donderdag, maart 15, 2007

90

Laat ik eerlijk zijn: aan net geen honderd kilometer per uur naar huis daarnet. (Ik neem aan dat er een kleine marge zit op die smogsnelheidsbeperking van negentig per uur.) Maar zelfs aan honderd werd ik voorbij gereden door tientallen auto's. Ik snap dat niet. Wat die chauffeurs doen is hun middelvinger opsteken naar de samenleving, inclusief naar hun eigen kinderen en eigenlijk ook naar zichzelf. Het kan hen blijkbaar geen kloten schelen dat er iets ernstigs aan de hand is. Dat wordt aanschuiven bij de politierechter.

Labels: ,

12 Comments:

Blogger Jogginggirl said...

probeer eens te fietsen aan 90 ter uur.. :)

15 maart, 2007 21:24  
Anonymous Anoniem said...

Sorry, maar dit is dikke zever, 90 of 120 km/uur, daar ga je echt het mulieu-probleem niet mee oplossen.
Je kan er alleen een "milieu-vriendelijk" imago mee kweken (en boetes mee besparen). Maar veel verder gaat het niet...

15 maart, 2007 22:27  
Blogger Chris said...

Het gaat hem niet over of het nu helpt of niet. Het gaat hem erover dat er een pak mensen zijn die overal hun voeten aan vegen. Echt overal. Wat ik zie als ik op de E313 naar mijn werk rijd tart soms elke verbeelding: Inhalen over de pechstrook, bij ellendig weer zonder reden op 0.5m achter mensen rijden, vrachtwagens die in colonne rijden met een tussenafstand van een meter, snelheden die niet normaal zijn,... Daar gaat het over. die mensen vegen hun voeten aan alles en iedereen. Je kan ze er vaak ook zo uithalen: Ego's tot en met en niet alleen op de autostrades. Daar gaat het om. Een aantal voorbeelden van landen waar wetten enkel geschreven teksten zijn en waar niemand zich aan houdt Somalie, Congo, Soedan,... Geef mij dan maar Belgie met hun "belachelijke" wetten.

15 maart, 2007 22:39  
Anonymous Anoniem said...

De grootste vervuiling is vastgesteld in Wallonie zonder maatregelen voor 'de mensen'.Het is wel een Waalse minister die ons vlamingen weer verkeersboetes laat betalen tengevolge van die vervuiling.
marie-jose

15 maart, 2007 22:45  
Anonymous Anoniem said...

Daarstraks met de tractor mest opt veld gevoerd...en twee keer voorbijgestoken door een mol. Die gasten trekken zich ook al geen zuchtje van het smogalarm aan. Zijn die misschien blind of wa ?

15 maart, 2007 23:20  
Anonymous Anoniem said...

slechts 3% van het fijn stof in belgiƫ komt van de uitstoot van uitlaatgassen. En die 30 km per uur trager gaat hoeveel % daarvan uit de lucht halen? tja, alle beetjes helpen zeker?
Laat iedereen altijd 90/uur rijden! Dan zal je wat zien: minder files (echt waar), een pak minder vervuiling (CO2 niet vergeten) een pak minder ongevallen en een pak minder stress. en je gaat er echt niet later voor op je werk komen.

16 maart, 2007 09:39  
Anonymous Anoniem said...

@Kris : ehwel, ik ben het volkomen met u eens!!

16 maart, 2007 13:46  
Blogger Kaat said...

Ik zag vorig weekeinde een hele gekke bedoening in het Antwerpse. Ik denk dat we ergens in Deurne zaten. Alleszins er was een Nederlander rechts van ons aan het rijden. Toegegeven dat onze fietspaden erg breed zijn maar je merkt toch wel het verschil tussen een fietspad en een baanvak, niet?!

16 maart, 2007 14:42  
Anonymous Anoniem said...

Volledig akkoord met Koen!
Er zijn er ook die bij mist denken dat ze beter zien dan anderen.
Jij doet dan je best om geen ongeluk te veroorzaken en traag te rijden en naast jou zoeven er dan kerels voorbij aan 120 of meer.
Bezitten een speciale bril zeker (meegeleverd bij aankoop van dikke BMW enz...)

16 maart, 2007 23:31  
Blogger Chris said...

@dagkaat:
Die bril is dan ter compensatie voor de richtingaanwijzers die ze er vergeten bij te leveren :-)

17 maart, 2007 11:49  
Anonymous Anoniem said...

Richtingaanwijzers:
Hatelijk is ook mensen die een rotonde verlaten zonder hun richtingaanwijzers te gebruiken.
Is nu trouwens wettelijk verplicht en ook logisch want dan zie je of het aankomende voertuig al dan niet op de rotonde blijft, maar nee, sommige chauffeurs denken enkel aan zichzelf en gebruiken geen pinkers (of hebben er dus geen). Grrr...

17 maart, 2007 18:10  
Anonymous Anoniem said...

Ik rij nu eigenlijk altijd 90 per uur op de autosnelweg. Aan te raden hoor, want van stress heb je geen last meer. Iedereen rijdt toch constant op het tweede en derde rijvak, dus inhalen moet ik niet meer doen met zo'n boulevard voor mij. Alleen uitkijken voor de wagentjes die het eerste rijvak als opstijgingsbaan of landingsbaan gebruiken... Heerlijk cruisen is dat zo.

21 maart, 2007 14:20  

Een reactie posten

<< Home