maandag, november 06, 2006

Terug in het Marriott

Ze zijn er allevier in geslaagd: Frank, Sylvie, Geert en Joke hebben de marathon van New York gelopen! En Paul haalt dus vier op zes. Voor hem was dit project een professioneel risico. Nu het achter de rug is past een geweldige merci dat hij het erop gewaagd heeft. Hij heeft van ons andere mensen gemaakt. Ook van Kristien en mij. Zelfs met een kapotte knie ben ik stukken gezonder en dynamischer dan een jaar geleden.

Ik had mij voorgenomen om mezelf bij de feiten neer te leggen en niet te treuren over mijn lot. Lopen is geweldig, maar supporteren is toch ook fijn, probeerde ik mezelf te troosten. Dat lukte goed, tot we de vier echte lopers zagen finishen. Ik heb een traan gezien bij Kristien en zelf heb ik moeite moeten doen om de emoties te beperken tot een krop in de keel.

Teruggaan naar het hotel was een helletocht. Alle 35.000 lopers zochten een taxi, dus moesten wij de metro nemen. Daarbij moet je al eens een trap op en weer af. Niet vanzelfsprekend voor mensen die net een marathon hebben gelopen. Vooral Geert zag af, ik zou daar graag details over geven maar mijn ondertussen beruchte zwijgplicht zit in de weg.

Frank, Sylvie, Geert en Joke worden bedolven onder de gelukwensen. Ook die van mij. Maar er zijn er nog helden: Christophe Delecluse, die naast Frank heeft gelopen met een cameraatje; Fabrice, dat is meneer Sylvie en sinds vandaag ook een marathonloper; Stefaan, het loopmaatje van Geert; en An, die Joke 42 km lang op de hielen heeft gezeten, ook met een minicamera. Peter - ik denk dat hij Peter heet - was de strafste cameraman. Ervaren marathonloper, maar nog nooit had hij er een achteruit gelopen. Die van vandaag grotendeels wel, om nog mooiere beelden te kunnen schieten. En al die andere Belgen die vandaag hebben gelopen in NY en in Athene. En laat ons de niet-Belgen niet vergeten. Respect.

Labels: ,

22 Comments:

Blogger wikka said...

Amaai!

06 november, 2006 01:23  
Blogger Tjoff said...

Een dikke proficiat voor allevier!
Veel sterkte met de knie.
Mits wat geluk kan je misschien ooit wel weer lopen.
Zelf heb ik ook al problemen gehad, doch van een iets minder ernstig caliber. Dat was ongeveer 1,5 jaar kine oefeningetjes en niet lopen :( maar nu dus toch alweer een maand of 4 goe bezig.

Toi-toi!

06 november, 2006 01:27  
Anonymous Anoniem said...

Heb in 2004 ook NYC gelopen en weet maar al te goed wat je gemist hebt: de start, onderweg, de ambiance is enig in de wereld. Heb ondertussen ook Berlijn, Londen en Eindhoven gelopen. Berlijn komt in de buurt. Vandaag heb ik de marathon op het net gevolgd via de site van Lance Armstrong. Die werd de hele wedstrijd gevolgd en dat werd rechtstreeks uitgezonden, zonder commentaar, alleen die typische geluiden van de aanmoedigende toeschouwers en de talrijke bands. Ook de stiltes waren te "horen", zoals op Queensborrowbridge, geen toeschouwers alleen zuchtende lopers; Een heerlijk déja-vu(entendu) moment. Proficiat aan alle Belgen in NY. En, Koen, probeer later toch nog maar eens, wie weet...

06 november, 2006 01:37  
Anonymous Anoniem said...

Voor jou ook alle respect Koen. Al was het maar om de uitdaging aan te gaan. Je hebt gewoon brute pech. Proficiat man !

M

06 november, 2006 09:07  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat aan alle lopers en ook aan degenen die het net niet haalden! Het blijft een mooie prestatie! Koen, nu hoop ik wel (en met mij een heleboel anderen) dat je blijft bloggen.
Groetjes, Wouter

06 november, 2006 09:40  
Blogger Rafke Magic said...

Spijtig dat je niet kon meedoen (en er een rookgordijn moest overhangen de afgelopen weken). Desalniettemin, toch nen dikke proficiat om de uitdaging aan te gaan ;-)

06 november, 2006 09:44  
Anonymous Anoniem said...

In Ieder geval proficiat Koen met de durf die enorme uitdaging aan te gaan. Ik vrees wel dat jou geloofwaardigheid en deze van Canvas door deze MISLEIDING nu wel de dieperik zijn in gekelderd. Het was een kans om authentiek te zijn voor beide en dat is niet gelukt.

Nog veel succes

J

06 november, 2006 09:52  
Blogger Stefaan said...

een welgemeende proficiat aan allemaal. Straf en mooi!

06 november, 2006 09:58  
Anonymous Anoniem said...

Het is inderdaad heel jammer dat je niet kon lopen, Koen! Maar het voorbije jaar heb je toch ook al een heleboel straffe dingen gedaan! Als ik dan terugdenk aan die eerste aflevering.. Wat een transformatie!

Veel succes nog en nogmaals proficiat aan de anderen.

06 november, 2006 10:54  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
Ik hoop dat je blijft bloggen, succes met de operatie.
Anna

06 november, 2006 10:55  
Anonymous Anoniem said...

Trek het je niet aan Koen.
Marathon is voor watjes.
Op naar "La Marmotte" ! (fietstocht begin juli in de Alpen).
Voordeel : hiervoor heb je geen "lopersknieën" nodig.

Ivan

06 november, 2006 11:50  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat aan alle vier. Ongelooflijk wat jullie op zo'n korte tijd presteerden. Hopelijk hebben jullie de smaak nu echt te pakken en blijven jullie lopen. Ik kijk uit naar de uitzending deel 6.
Loop ze,
Bart

06 november, 2006 14:19  
Blogger iPim said...

Fantastisch! Proficiat aan alle 6! Zowel de 4 die de marathon liepen als de 2 'gekwetsten'. Wat jullie op 1 jaar verzet hebben, is ongelooflijk. Ik had het eerlijk gezegd wat minder positief zien aflopen.
Knap, echt knap. Hoedje af!
Ik heb al 2 maal de 20 km van BXL meegelopen, maar zal na de volgende ook eens voor een marathon beginnen trainen.
Bij ons in de loopclub (DCLA) wordt er heel wat gediscussieerd over jullie prestaties. Vaak zeer kritisch. Maar eind goed al goed! Ik had er ook mijn twijfels over, maar ik denk dat jullie toch heel wat mensen aangezet om te lopen.

06 november, 2006 15:29  
Anonymous Anoniem said...

Ach Koen, tis toch prachtig. Ook al haal je de marathon niet, de 20km van Brussel staat toch ook mooi.

Je blijft sportief naar de anderen toe, die het wel hebben kunnen afwerken. Ik vind het toch verbazend wat op een jaar verwezenlijkt kan worden! Echt waar, van zero to 42km. Ge moet het maar doen.

Sterkte nog,

Thomas

06 november, 2006 15:37  
Anonymous Anoniem said...

Hey, Koen, bloggn rijmt op joggen! Blijven doen. ;-)

06 november, 2006 19:30  
Anonymous Anoniem said...

Ook voor mij ben je géén leugenaar beste Koen en ik vind je een fijn mens ( !! ) ,maar...
de vrt-bonzen hebben jou gebruikt en indirect gechanteerd . Je hebt gewoon pech gehad met zulke knie...alhoewel ik niet goed begrijp dat men jouw fundamentele ongeschikdheid --Dr Peers :"Sylvie en Koen zijn niet geschikt voor duurloop."--voor de marathon niet heeft kunnen vermoeden bij de selectie in den beginne !
Ik heb achter jouw uitspraken een ware afstandsloper ontdekt en je zal mits trage opbouw wel kunnen komen tot een driemaal in de week een duurloop .
Vraag maar eens een schemaatje aan Koen .
Met biezondere hoogachting van George !

06 november, 2006 20:50  
Anonymous Anoniem said...

ha... was het niet een tijdje gelden zo dat er gezegd werd dat "liegen" ook het verdraaien of het verzwijgen van de waarheid was en bijgevolg de leugenaar op termijn dom maakt. Niet dat ik dat geloof. de "leugenaar" moet namelijk een stuk meer op zijn hoede zijn en zijn geheugen zwaarder trainen om niet in een volgend gesprek iets anders te zeggen dan in het eerdere gesprek of zelfs, in casu, iets te veel te zeggen.

Hoe dan ook: geniet van het verblijf in NY; zweef nog even mee op de winnersroes van de anderen en op jouw toekomstige fiestcarriere ;)

Ik blijf genieten van de uitzendingen, al dan niet met een actief meetellende radiofonische BV. Trouwens Geert valt binnenkort als debuterende (?) schrijver in dit boekensalonseizoen onder de noemer BV(tje).

Maak mijn felicitaties alvast over aan de andere vier en voor jouw en Kristien natuurlijk ook.

06 november, 2006 22:22  
Anonymous Anoniem said...

KOEN FILLET IS EEN SMERIGE LEUGENAAR. IK WALG VAN ZOVEEL BEDROG.

07 november, 2006 14:44  
Anonymous Anoniem said...

Al die mensen die zich druk maken om de 'leugen' van een 'journalist'. Tss, Tsss...
Tis niet omdat je radiomaker (en een goeie dan nog) bent, dat je ook voor journalist moet uitgescholden worden. Ik ben ervan overtuigd dat journalisten wel erger leugen(tjes) vertellen.
Veel sterkte, Koen en ik hoop dat je blessure onder werkongeval valt, want tenslotte is het je werkgever die je zo ver geforceerd heeft!

07 november, 2006 16:33  
Anonymous Anoniem said...

Koen Fillet heeft gelogen gedurende maanden. Hoe kan je voor zo iemand nog een greintje respect hebben ?

07 november, 2006 21:16  
Blogger Rafke Magic said...

Djiezes... give the man some respect! Er is een verschil tussen liegen en de waarheid niet zeggen, hé! Trouwens, de media laat jullie geloven wat ze willen... 't is aan de kijker om de juiste conclusies te trekken. Jullie geloven toch ook ni alles wat er in die andere reality showkes gesuggereerd wordt zeker??? Trouwens, wij mogen nog blij zijn met onze Belgische media... in andere delen van de wereld gaat het er véél straffer aan toe.
Koen, don't worry... be happy!

08 november, 2006 09:37  
Anonymous Anoniem said...

Stelletje sukkels. Belgen zijn inderdaad dom als ze denken dat ze op een verantwoorde wijze binnen 1 jaar van niets een marathon kunt lopen. Gezien het resultaat een zielige vertoning!

15 november, 2006 21:23  

Een reactie posten

<< Home