donderdag, december 07, 2006

Oase

Linken naar een andere weblog, zomaar, zonder er zelf wat aan toe te voegen, ik probeer dat te vermijden. Maar af en toe zet ik mijn principes met plezier opzij.

Daarnet kwam ik viavia bij sereniteit terecht. Gloednieuwe weblog vertrekkend vanuit een koe van een waarheid: dat het internet een woestijn is vol dwaze uitspraken, forse verklaringen, kwetsende woorden en ondoordacht gebrabbel. Sereniteit wil een oase zijn van sereen nieuws. Nieuws en meningen over taal, wetenschap, software en de maatschappij, maar telkens op een serene manier verwoord.

Deze oase meteen aan mijn rss-lijst toegevoegd.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Beste Koen Fillet,
Dank voor uw link naar de Papieren Man. Maar mag ik u wel verzoeken iets zorgvuldiger de site te lezen voor u ze wat achteloos deklasseert als eentje die louter aan "linken" doet? De Papieren Man is inderdaad geen egoblog (daar verzuip je tegenwoordig in), maar spant zich in om allerhande literair nieuws op te duikelen, vaak kort op de bal. Soms met commentaar maar af en toe ook met gepaste distantie. DPM doet dat vanuit talloze & overvloedige leespassies. Bovendien hecht ik aan bronvermelding (vandaar ook die links), iets waar op internet vaak storend slordig wordt mee omgesprongen. En trouwens, er is nog een logische functie van bepaalde links: bijkomende informatie, voor u, bloglezer, die het bericht extra aankleedt.
Maar goed, blijft u vooral terugkomen - als literatuur u tenminste nauw aan het hart ligt. Ik merk dat veel van uw (literair geïnteresseerde) collega's het gretig doen. Dan merkt u vast dat er toch iets meer aan de hand is. De papieren man is méér dan een wild gerucht.

Met een goeie groet,
DPM alias Dirk Leyman

08 december, 2006 11:17  
Blogger koen fillet said...

@PDM. U breekt mijn klomp. Ik dacht "Laat ik eens linken naar weblogs die ik waardeer", en dat wordt meteen verkeerd begrepen. U denkt blijkbaar dat ik dacht "laat ik eens linken naar weblogs die linken zonder er zelf iets aan toe te voegen".
Mijn link naar u is geen veroordeling maar een eresaluut.
En nu zijn we weer vriendjes.

08 december, 2006 12:44  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen Fillet,
Inderdaad, zo liet het zinnetje zich in mijn interpretatieve (wie weet lichtgeraakte) ogen lezen: rammelende, luie boemeltjes die een beetje op een zijspoor werden geplaatst. Maar uw verduidelijking en de opname in uw gelinkte ereperk maken alle stennis overbodig. Een hartelijke (én niet meer bedrukte) papieren groet. Laat ons (k)linken.
DPM

08 december, 2006 15:37  
Anonymous Anoniem said...

beste koen ere wie ere toekomt
zo zie je dat bekend zijn niet altijd een garantie is om alles of sommigen te voldoen of te negeren
groeten een bloglezer

08 december, 2006 16:16  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,
Mag het nog eens over marathon lopen en iets anders gaan?
Kijk dan eens op www.circle66.org, firenzerun.Wij hebben het ook even erg naar onze zin gehad als jullie in NY. Je ziet, het moet niet altijd NY zijn. Hartelijke groet.

08 december, 2006 16:32  

Een reactie posten

<< Home