vrijdag, januari 05, 2007

De Wilde Week, aflevering An (bis)


Aflevering twee van de blooperpodcast. An Steegmans heeft een jaar lang alles verzameld wat misliep tijdens uitzendingen op Radio 1. Dat is nogal wat. Voor een presentator is het altijd een beetje sterven, maar dat is niet erg want de luisteraar spitst zijn oren. En amuseert zich geweldig. De leukste radio is klungelradio.


Dit is het kot waarin ik die podcast elke vrijdagmiddag in elkaar knutsel. Van links naar rechts een mengpaneeltje, de telefoon, Alpro Soja Vanille, een CD-speler, het toestenbord en mijn notities, een lege koffiebeker, het computerscherm waarop de geluidsfragmenten te zien zijn, een headset en mijn iPod.

Twee voorwerpen vergen enige uitleg: dat vanilledrankje en de iPod. Sinds Jan Demol mij er eens mee heeft uitgelachen drink ik Alpro Soja alleen nog in de beslotenheid van de montagecel. Slokje koude Alpro, slokje hete koffie, heerlijk. En die iPod gebruik ik om de tijd te doden terwijl de computer opstart. Vele, vele verloren minuten... ja meneer, met uw belastingsgeld.

Labels: ,

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

En een zwarte ipodvideo nog wel! Als mijn ogen me niet bedriegen tenminste. Sterke keuze! Leve de ipod en leve de mogelijkheid om 'm te personaliseren door 'm een tattoo te geven op zijn rug. Overigens niet bepaald geschikt om te gaan lopen, wegens bevatten van een harde schijf...die niet zo graag zoveel schokken opvangt. En er is ook al geen armhoudertje voor zoals voor die smallere ipods...zonde!

05 januari, 2007 22:49  
Blogger Peter said...

Welwel, dat lijkt verdacht veel op onze "kotjes" waarin we sportlui interviewen annex ondervragen. Maar bij mij staat er geen sojadrankje en een iPod is me ook nog altijd vreemd. En onze Dalet-computers zijn gelukkig net snel genoeg...

06 januari, 2007 03:38  
Anonymous Anoniem said...

Zo gevoelig om uitgelachen te worden door Jan Demol? Kan me niet voorstellen dat jij geen aanleiding(en) zou weten om in omgekeerde richting te lachen :-)... maar hij kan gerust zijn, ik ga hier geen wilde geruchten verspreiden ;-) en euh Koen, gebruiken jullie enkel belastingcenten van meneer?

06 januari, 2007 09:35  
Blogger koen fillet said...

@bien. Nee natuurlijk niet mevrouw, maar het zijn -in mijn perceptie toch- altijd meneren die zeggen "en allemaal met ons belastingsgeld!"

06 januari, 2007 10:45  
Blogger koen fillet said...

@Peter. 't Is een Radio2-kotje. Het territorium van de Sport zou ik niet durven schenden.

06 januari, 2007 11:36  
Blogger Pink Lady said...

hoera voor alpro soya! Al eens de alpro soya banaan geprobeerd? Dat is mijn verslaving, gewoon heerlijk!

06 januari, 2007 11:54  
Blogger koen fillet said...

@Pink Lady. Typisch Pink Lady, een bananenverslaving begot.

06 januari, 2007 12:11  
Anonymous Anoniem said...

Maar de vraag blijft: verdien je nu meer door die podcast te maken, of moet je een andere taak niet meer doen.
Ik vermoed dat je bij de VRT zo ongeveer allemaal evenveel verdient (volgens het aantal dienstjaren natuurlijk) - maar de ene moet toch meer werken dan de andere. Gewoon wat plaatjes draaien en tussendoor wat babbelen, lijkt me gemakkelijker dan WG waar je al eens een boek voor moet lezen en... is 2 uur presenteren met 2 makkelijker dan 1 uur alleen.
Boeiende vragen; ik begrijp niet dat daar op de VRT nooit herrie ove r is.
Of is VRT-medewerker een roeping waar geld geen rol speelt?
Een beetje zoals in het onderwijs waar bepaalde dommerikken blijkbaar liever een schouderklopje krijgen dan opslag.

06 januari, 2007 15:56  
Blogger koen fillet said...

@Dagkaart. Nee, ik word niet extra betaald voor die podcast. Het zou kunnen dat ik op de jaarlijkse evaluatie een pluim krijg omdat ik iets doe wat ik strikt genomen niet hoef te doen, maar ik zit daar niet op te hopen.
Het moeilijkste wat er is op de radio is een muziekprogramma aan elkaar praten. Interviewen is simpel: je weet wat het onderwerp is, en als je een beetje bij de pinken bent kan je daar wel drie vragen over verzinnen. Veel moeilijker is het om boeiende radio te maken als je eigenlijk niet echt iets te vertellen hebt. Wat vertel je bijvoorbeeld tussen twee platen.
En alleen presenteren is onnoemelijk veel simpeler dat met zijn tweeën. Je hoeft dan alleen met jezelf afspraken te maken. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik kom redelijk goed overeen met mezelf.

06 januari, 2007 16:20  
Blogger Riet said...

Ik dacht al: 'yes van meneer zijn belastingsgeld dus niet van het mijne', maar blijkbaar toch wel.
't Geeft niet hoor, ik luister er ook naar en zo wordt mijn belastingsgeld nog goed gebruikt.
Ik vind trouwens dat je hoort dat de podcast in een duister kot wordt gemaakt, het zit in je stem (die klinkt een beetje mysterieus tijdens de podcast).
Wat die Alpro Soja betreft, ik drink dagelijks de natuurversie (terwijl mijn collega's het zien), 50 caloriën minder! (ook typisch vrouwelijk zeker?)

06 januari, 2007 23:19  
Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor zoveel edelmoedigheid Koen. Applaaus, bank vooruit en kus van de juffrouw.
Een goede evaluatie gewenst en... hopelijk betaalt je baas toch de Alpro.
Ook een onderwerp voor WG: Annemie P. beweert (Humo) dat ze het afgelopen jaar perfect gelukkig was. Hoe doe je dat om perfect gelukkig te zijn?
Kan dat wel een toestand van perfect geluk (en dan nog een jaar lang)? Je weet toch maar wat geluk is, als je ook ongeluk kent. Een mens weet ook maar dat hij leeft omdat hij weet wat dood is.

07 januari, 2007 10:17  
Blogger Peter said...

Koen, het "territorium van de sport"? Djeezes, we hebben echt een imagoprobleem. :-)

07 januari, 2007 18:43  
Anonymous Anoniem said...

Koen, je hebt iets vergeten...

...een lege koffiebeker, DE MUIS, het computerscherm waarop...

zonder dank

09 januari, 2007 14:42  

Een reactie posten

<< Home