woensdag, maart 07, 2007

Contente mens


Zeer tevreden over mijn fietske. Maar vandaag toch twee bedenkingen gemaakt.

(1) De aanschaf eener bel is misschien geen slecht gedacht. Nu moet ik roepen als er minder snelle fietsers voor me opduiken, en mijn opvoeding weerhoudt me daarvan, of fluiten. Dat gaat niet goed met koude gezichtsspieren heb ik daarstraks gemerkt. Toen ik mijn lippen eindelijk getuit kreeg ondervond ik dat fluiten tegen de wind in niet vanzelfsprekend is.

En (2) een spatbordje achteraan zou ook een verbetering zijn. Nu heb ik zo'n typische rennersmodderstreep op mijn broek. En het regende niet eens. Maar het hàd wel, de grond was nat.

7 Comments:

Blogger LiesbethR said...

Ik kan je alleen maar aanraden om een bel te moteren op je fiets: volgens de verkeerswet is een bel die tot op 20 meter afstand te horen is verplicht op elke fiets (ook koersfietsen). Blijkbaar weten veel mensen dit niet of vinden ze een bel te duur om te monteren op een fiets die minstens 100 keer meer kost (jawel, ooit echt als reactie gekregen toen we dit opmerkten!).
Omdat een bel verplicht is, roepen inderdaad heel onbeleefd is en ik fluiten vaak niet hoor, weiger ik opzij te gaan voor mensen op een koersfiets... tenzij ze bellen natuurlijk.

07 maart, 2007 18:11  
Anonymous Anoniem said...

Aub geen spatbordje achteraan op uw koersfiets Koen, da's als een trekhaak aan ne Porsche !
En zo'n zwarte streep op uw gat is 'Koel'...in beider betekenissen.

07 maart, 2007 18:43  
Blogger Kaat said...

Gekke vraag misschien, maar weet iemand of er een manier is je in te schrijven waarbij je niet door middel van visa moet betalen? Maar gewoon per overschrijving....Thanx!!

08 maart, 2007 07:43  
Anonymous Anoniem said...

Prima idee, die bel. Ik schrik me regelmatig te pletter van wielertoeristen die me in volle vaart voorbijsteken en die ik niet heb horen aankomen. Ook als er kleine kinderen meefietsen vind ik het tempo waaraan zij voorbijzoeven zonder waarschuwing totaal onverantwoord.

08 maart, 2007 11:47  
Blogger S10 said...

Bel is niet alleen aan te raden maar zoals al opgemerkt ook verplicht door de wet. Bovendien maakt een fietsbel een vrolijk geluid en weet iedereen dat je er aankomt.

Spatbord zou ik ook aanraden. Ik ben de tijd voorbij dat ik het 'koel' vond om altijd een streep op mijn kleren te hebben en er zijn leuke en lichte spatborden te koop in de handel; waarom zou je't dus niet doen. Ik rijd zo mogelijk nog liever met m'n fiets nu er een spatbord opstaat vanachter.

08 maart, 2007 13:19  
Anonymous Anoniem said...

Maar toch is die bel ook niet alles want voetgangers kijken vaak verontgelijkt om wanneer ze door een fietsbel in hun rust worden gestoord..

08 maart, 2007 16:28  
Blogger (db) said...

- Een bel? Een vrolijk geprononceerd 'pardon' kan wonderen doen, merkte ik vorige week.
- Een spatbordje? Bespaart idd flink wat was- en kuiswerk.
- Een triple (zoals je eerder vernoemde)? Past misschien niet eens op je kader.

15 maart, 2007 09:00  

Een reactie posten

<< Home