest aanschuiven aan de finish.

Misschien is het wél aanvaardbaar om ooit 42195 meter te lopen als je jezelf voorneemt dat binnen een tijdspanne van 10 jaar te doen?

30 mei, 2007 17:57  
Blogger Jogginggirl said...

Ik besliste niet rapper, maar langer te lopen, idd een marathon (Gent-Wevelgem). 'k zal u weten te zeggen of dat een geod idee was.. En 't kost evenveel als Brussel (15 euro), maar deze keer gegarandeerd geen 10 minuten file aan den arrivee , beloofd !

30 mei, 2007 18:10  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk niet dat het verstandig is nu al voor een marathon te trainen, wacht nog een jaar of 2. Het moment dat je lacht met die onnozele 20km en de goesting er is om vérder te lopen, dat je wakker wordt en je lijf schreeuwt om een 30-er te pakken... Dan pas.
Want een marathon moet plezant zijn, je moet er fysiek maar ook zeker mentaal klaar voor zijn.
En kies er eentje met een mooi parcours, vb de In Flanders Fields-marathon. Schitterend en helemaal vlak. En de kinderen kunnen meefietsen!

31 mei, 2007 01:14  
Blogger Dave Vervenne said...

Je kan eventueel een snellere tijd lopen op 14 oktober. Dan heeft naast de hele ook de halve marathon plaats in Brussel. Nagenoeg op hetzelfde parcours, met enkel het grote verschil dat de finish op de Grote Markt zal plaats hebben.

Ik zou dit jaar niet meer opteren voor een marathon, maar eerder geregeld 5-10-15-20 kilometerwedstrijden lopen en er volgend jaar nog eens over denken.

31 mei, 2007 08:42  
Anonymous Anoniem said...

Probeert eens een marathon te wandelen Koen, we zullen daarna nog eens klappen.

31 mei, 2007 09:47  
Anonymous Anoniem said...

14 oktober!

31 mei, 2007 13:15  
Blogger Kaat said...

14 oktober...dan vindt "Dwars door Hasselt" toch ook plaats, niet?!

31 mei, 2007 17:49  
Blogger Hedwig said...

Dit kreeg ik door van iemand die een klachtenbrief stuurde naar de organisatie van de 20 km over de finish.

"Wij hebben het genoegen u te bevestigen dat wij de tijden corrigeren van de deelnemers die enkele minuten hebben verloren bij de aankomst omdat ze moesten aanschuiven aan de matten. Vanavond zal de correcte tijd beschikbaar zijn op onze website.
Om dit probleem te vermijden volgend jaar zullen wij de breedte van de aankomstzone verdubbelen.

Wij danken u voor uw enthousiasme en uw trouw aan de "20 km door Brussel"."

Zijn we blij, of zijn we blij??

01 juni, 2007 12:27  
Blogger Ahe. said...

Zijn jullie tijden al gecorrigeerd ? De mijne in ieder geval, hoewel ik ook wel een aantal minuten 'verloren' heb aan de finish...

04 juni, 2007 16:30  
Blogger koen fillet said...

Nee, Alain, niks aangepast. Misschien alleen bij zij die een klachtenmail hebben gestuurd?

04 juni, 2007 16:46  
Anonymous Anoniem said...

de mijnen is ook niet aangepast :-(

wel is mijn stand in het klassement elke dag anders

als ze aan dit tempo verder doen ben ik binnen 6 maanden laatst :-(

04 juni, 2007 19:36  
Blogger Hedwig said...

Blijkbaar werkt het als je een klachtenmail stuurt naar carineverstraeten@msn.com

Ze maken er wel een potje van op deze manier. Ik dacht ook dat iedereen (tussen 1h 50 en 2h 30) gelijk voor de wet zou zijn en de tijden in één keer aangepast zouden worden. Niet dus....

Ik ben alvast weer 2000 plaatsen gestegen in het klassenment ;-). Voor mensen die volgend jaar in een box naar voren willen, kan het wel van belang zijn een aangepaste tijd te zien...

09 juni, 2007 21:40  

Een reactie posten

<< Home