dinsdag, december 19, 2006

Stok

LVB heeft me een stokje toegeworpen: een vragenlijstje dat je doorgeeft aan vijf collega-webloggers. In dit geval luidt de enige vraag: noem vijf dingen die men wellicht niet over u weet.

1. Ik heb vier keer ingangsexamen gedaan aan de Studio Herman Teirlinck. Of was het vijf keer?
2. Ik heb ooit een poesje machinaal gewassen. Kookwas.
3. De jonge Jo Lemaire heeft mij op haar knieën toegezongen. Wij hebben het over de vroege jaren '80.
4. Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht.
5. Ik heb in een groepje gespeeld met de drummer van K's Choice, de bassist van The Wizards of Ooze en twee zangeressen die achteraf actrices bleken te zijn. En toch werd het niks. Het moet aan mij gelegen hebben.

(2) was een ongelukje. (3) wordt betwist door Jan Demol die naast mij stond, vlak voor het podium. Hij houdt vol dat Jo hém in de ogen keek. Voor (5) moeten er bewijzen te vinden zijn in het HUMO rockrally-archief.

En nu moet ik dat stokje doorgeven. Dat is een probleem. Hoeveel inlandse bloggers hebben wij? Maarten Schenk telt er 45000. Na zes keer stokjedoorgeven loopt het spelletje dus vast, want 5x5x5x5x5x5=15.625. Als die elk nog eens vijf bloggers moeten vinden, zitten we aan 78.525, bijna het dubbele van het aantal Vlaamse bloggers. Vlaanderen is wat klein voor dit soort spelletjes.

Laat ik het stokje doorgeven aan vijf bloggers van wie ik vermoed dat ze er niet echt op zitten te wachten, en van wie ik me afvraag hoe ze zich er gaan uitspartelen. De simpelste manier om nee te zeggen, vrienden, is "nee". Bien étonné de se trouver ensemble: Yuri Maanzand, Herman Van Rompuy, Marc Vanfraechem, Paul Van Den Bosch en Hanneke Groenteman.

Labels: , ,

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik doe al niet mee Koen
ik heb trouwens vroeger ook nooit zilverpapier gespaard, wat voor de goede waarnemer al een veeg teken moet zijn.
Ter verontschuldiging, en na het nieuws vanmiddag te hebben beluisterd: dieren martelen heb ik óók nooit gedaan. Allez, toch geen beesten met vier poten.
Maar verder dan die twee bekentenisen kom ik niet...

20 december, 2006 00:25  
Blogger Cursief Huigje said...

Is het ooit goedgekomen met die poes?

20 december, 2006 08:20  
Anonymous Anoniem said...

Tijd voor een reünie betreffende punt 5?

20 december, 2006 09:32  
Anonymous Anoniem said...

Godverdomme!
Stokjes stinken!
Euh pardon ik bedoel dankuwel Koen!
Ik zal er gauw werk van maken...

20 december, 2006 15:21  
Anonymous Anoniem said...

I like yuri maanzaad en zijn bakvissenshow, thx voor de link !

20 december, 2006 22:49  
Anonymous Anoniem said...

Nog een geluk (of wat jammer) dat je dit stokje niet gekregen hebt tussen september en november, of je had nog een fantastischere onbekendheid met ons kunnen delen.

En om in te spelen op je vermenigvuldigingen; hoe groot is de kans dat een vriend van een vriend de Koning kent? Heel groot, reken maar eens na.

21 december, 2006 23:33  
Anonymous Anoniem said...

@kalamanda
het antwoord is 0
de koning heeft geen vrienden alleen onderdanen


aan allen een gelukkig kerstfeest en een hoopvol nieuwe jaar 2007

LV

22 december, 2006 16:07  
Anonymous Anoniem said...

Heer Fillet,
Uw vrijpostige eerlijkheid in 'ABOUT ME' (er is meer dat ik u niet vertel dan wel) doet mij vermoeden dat u uw diepste geheimen via dit stokje niet met ons hebt gedeeld. Volgens mij hebt u er een twijgje van gemaakt om uw lezers de inhoudelijke schande van de ware stok te besparen.
Uw oprechte bekommernis voor het wel en wee van uw lezer maakt van u een groot man in een afgeslankt lichaam.

11 januari, 2007 14:08  

Een reactie posten

<< Home