donderdag, januari 18, 2007

Vast

Het jongste Filletje moet op donderdag naar de muziekschool. Stukje fietsen, met de boot de Schelde over, klaar. Vader had meedelijden en stelde voor hem met de auto tot aan het veer te brengen.

Dat is door de polder. Er lag een boom over de weg, omvergestormd. We moesten dus terugkeren. De auto omkeren op een smal kasseiweggetje lukt alleen als je even door de berm rijdt. Die was onder het gras helemaal vermodderd, maar daar was op het eerste gezicht niets van te zien...


Ik heb me vastgemanoeuvreerd. Dat was lang geleden. Sakkeren gelijk iemand die vijftig kilometer door de regen moet fietsen. Gas geven maakt het alleen maar erger. Geprobeerd met takjes onder het wiel, een stuk tegel dat we vonden, het dekentje van op de achterbank, maar niks hielp. Het jongste Filletje heeft zelfs even achter het stuur gezeten en de handrem bediend terwijl vader probeerde te duwen. Het was allemaal tevergeefs.

We zijn eruit geraakt, ik weet niet hoe. Er kwam een rood waas voor mijn ogen en een zwarte wolk uit de uitlaat. En we waren blij toen we thuiskwamen.

Ik ben tegen 4x4's. Maar vandaag een klein beetje minder. En ik ben tegen auto's wassen. Maar vandaag een klein beetje minder.

Labels: ,

11 Comments:

Blogger Chris said...

Ik blijf tegen 4x4's en SUVs in ons biljart-beton-asfalt landje. Die mensen komen volgens mij andere dingen te kort of geven een ongelooflijk asociale blijk van snobisme.

18 januari, 2007 18:50  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad je komt veel meer voetgangers en fietsers tegen in belgiƫ dan sneeuwtapijten en bemodderde paadjes.

19 januari, 2007 07:25  
Anonymous Anoniem said...

jullie zijn een bende lullers.
laat iedereen doen wat ie wil.
ok?
deal?
misschien doen jullie wel dingen die mij niet aanstaan. Scheten laten in bed, of zo.

19 januari, 2007 08:27  
Anonymous Anoniem said...

het ware misschien beter geweest klein filletje voor een keer thuis te laten blijven
om verdere miserie te voorkomen
trouwens vond je dat toch niet te gevaarlijk en het risico waard?

19 januari, 2007 09:26  
Blogger koen fillet said...

@4x4 rijder. Iedereen laten doen wat ie wil? Andras Pandi. Pierre Godfroid. Floyd Landis. Osama Bin Laden.

19 januari, 2007 09:34  
Anonymous Anoniem said...

laten we de 4x4 alvast bannen uit de stad, daar hij hoort hij al helemaal niet thuis

19 januari, 2007 11:27  
Anonymous Anoniem said...

Mochten er hier fans van The Simpsons zijn, zo'n 4x4 of SUV (of een ander pleonasme voor zo'n compensatievoertuig) doet me steeds denken aan de Canyonaro.

19 januari, 2007 12:41  
Anonymous Anoniem said...

@KOEN
beste koen laat je toch niet opwinden door 4X4 'ers
karl degucht is ook en 4X4'er maar die is veel meer gentleman
als het zo doorgaat krijgt je blog het karakter van het radio1 forum
ban aub serpentachtige reacties
maar spaar en repliceer op communicatieve en respectvolle comments

alvast een goed weekend van een griepvolle luisteraar en respectvolle blogcommentator

LV

19 januari, 2007 15:38  
Anonymous Anoniem said...

Leuk verhaal. En zoals steeds moet je af en toe je vooroordelen eens bijvijlen.Mijn vader, een lieve opa van 74 is vroeger tekeer gegaan tegen GSM's, GPS, airco in de auto, airco in slaapkamer en nu de trotse bezitter van dit alles.
Moet er nog zand zijn? Mijn man, een fervente tegenstander van bullbars, ons huiswoord voor,je weet wel, die jeeps met...,heeft zich een auto(geen jeep of suv) met 4wiel aandrijving aangeschaft en nu hij soms driemaal per week naar Luik of Luxemburg over en weer moet rijden,ben ik en is vooral hij daar blij mee. Toch geen probleem, wel? En nog,'t zijn zotten die niet van gedacht veranderen, zegt onze opa dan gelaten.

19 januari, 2007 16:44  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen

Dat medelijden met het kleinste Filletje moet wel heel erg zijn geweest: het verdiende warempel een dubbel "e" vooraan.

:-)

26 januari, 2007 13:52  
Blogger koen fillet said...

Oeps.
Ik zal het maar laten staan, anders klopt jou comment niet meer. Of ik moet die ook deleten en dan maak ik me onsympathiek, iets wat ten allen tijde / te alle tijden vermeden moet worden.

26 januari, 2007 13:58  

Een reactie posten

<< Home