zondag, november 26, 2006

Uitgepakt

Zo ziet ze er uit, verlost van ijszak en brace. Om de zwelling tegen te gaan heeft mijn knie twee dagen lang ingeduffeld gezeten, vanaf nu moet dat enkel nog als ik terugkom van de kine.

Merk op: de pijl die aangeeft welke knie de chirurg onder handen moest nemen. Nog niet weggewassen omdat douche en bad nog verboden zijn. Merk niet op: haar. Weggeschoren. Ik zie er helemaal anders uit zonder mijn pelske.

Mijn been past weer in een jeansbroek. Gewone kleren geven meteen een vals gezonde-mensengevoel. Ik ben de tuin ingewandeld. Kip fris water gegeven, glasscherven opgekeerd van een flesje dat omgewaaid was, een rozentak weggesnoeid. Allemaal lichtjes mankend, maar toch: het leven hervat.

Ik neem me voor morgen naar de kinesist te wandelen. Zonder krukken. De oude Grieken noemden dat hybris en de goden konden daar niet mee lachen.

Labels:

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

@KOEN
er bestaan middeltjes om toch een douche te nemen
goed afschermen
wandelen naar de kinesist?
is dat nog niet te vroeg,al is het misschien niet ver
ik raad mijn patienten aan om een kleine week te wachten om zonder kruk (1) te wandelen
neem niet teveel hooi op de spreekwoordelijke vork voor de draadjes eruit zijn
anders nog veel leesgenot
boeken van Sorti moet je eens lezen
historisch en veel informatie ivm politieke intriges
zo nu ik ga maar nog een beetje paperworks doen
LV

26 november, 2006 12:55  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen!
Je bevindt je natuurlijk in beroemd gezelschap met die hybris... :-) maar misschien toch even opletten. Succes!

26 november, 2006 16:57  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

hopelijk geraak je snel gerevalideerd zodat je aan de trainingen voor de Mont Ventoux kan beginnen of is dat wat snel?

26 november, 2006 18:18  
Blogger jetty said...

Hallo,
Loop niet te hard van stapel hoor,luisteren naar de mensen die u goei raad geven hé :-)
In ieder geval een spoedig herstel gewenst!! Gr jetty

26 november, 2006 20:29  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,
Ik hoop dat je snel hersteld, dan kan je de trainingen beginnen voor de Mont Ventoux :-)
Gr jetty

26 november, 2006 20:34  
Anonymous Anoniem said...

ben beetje geïntrigeerd door "de kip" ...: ik twijfel ook over een kip, heb wel sympathie voor die beestjes en zeker voor het eitjes-rapen-ritueel, maar heb ergens 't idee dat zo'n beest op haar alleentje wel depressief moèt worden (en plaats voor 2 heb ik niet). Vandaar deze prangende vraag: denk je dat je kip gelukkig is ?
Verder hoop ik dat je je snel weer helemaal - euh, 'kip'-lekker voelt !
ps: google blijft je site maar opvrolijken met reclame voor site over 'verleid iedere vrouw' :-)

26 november, 2006 21:28  
Blogger koen fillet said...

@Ellen. Of ze gelukkig is weet ik niet, maar eenzaam is Kip zeker niet. Ze heeft namelijk gezelschap van Haan. Maar die wordt verzwegen, omdat dat beest zich heeft opgedrongen. Plots was hij daar. Hij eet mee van ons keukenafval en deelt Kip haar stok, maar eigenlijk negeren wij hem.

26 november, 2006 21:51  
Anonymous Anoniem said...

Wandelen is een eerste stap
voor je 't weet ben je weer aan het lopen

26 november, 2006 23:49  
Anonymous Anoniem said...

Oei Koen! De toorn der goden kan vreselijk zijn! En je hebt nog een andere knie... Roep het niet aan!

27 november, 2006 02:50  
Anonymous Anoniem said...

spoedig herstel gewenst, koen !

27 november, 2006 10:18  
Anonymous Anoniem said...

ik denk dat kip alleen best moet kunnen, ...
wij hadden kip en kippetje,...
kip is verdwenen en ik heb niet de indruk dat kippetje er last van heeft. Gisteren gehoord dat kip bij buren loopt: ik vrees dat ze dus van kippetje is weggelopen, dat hun karakters botsten, ... Ze maken in elk geval geen aanstalten tot verzoening.

27 november, 2006 13:02  

Een reactie posten

<< Home