zaterdag, november 04, 2006

Dienstmededeling

Goede vrienden, ik loop morgen niet. Mijn linkerknie is naar de knoppen. Meniscus. Ik weet dat al heel lang maar Canvas dwong me tot zwijgzaamheid. Half september gaf dokter Peers me loopverbod. Je moet het maar eens controleren: sindsdien is op deze blog enkel nog sprake van fietsen. Ook een prettige bezigheid, maar met marathonloperij heeft het weinig van doen.

Twee weken geleden ging ook fietsen niet meer. Opnieuw naar Peers, deze keer om een afspraak te maken voor een operatie. Op 23 november ga ik onder het mes. Plaatselijke verdoving, dus misschien kan ik nog bellen met Annemie Peeters en live verslag uitbrengen in Wilde Geruchten.

Ik ben blij dat jullie het nu weten, want het was bijzonder vervelend om rond dit geheim heen te bloggen, en om in de Laatste Show te gaan zitten en om al die kranteninterviewers zand in de ogen te praten. Dat hoeft vanaf nu dus allemaal niet meer.

Labels: , , ,

118 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Djeezes Koen en wij maar meeleven....
Je had met je borstnummer nog andere mensen kunnen gelukkig maken...
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dit moest geheim houden...
Maar allé geniet dan maar van New-York, nu je daar toch bent...

Vraagje: ga je hem ooit nog lopen, gesteld alles goed komt met uw gestel?

04 november, 2006 16:37  
Anonymous Anoniem said...

Oeie, dat valt even tegen.

Maar je hebt er inderdaad vakkundig omheen geblogd, we hadden geen idee. :)

Veel succes met de operatie en veel plezier in New York (want daar zit je nu toch echt, mag ik hopen? ;)).

04 november, 2006 16:43  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb me altijd afgevraagd of dit nog wel gezond was. Ik hoop één ding en dat is dat je nadat je knie terug min of meer terug inorde is dat je dan terug gaat lopen en dat je het deze keer heel wat langzamer kunt opbouwen. Er zijn ook leuke wedstrijden van maar 5 km.
Loop ze,
Bart

04 november, 2006 16:44  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Ben eigenlijk vreselijk teleurgesteldomdat je niet meeloopt. we zijn echt hier in NY om voor jou te supporteren , en begrijpen er nu niks van . Je kan de marathon toch uitwandelen ... denk ik . Ik had graag zelf meegedaan , maar had het lef niet om me tijdig in te schrijven omdat ik in april mijn eerste 100 meter maar met moeite kon lopen .

04 november, 2006 17:04  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Is dit een grap??
Wij zijn hier als supporters naartoe gekomen, en we begrijpen er niks van .
Als het waar is moeten we Yvan Sonck toch gelijk geven . Hij zei dat je min. 2 jaar nodig hebt als voorbereiding voor een marathon om gewrichtbeschadiging te voorkomen. Maar aangezien jij meedeed ben ik ook beginnen trainen , maar had het lef niet om me in te schrijven ...en toen ik het lef had kon ik niet meer aan een nummer geraken .(heb nog navraag gedaan bij jouw Canvas producer )

Als het waar is vind ik het echt spijtig voor jou .

Toch nog een leuk verblijf in NY.Misschien komen we elkaar nog tegen .

Ann

04 november, 2006 17:13  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

hoewel je blessure een domper zet op je project vind ik het toch heel knap wat je op een jaar gepresteerd hebt. De 20 km heb ik zondag gezien en 't is al een prestatie om zoiets op korte termijn te verwezenlijken. Supporter dan maar voor je collega's.

Vraagje: hoe ver kon je eigenlijk lopen op het moment van je kwetsure?

04 november, 2006 17:13  
Anonymous Anoniem said...

Dat meen je niet koen ! doe je ECHT niet mee aan die marathon?? Dat zijn er al 2 minder :S. Nuja, toch een heel knappe prestatie hoor.
Maar inderdaad wel knap verzwogen, zelf de producer loog tegen mij O_O

04 november, 2006 18:39  
Blogger Unknown said...

Ik vind het heel spijtig voor jou dat je niet kan meedoen (en dat meen ik echt hoor). Maar wat ik op het forum van Canvas ook al gezegd heb is dat dit programma niet bij Overleven thuishoort, maar eerder iets is als Witte Raven.
Het spijt met te moeten zeggen, maar een marathon proberen lopen op 1 jaar hoort thuis in een rariteitenprogramma en niet in een gezondheidsprogramma.

Veel sterkte met je herstel, zoek een leuke loopclub en begin weer rustig te trainen en tot volgend jaar in Brussel.

04 november, 2006 18:46  
Blogger BartdotLa said...

om het in een acronym te zeggen: WTF!

04 november, 2006 18:48  
Anonymous Anoniem said...

Beste mensen
Het is belachelijk dat Canvas jullie voor de gek gehouden heeft. Ik heb te doen met iedereen die nu naar New York is gekomen om te supporteren voor Koen Fillet. Shame on you Koen, dat je je zo door Canvas hebt laten misbruiken! Gelukkig zijn er ook onbekende Vlamingen die jullie hulp en steun kunnen gebruiken! Waarom jezelf niet nuttig maken en supporteren voor bijvoorbeeld onze landgenoot Steven, met nr. 7532!!!
Veel plezier morgen, succes aan alle lopers, maar vooral aan Steven! Toi toi toi! Karen en Peter(s)

04 november, 2006 18:53  
Anonymous Anoniem said...

Verdorie Koen,
dit is spijtig, voral voor jou dan, want je kwam van ver en je was al een heel eind geraakt (20 km van Brussel uitgelopen!) Ik wens je veel beterschap en een spoedig herstel van de operatie. Succes aan de andere lopers in ieder geval !

Ik hoop dat je door dit avontuur toch (terug) zin gekregen hebt in sporten en dat je het gaat blijven volhouden in de toekomst ? Ik wens het je in ieder geval toe !


Om toch even te reageren op die comment van Yvan Sonck (ik heb die zelf niet gehoord maar ik lees de reactie van ann) het is inderdaad best van een lange voorbereidingstijd te nemen voor het uitlopen van de Marathon, maar het kan best in 1 jaar, sterker zelfs, het kan in 6 maanden, van 0 naar het uitlopen van de Marathon ! Dat garandeer ik je ! (dit alles natuurlijk met het geluk van het uitblijven van blessures, dat spreekt voor zich)

04 november, 2006 19:04  
Anonymous Anoniem said...

Jeezes Koen,

Wat een flauwe van Canvas om daar een spelletje van te maken. Of je meedoet of niet, of jullie hem uitlopen of niet, ik had toch veder blijven kijken naar het programma.

In ieder geval toch nog een dikke proficiat voor de gedane prestaties (20km van BXL etc.)! En ik hoop dat alles met je knie in orde komt.

xox

04 november, 2006 19:07  
Blogger BartdotLa said...

en 'De Standaard' heeft ondertussen een nieuwe afstand bepaald voor de marathon:

Koen Fillet ziet af van marathon
Koen Bauters
Externe links bij dit artikelVan 0 naar 24 kilometer

NEW YORK - Koen Fillet loopt niet mee in de marathon van New York. De Radio 1-presentator heeft te veel last van een blessure aan de linkerknie. Op 23 november ondergaat hij een operatie aan de meniscus. Dat meldt hij op zijn blog 'van 0 naar 24 kilometer'.



http://standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF04112006_052

04 november, 2006 19:15  
Anonymous Anoniem said...

hallo koen,
Het is me al een tijdje duidelijk dat televisie de kunst van het liegen is. In dit geval het door de overheid betaalde liegen.
Mag ik hopen dat je een aangenaam verbliijf hebt in New York - het is me wel niet duidelijk waarom je daar naartoe trok als je wist dat je onmogelijk die marathon zou lopen. Je kon toch perfect hier blijven en doen alsof je daar was? Zo'n beetje als die eerste mensen op de maan...
O ja - nog een foutje op je frontpagina: '- ik maak deze weblog in mijn vrije tijd. alle verhalen zijn dus strikt persoonlijk en staan los van mijn werk voor de vrt, canvas en radio 1.'.
Mag ik aannemen dat dit ook niet waar is?
van harte,
Peter

04 november, 2006 19:24  
Anonymous Anoniem said...

Da's inderdaad spijtig, zowel voor u als voor degenen die voor de gek zijn gehouden. Maar ja, uw gezondheid is dan ook niet om mee te lachen he...

04 november, 2006 19:25  
Blogger Geert De Cubber said...

Ah, Koen, wat jammer, ik had het je zo gegund. En het zag er in het begin nog zo goed uit... Tot die fameuze 20km *liep* alles redelijk goed, toch?

Op één jaar van nul naar marathon is sowieso al een huzarenstukje. Yvan Sonck heeft gelijk - en hij is heus niet alleen - als hij zegt dat het niet helemaal gezond is voor je gestel.

Maar Koen, je moet nie treur nie. Eerst herstellen van je operatie en dan verder lopen. Tot je gestel misschien over een paar jaar de marathon aankan. Lopen we dan samen New York?

04 november, 2006 19:27  
Anonymous Anoniem said...

http://www.alistapart.com

04 november, 2006 19:41  
Anonymous Anoniem said...

Er komen nog genoeg jaren om deze American Dream waar te maken. Gewoon volhouden....

04 november, 2006 19:44  
Anonymous Anoniem said...

Wat een anticlimax!Wij zijn voor de zot gehouden.Allemaal leugens op de radio,de TV en op dit blog.Leugenachtige ministers moeten aftreden.Wat met leugenachtige journalisten?Of was dit ook ironisch bedoeld?Een slechte beurt voor de VRT.

04 november, 2006 19:48  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Een zeer wijze beslissing van je arts en van jezelf om niet lopen met een kwetsuur. Dat je uiteindelijk loopt of niet in New York doet er niet zoveel toe. Jullie project (en dat van Wilfried Eetezonne in Athene) is voor de geïnteresseerde loop-liefhebber adembenemend en zet ongetwijfeld heel wat mensen aan tot sporten. Ik wil alle kniesoren en betweters nog even meegeven dat ik, als 53-jarige, vorig jaar de marathon van Athene probleemloos heb uitgelopen op basis van minder dan een jaar voorbereiding.
Ik heb genoten van je blog. En het leugentje om bestwil is jammer maar nemen we er maar bij zeker...
Nu recupereren van je operatie, en vroeg of laat opnieuw beginnen!

Groeten,

Jan Van de Broeck

04 november, 2006 19:49  
Anonymous Anoniem said...

1 ding wil ik zeggen, omdat ik niet beleefd genoeg ben om momenteel iets anders te posten. Op voorhand excuseer:
'Een welgemeende godverdomme.'
Nogmaals excuseer

04 november, 2006 20:05  
Anonymous Anoniem said...

MMH, altijd al impulsief geweest. Sorry voor het dubbel-posting:
Ik vind het zo jammer voor je Koen. Vandaar de gvd, nergens anders om. Ik vind het vrij ongepast dat sommige mensen nu verwijten naar je hoofd slingeren. Jij kan er niets aan doen. 't Is alleen spijtig... voor iedereen.

04 november, 2006 20:08  
Anonymous Anoniem said...

volledig akkoord met dat laatste, Hannah !
Koen, ik vind je prestatie super ... In een jaar van sofagroente (couchpotato) tot sportman, chapeau ! 't is jammer dat het oorspronkelijke doel niet lukt, maar hopelijk vergeet je niet wat jullie allemaal in de 1e aflevering van Overleven vertelden: dat het er ook gewoon om gaat een nieuwe gezondere levensstijl aan te nemen en plezier te vinden in het sporten ! Dat is jullie toch prima gelukt, en wat een volharding en inspanning tot op het eind ! Vind de opmerkingen van mensen die lijken te insinueren dat je een spelletje speelde, redelijk misplaatst, uiteindelijk heb je er vast waarschijnlijk zelf nog 't meest van al de pest in ...
Toch dikke proficiat voor je fantastische vooruitgang dit laatste jaar, ben er zeker van dat je ons heel binnenkort nog blijft sportief verrassen (al is het dan niet morgen). Niet bij de pakken blijven zitten hé ?!! word maar rap beter na de operatie, en tot "lees" !

04 november, 2006 20:38  
Anonymous Anoniem said...

Heel spijtig, maar ipv. Koen te kraken zou men hem beter een hart onder de riem steken. Hij zal morgen als toeschouwer wellicht nog het meest van al afzien.
Als Koen van Canvas zwijgplicht heeft (wellicht contractueel) kan en mag die brave mens niks zeggen over een nakend forfait.
Hoewel die zwijgplicht volgens mij geen enkel invloed heeft op de kijkcijfers, maar soit, Canvas rules.
'k Had al een flauw vermoeden, want er werd nog bitter weinig over lopen geschreven en al fietsend loop je nu éénmaal geen marathon.
Sterkte, Koen, als je ziet dat je als "zetelatleet" in november 05 er toch in slaagt om in mei 06 de twintig van Brussel uit te lopen, dan dwingt dit toch bewondering af.

04 november, 2006 20:41  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen, nu komt de moeilijkste periode: operatie, revalidatie... en dan? Weer lopen? Ik vrees het niet. Maar blijf toch maar sporten. Doe iets wat je graag doet. Hoeft niet lopen te zijn.

04 november, 2006 20:43  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Hopelijk behoud je aan dit avontuur het genot van sporten over.

Jan

04 november, 2006 20:44  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen ,
Het leugentje om best wil is je vergeven .
Ik heb thuis een afspraak dat ik de NYCM om de 5 jaar mag lopen .
De volgende is voor mij binnen 4 jaar .
Dan moet die knie genezen zijn !
Wa denkt ge .....?
Dan heb ik al zeker 1 slachtoffer
Veel betterschap
Erik
P.S ge weet ni wat ge mist !!

04 november, 2006 21:15  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,
eigenlijk zagen we dit al lang aankomen, je blog ging alleen nog over fietsen... Jammer, maar dit is het einde van de wereld niet hé! Waar zijn ze bang voor, bij canvas? Met alle respect, het gaat niet om jou alleen hé! Het programma is goed gemaakt, ik ben benieuwd wat we nog te zien krijgen. Eerlijk gezegd denk ik dat Frank de enige is die de marathon uitloopt. So what? Het leven is meer dan lopen, mag ik hopen?

04 november, 2006 21:30  
Anonymous Anoniem said...

Televisie is fake of wisten de 'kwaliteitskijkers' van Canvas dat niet?

04 november, 2006 21:39  
Anonymous Anoniem said...

belachelijk om de kijkers zo voor de zot te houden

04 november, 2006 21:49  
Anonymous Anoniem said...

grootste dupe in dit geval is koen zelf, al de rest is bijzaak; als ex-marathon van ny loper is de eerste gedachte na het overschrijden van de meet om opnieuw mee te doen. dus wees positief, kijk naar de toekomst en probeer zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om een marathon te lopen. ik van mijn kant heb reeds mensen gemobiliseerd voor de kustmarathon volgend jaar (in april ipv september).
loop ze en veel succes in ny;

04 november, 2006 22:03  
Blogger Bert said...

Ai ai wat jammer Koen;
toch gaat er niets boven je gezondheid!!

Supporter dan maar dubbel voor ons.

04 november, 2006 22:36  
Blogger Heleen said...

Ik dacht het al. Ik hoop dat het allemaal goed komt en je er geen blijvende klachten aan overhoud.

04 november, 2006 23:27  
Anonymous Anoniem said...

Jammer. Ik had je gezien in De Laatste Show en in het magazine 'Netwerk'.
Het is wel erg voor je dat je zo MOEST liegen. Ik snap niet waarom Canvas jou verplicht heeft de mensen een rad voor ogen te draaien.
Sterkte nog ...

04 november, 2006 23:41  
Anonymous Anoniem said...

belachelijk

journalisme van de laagste soort

04 november, 2006 23:57  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp niet waarom u moest liegen want ik vind het programma knap gemaakt. Ik heb mijn eerste marathon gelopen nadat ik twee jaar gestart was met lopen zonder hulp van dokters, trainers enz. Als je ooit van plan bent om toch te proberen moet u de kustmaraton proberen. Parcour is plat, mooi en wind in de rug.
Sterkte en hopelijk een nieuwe start.
Peter.

05 november, 2006 00:05  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Heel spijtig dat je dit niet gehaald hebt. Ik wens je een vlotte revalidatie toe.
't Is natuurlijk gemakkelijk om achteraf te zeggen dat één jaar training te kort is, maar er zit wel een grond van waarheid in, en vele mensen met een beetje loopervaring zagen zoiets wel aankomen. De sportbegeleiders die in dit project stapten valt meer te verwijten dan Canvas omwille van de "leugens". Canvas heeft de kijkers niet bedot, wel de blog-lezers. Maar wat ik erger vind: jouw trainer heeft je met een blessure opgezadeld waar je misschien nooit meer van verlost geraakt.
Hopelijk schrikt dit nu geen potentiële lopers af. Met al dat blessureleed krijg je als kijker niet echt de indruk dat lopen een gezonde sport is. Een gemiste kans, zeker omdat het hier over de openbare omroep gaat.

Johan P.

05 november, 2006 00:29  
Anonymous Anoniem said...

Sterkte met je knie. Ik hoop dat het goed komt.

05 november, 2006 00:34  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen,
Spijtig je opgave te moeten vernemen!
Ik had je liever gefelicteerd, na je de marathon uitliep. Maar in plaats moet ik je veel beterschap toewensen. Waarschijnlijk een harde noot om te kraken!
Maar het blijft een héél knappe prestatie!!!
Véél sterkte...Dat je goed mag herstellen en snel weer de oude wordt!

Dju... Net nu ik dacht: Als het Koen lukt, moet dat mij ook lukken!

05 november, 2006 02:37  
Blogger Tjoff said...

Damn, da's spijtig.
Ik heb 2 jaar geleden ook een blessure gehad nl. een frictie van de pezen aan m'n rechterknie. Gelukkig ben ik er van af gekomen met een paar maanden kine en door daarna zelf wat oefeningetjes te doen om te knie te versterken.
Gevolg was wel +/- 1,5 jaar niet meer lopen :(
Ondertussen toch al 4 maanden goed aan't trainen. 't Is de bedoeling om de 10 km Gaston Roelants, de halve kustmarathon en het jaar erna de volledige kustmarathon te doen.

Ik denk dat het probleem bij jou vooral de veel te snelle opbouw was. 't Lijkt me niet echt verantwoord om iemand op slechts een jaar tijd een hele marathon te leren lopen, alhoewel ze bij de KU Leuven er uiteraard wel verstand van zullen hebben.

Veel sterkte en ik hoop het beste voor je in de toekomst!

05 november, 2006 04:18  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dit te horen.
Veel succes echter met de operatie en een snel herstel toegewenst

05 november, 2006 06:35  
Anonymous Anoniem said...

Jammer, heel jammer...
Maar 't zat er aan te komen, hé. 't Is te hopen dat je revalidatie goed verloopt en dat je terug kunt sporten.
Die 20 van Brussel was toch ook al een puike prestatie.
Heel flauw van Canvas ook om ons zo een rad voor ogen te draaien. Dat is nu al de tweede keer dat ze het jullie gelapt hebben. Eerst hebben ze de blog van Geert Gitaar al de nek omgewrongen....
Hopelijk maak je iemand gelukkig met je startnummer....en zo vinden we je dan misschien toch nog terug in de uitslagen - dat zou pas bedrog zijn;..))
En voor wat betreft al die aanvallen op u persoonlijk: ze hebben zelfs de "guts" niet om zich kenbaar te maken: "anonymous said..."

05 november, 2006 08:43  
Anonymous Anoniem said...

Amai Koen, van slecht nieuws gesproken !

Ik vind (vond) het programma super, maar dat je daarvoor moet liegen en nog deze week in de laatste show moet zitten ... triestig

Hopelijk heeft het programma veel mensen aangezet tot lopen dan is deze mascarade toch niet voor niets geweest !

veel beterschap en blijven lopen !

Benoît

05 november, 2006 09:04  
Anonymous Anoniem said...

En ik die dacht dat alleen politici kunnen liegen zonder hun "pokerface" te verliezen.
Triestig.

05 november, 2006 09:47  
Anonymous Anoniem said...

koen, ik vind het jammer dat je blessure zo zwaar is - veel beterschap.

heel vervelend dat je van canvas hebt moeten liegen, iedereen begrijpt volgens mij goed dat het zo niet meer gaat, dat had je van mij gerust mogen zeggen. maar dit is geen beschuldiging, want ik ben er zeker van dat jij daar zelf nog het meest van baalt.

altair

05 november, 2006 10:37  
Blogger P_eter said...

Hoi Koen,

ik ben net terug van Down Under heb je berichtje net gelezen, laat je niet onder krijgen van mensen die je een leugenaar noemen. Ikzelf heb ook een lasttest bij een dokter ondergaan en die heeft me eerst maar afgeraden nog een marathon te lopen. Ik hoop in ieder geval dat je wel sportief blijft na die operatie, je gezondheid is uitermate belangrijk en daar mag je niet met spelen. Ik hoop dat je volgend jaar nog eens probeert met de 20 km van Brussel. Veel plezier met het supporteren, en een goede revalidatie.

Kop op man, ik kan me voorstellen hoe down je je wel moest gevoeld hebben toen je het slechte nieuws kreeg.

05 november, 2006 10:40  
Anonymous Anoniem said...

Wat een vreemde reacties lees ik hier toch. Ook wel een beetje egoistisch soms ...

En voor zover ik weet is een meniscusblessure geen overbelastingsblessure, toch? Professionele voetballers hebben daar wel vaker last van, en je kan toch moeilijk beweren dat zij te snel te veel hebben willen proberen.

Gewoon pech gehad, Koen. Een spoedig herstel gewenst, en hopelijk daarna nog veel loopplezier.

05 november, 2006 11:01  
Anonymous Anoniem said...

dag Koen,

Ik hoop dat je hierdoor geen wrang gevoel aan sport overhoudt.
Sowieso was je inspanning tot dusver al iets om respect voor te hebben.
Veel succes met je operatie. Nu kan je eindelijk aan die stapel boeken beginnen :-)

Vreemd dat Canvas de 'scoop' voor zich wilde houden. Ik kan er inkomen dat je van je 'werkgever' het stilzwijgen moest bewaren. Waarom zij daarop stonden is me een raadsel. Integendeel, er waren daardoor misschien nog meer kijkers geïnteresseerd.
'k denk dat velen zich bij hun pietje gepakt voelen.

Het beste nog !

Geert

05 november, 2006 11:18  
Blogger Martin said...

Amai Koen, en ik was zo trots op u :). Ik hoop evenwel nog meer van u te horen/lezen op dit blog (mag ook een ander). U bent een zeer aimabel mens om te lezen en naar te luisteren.

05 november, 2006 11:57  
Anonymous Anoniem said...

Aan Ann, betreffende:
"Als het waar is moeten we Yvan Sonck toch gelijk geven . Hij zei dat je min. 2 jaar nodig hebt als voorbereiding voor een marathon om gewrichtbeschadiging te voorkomen"

Op 5 maanden tijd ben ik (zonder sportvoorgeschiedenis) beginnen trainen zonder begeleding voor de marathon van Rotterdam. Ik ben 28 (!) kg afgevallen door intensieve duurlopen en klokte uiteindelijk een 3u11 af voor m'n eerste marathon. Van gewrichtsbeschadiging geen last gehad, de dag nadien zelfs opnieuw 10km gelopen. Maar ik zou het nooit in m'n gedachten halen om als eerste marathon voor NY te kiezen. Dat is iets voor geoefende lopers. Nadat Evy Gruyaert al veel show had verkocht over haar (niet-) deelname aan de 20km, opnieuw een BV die door de mand valt.

05 november, 2006 12:09  
Anonymous Anoniem said...

Dat had ik ook al zien aankomen. In de uitzending waarin de kandidaten een half uur of een uur aan een stuk moesten lopen, liep iedereen op zijn tempo, uitgezonderd, jawel koen fillet. Hij deed er alles aan om een andere loper te volgen en op het einde af te troeven, en daarna, jawel een pijnscheut. Ik kan mij wel voorstellen dat hij zich meerdere malen niet in toom kon houden tijdens trainingen. En dat is nu juist de kunst van hardlopen, OPBOUWEN, zelfs al voel je je beter. Hopelijk herstel je spoedig van de operatie en kan je terug rustig opbouwen, en lopen voor het plezier i.p.v. voor de media- en groepsdruk, dan kan je pas deftig en GEDULDIG OPBOUWEN.
ps: ikzelf heb bovengenoemde fouten ook gemaakt ;-)

05 november, 2006 12:22  
Anonymous Anoniem said...

Echt jammer voor je Koen!

Sfeerfotos van de rest van het team zijn te zien via: http://photographerbrodelet.blogspot.com/

Dat is de blog van de fotograaf van dienst. Heeft een foto gepost van Geert die het hotel uitkomt richting bus.

Ze zijn nu op weg naar de start. Duimen voor de overblijvers zou ik zeggen.

Koen (partner van Geert)

www.cernum.com

05 november, 2006 13:23  
Anonymous Anoniem said...

Vooreerst wil ik je een hele dikke proficiat toewensen voor wat je op een jaar tijd bereikt hebt.
Door het programma en jouw blog heb ik besloten om eindelijk ook te beginnen sporten. Dit mag je ook beschouwen als een kleine overwinning: mij ertoe aanzetten te beginnen sporten! :-)

In ieder geval nog veel sterkte met je operatie en de revalidatie achteraf!

Katrijn

05 november, 2006 13:23  
Anonymous Anoniem said...

Koen,


Het weer ziet er wat minder mooi uit dan gisteren, maar toch hoop ik dat het een leuke dag wordt voor lopers en supporters .

Wel een leuke bar in jouw hotel . We hebben een (te) goed glaasje(s) gedronken op jouw gezondheid , in de hoop je na de revalidatie terug aan het lopen te zien .

Toegegeven , eerst boos , ontgoocheld en twijfelend. Uiteindelijk wel begrip voor de situatie. Het Canvasprogramma "Overleven" schetst toch de sportieve evolutie van enkele mensen zonder enige sportieve achtergrond , en het is niet meer dan normaal dat niet iedereen daarin lukt , al is het onze droom wel , dat tenminste wij zelf erin slagen .

We hopen wel jouw team vandaag op te merken tussen de massa andere lopers , en we zullen supporteren ..reken maar .

p.s. de opmerking van Yvan Sonck heb ik niet van TV of radio gehaald , maar kreeg ik zelf als advies.

Ann

05 november, 2006 13:55  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
veel beterschap! Ondanks dit minder goede einde voor jou heb ik genoten van elke aflevering Overleven - Marathon. Het was in elk geval een stimulans om zelf ook aan sport te doen.

Gerd

05 november, 2006 14:33  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Gefeliciteerd met je prestaties! Ik vind het jammer dat je de NY marathon niet kan meelopen, maar ik wil bij deze ook laten weten dat ik door jullie prestaties UITEINDELIJK aan het lopen (lees: joggen) ben! Mijn vriend is een loper en heeft onder andere de NY marathon gelopen. Zelf heb ik intussen al, zonder enig succes, een poging of tien ondernomen. Door Marathon zag ik wat anders aangepakt moest worden en heb ik mijn vriend zover gekregen me te helpen. Jullie zijn er met jullie prestaties in geslaagd om echte "couch potatoes" van hun "couch" te krijgen. Inspirerend! Waarvoor dank! En als je echt wil, dan kan je volgend jaar toch meedoen, niet!?? Niet opgeven! En nogmaals bedankt voor de inspiratie!

05 november, 2006 14:38  
Blogger b-ware said...

miljaar! echt heel jammer voor je, hopelijk hou je er geen trauma's aan over, ook niet van de commentaren...

05 november, 2006 14:50  
Anonymous Anoniem said...

Joengens, joengens, wat een klucht

Lees hier dat er pipo's speciaal naar NY gaan om te supporteren voor een radiomakertje - echt zot !!!

't Is gelijk er maar Belgen 5 ad start komen van de marathon - er komt iets op tv en iedereen wordt zot !

doe zo voort VRT, doe zo voort ...

05 november, 2006 15:21  
Blogger Lien said...

Jammer, Koen, maar ik vind het toch onwaarschijnlijk knap wat je het afgelopen jaar gepresteerd hebt! En je gewrichten kapotlopen... dat is het ook niet waard. Blijven fietsen nu!? (Of zwemmen? ik ben momenteel overgeschakeld op zwemmen: prima voor de gewrichten!)

05 november, 2006 15:37  
Anonymous Anoniem said...

shit zeg, wat een rotnieuws. Jammer dat je het moest geheimhouden, hadden we het eerder geweten hadden alle bloggers je zeker al langer een hart onder de riem gestoken!! Koppie op, je gezondheid gaat voor moet je maar denken.

05 november, 2006 15:50  
Anonymous Anoniem said...

beste Koen,

Ik zat al voor de tv te kijken naar de marathon en dacht even bij mezlf " zou hij nog iets op zijn blog gezet hebben?" en ik kwam kijken en las dat je niet mee doet. En ook al ken ik je niet, ik ben er echt niet goed van, voor mij was jij het 'uithangbord' van het programma en ik ben echt teleurgesteld dat je er niet aan mee doet. Ik vind het wel echt erg voor je dat je knie moet geopereerd worden, en ik hoop met heel mijn hart da je blijft lopen!
groeten en een spoedig herstel gewenst!

05 november, 2006 16:57  
Blogger Unknown said...

Ik vind, Filletje, dat je deze week terug in de Laatste Show moet komen om uit de doeken te doen hoe de vork in de Canvas-steel zit. De 5 w's van de journalistiek dienen beantwoord: wat-waar-wanneer-wie-WAAROM?. (Desnoods in Recht Van Antwoord...)
Om samen met de "Overleven"-producer vergiffenis te vragen voor de volksverlakkerij en de schertsvertoning.
Om de definities van integriteit en geloofwaardigheid van reporter/journalist/omroeper publiekelijk te declameren.

Op jullie blote knieën !

05 november, 2006 17:18  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Ik volg deze weblog al van in het begin. En ik ben er niet kapot van dat je niet mee loopt. Ik zag het al enkele maanden aankomen.De 20 km van Brussel waren al een formidabele heksentoer.Een marathon voorbereiden doe je al (veel en lang)lopend en niet al fietsend. Het viel me ook op dat de marathoniens op deze weblog kritischer en sceptischer waren dan de gewone supporters, met alle sympathie voor de BV van dienst natuurlijk. Benieuwd naar de anderen.
Succes met de revalidatie want dat is mentaal taaier dan een marathon voorbereiden!!

05 november, 2006 17:29  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,

Ik vind het bijzonder spijtig dat je niet kan meelopen, maar er zijn ergere dingen in het leven (bv. je kompleet kapotlopen). Geniet van NY en marathon of niet ik vind het nog altijd een fantastische prestatie en een tof (wetenschappelijk)programma. Ook voor de andere deelnemers een dikke proficiat.

05 november, 2006 17:58  
Anonymous Anoniem said...

Wat erg voor jou ! Tja trouwe bloglezers voelden inderdaad al een tijdje nattigheid. Denk dat ik zelf toch zeker 2 keer gevraagd heb waarom het niet meer over dat lopen ging ...
Het is een spijtige zaak, vooral voor jou. De negatieve opmerkingen zou ik gewoon naast me neerleggen. Niet meer mogen lopen is al erg genoeg.
Veel succes met de operatie en misschien heb je dan wat tijd om eindelijk al die boeken te lezen. Ik zal de loopverhaaltjes missen want ze waren een stimulans als het lopen me even zwaar viel. Ik blijf kijken naar overleven en ik hoop dat de andere het daar geweldig doen.

05 november, 2006 18:37  
Anonymous Anoniem said...

Zonde Koen...'t was inderdaad mss wat snel 1 jaar....hoop dat, als je hersteld geraakt, toch nog met plezier kan gaan lopen...laat het dan geen lange afstanden zijn...

05 november, 2006 18:57  
Blogger Unknown said...

Wat een ONGELOOFLIJKE zever
Alsof die oude ongetrainde zakken klaarstomen voor een marathon ook maar enige nieuwswaarde oplevert
bijkt dat er ene al lang niet meer KAN lopen ....
pfffffffffff

En dat met mijn belastingen.
Gelukkig kijk ik al jaren geen TV meer

05 november, 2006 19:08  
Blogger Unknown said...

Wat een ONGELOOFLIJKE zever
Alsof die oude ongetrainde zakken klaarstomen voor een marathon ook maar enige nieuwswaarde oplevert
bijkt dat er ene al lang niet meer KAN lopen ....
pfffffffffff

En dat met mijn belastingen.
Gelukkig kijk ik al jaren geen TV meer

05 november, 2006 19:08  
Anonymous Anoniem said...

ik ben diep teleurgesteld...

dit is niet meer gewoonweg liegen
dit is zeeeeeeeeer laaaaaaaag
beneden alle peil
ADE

05 november, 2006 19:12  
Anonymous Anoniem said...

Kop op Koen! Ik vind het ontzettend jammer voor je en hoop in eerste instantie dat je knie terug in orde komt. Dat je moest zwijgen van Canvas is ergens wel te verstaan, anders zouden de vorige afleveringen gewoon anders bekeken geweest zijn. als je op voorhand de uitkomst weet, is de weg ernaartoe minder interessant. Niks van aantrekken van al die negatieve commentaar. Vreemd dat de voorbije maanden alleen positief werd gereageerd en nu plotseling iedereen een kop van jut moet zoeken. Geniet van je weekend in NY en vertroetel die knie!

05 november, 2006 19:22  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

dat is slecht nieuws ,bedankt om het ons te laten weten !
Ik kan er inkomen dat je het geheim moest houden anders had het al veel eerder in de krant gestaan.
Spoedig herstel gewenst met de operatie ...


Marc

05 november, 2006 21:02  
Anonymous Anoniem said...

Gesubsidieerd liegen. 'Overleven' wil ernstig genomen worden? Poeha.

05 november, 2006 21:07  
Anonymous Anoniem said...

Koen moet zich slecht voelen. Beterschap. Maar hij moet zich ook een beetje belachelijk voelen. Als een marionet. Dat heeft hij zelf gezocht. Nu weten we opnieuw waarom we spreken van 'mediacircus'.

05 november, 2006 21:13  
Blogger Jan said...

Hoi Koen

Veel beterschap met de knie!

Dit zet ons toch wel even met de voeten op de grond. Een marathon lopen is echt niet niets.
Het programma wil net ook aantonen wat dit met een mensenlichaam doet.

Ik kijk in ieder geval uit naar de komende uitzendingen en de resultaten van de overige deelnemers.

Hopelijk laat je je niet ontmoedigen door de vele egoïstische reacties van bepaalde mensen.

Stel: je knie is terug in orde... train je dan opnieuw voor een marathon?

Nog veel plezier in New York!

Groetjes,
Jan

05 november, 2006 21:13  
Anonymous Anoniem said...

ene ... als er nog zeveraars zijn zoals pleasure , denk dan 2 maal na voordat je ook van die belachelijke opmerkingen maakt ...
Als je kan nadenken tenminste.

05 november, 2006 21:21  
Anonymous Anoniem said...

Voor de curieuzeneuzen: Frank en Sylvie hebben de marathon (nu) al uitgelopen. Hopelijk volgt de rest.
Joepie!

05 november, 2006 21:38  
Anonymous Anoniem said...

en Geert is er ook

05 november, 2006 21:46  
Anonymous Anoniem said...

D'Hoore, Sylvie 41788 0:39:06.45 1:12:02.60 1:45:11.15 2:18:41.45 2:25:44.25 2:52:42.15 3:28:25.75 4:06:41.10 4:48:03.60 5:03:59.55
Vandewalle, Joke 41789 0:42:23.90 1:26:01.40 2:06:29.90 2:49:24.20 3:00:37.15 3:35:51.05 4:19:29.35 5:06:21.60
Vanvaerenbergh, Geert 42673 0:41:14.60 1:15:01.95 1:50:23.10 2:26:34.75 2:35:04.30 3:06:06.95 3:47:37.10 4:26:54.35 5:11:34.40
Van De Wyer, Frank 42689 0:38:55.15 1:10:40.30 1:43:18.60 2:15:55.75 2:22:49.55 2:49:21.60 3:22:01.90 3:55:02.90 4:28:38.25 4:43:41.40

Het is onduidelijk, maar ok.

Frank en Sylvie hebben uitgelopen!Geert en Joke hebben beide moeten opgeven, Joke op 35 km, Geert op 40 km.

Ik wil alle zes deelnemers een enorme proficiat wensen en ook bedanken omdat zij de loopsport positief gepromoot hebben.

Koen, Ik heb genoten van deze blog, het was enorm leuk om je avonturen mee te lezen. Ik hoop met heel mijn hart dat je er niet mee stopt en dat je ons nog steeds binnenlaat in je sportieve leven.
Ik wil je veel suces wensen en een spoedig herstel. En trek je niets aan van de egoistische opmerkingen.. Mensen laten teleurstelling nu eenmaal op verschillende manieren blijken.

Groetjes!

05 november, 2006 21:46  
Anonymous Anoniem said...

D'Hoore, Sylvie 41788 0:39:06.45 1:12:02.60 1:45:11.15 2:18:41.45 2:25:44.25 2:52:42.15 3:28:25.75 4:06:41.10 4:48:03.60 5:03:59.55
Vandewalle, Joke 41789 0:42:23.90 1:26:01.40 2:06:29.90 2:49:24.20 3:00:37.15 3:35:51.05 4:19:29.35 5:06:21.60
Vanvaerenbergh, Geert 42673 0:41:14.60 1:15:01.95 1:50:23.10 2:26:34.75 2:35:04.30 3:06:06.95 3:47:37.10 4:26:54.35 5:11:34.40
Van De Wyer, Frank 42689 0:38:55.15 1:10:40.30 1:43:18.60 2:15:55.75 2:22:49.55 2:49:21.60 3:22:01.90 3:55:02.90 4:28:38.25 4:43:41.40

Het is onduidelijk, maar ok.

Frank en Sylvie hebben uitgelopen!Geert en Joke hebben beide moeten opgeven, Joke op 35 km, Geert op 40 km.

Ik wil alle zes deelnemers een enorme proficiat wensen en ook bedanken omdat zij de loopsport positief gepromoot hebben.

Koen, Ik heb genoten van deze blog, het was enorm leuk om je avonturen mee te lezen. Ik hoop met heel mijn hart dat je er niet mee stopt en dat je ons nog steeds binnenlaat in je sportieve leven.
Ik wil je veel suces wensen en een spoedig herstel. En trek je niets aan van de egoistische opmerkingen.. Mensen laten teleurstelling nu eenmaal op verschillende manieren blijken.

Groetjes!

05 november, 2006 21:46  
Anonymous Anoniem said...

sorry sorry mensen, het is een live tracker,
GEERT IS AANGEKOMEN, nu net!!!
JOKE is nog bezig, KOMAAN JOKE!

ik leef me iets teveel mee hierin :) "trots"

05 november, 2006 21:49  
Blogger Bart said...

Trek je niks aan van sommige onzinnige commentaren. Niemand vraagt om 'n blessure en je gezondheid is 't enige waar 't uitendlijk om gaat. Succes met je knie en spoedig herstel gewenst !

05 november, 2006 21:51  
Anonymous Anoniem said...

Joke is de 40 km gepasseerd na 5u52min33sec

05 november, 2006 22:05  
Anonymous Anoniem said...

Joke heeft het gehaald na 6u12 minuten

D'Hoore, Sylvie : 5:03:59.5
Vandewalle, Joke : 6:12:18.75
Vanvaerenbergh, Geert : 5:32:02.95
Van De Wyer, Frank : 4:43:41.40

knap !

05 november, 2006 22:27  
Anonymous Anoniem said...

Wilfried Eetezonne (journalist bij De Morgen) liep in de klassieke marathon van Athene, toch heuvelachtig, 5u10. Ook niet slecht. Nooit sport gedaan - 9 maanden training.
Bravo voor alle volhouders. Sterkte voor de geblesseerden.

05 november, 2006 22:42  
Blogger David aka Letman said...

Koen, ik steun je!

05 november, 2006 23:12  
Blogger kris said...

merkwaardig, merkwaardig... mijn klein teentje had gelijk... die heeft me er toe aangezet hier af en toe niet positief te berichten en ik wist niet goed waarom... nu wel... geen zorg even goede luistervrienden!

05 november, 2006 23:28  
Blogger Bert said...

Mij gaf het een heuse boost Koen te zien staan bij de Belgen op 1st Avenue Koen te zien staan!
Even de longen vol lucht en héél hard "Koen" geroepen.
Koen ik zag je even kijken, maar 'k heb niet gewacht en verdergelopen.

Jammer dat je niet kon/mocht lopen, maar je gezondheid gaat voor.
De mensen die dat niet willen snappen laat je maar doen.

05 november, 2006 23:33  
Anonymous Anoniem said...

ECHT SPIJTIG, niet mogen lopen.
Maar zoals enkele anderen reeds opmerkten, het zat er aan te komen op kousenvoeten.

Laat ik mijn gevoelens hierover zo verwoorden: zeker méér dan 1000 onsportievelingen wilden onder begeleiding lopen van 0 naar 42. Het is velen niet gelukt om uitgekozen te worden, ook mij niet. Dat prikte enige tijd.
Wat doet een mens dan als de eerste stap gezet is ? Zelf gaan lopen natuurlijk, bij een club uit de buurt, met het idee om ooit... Een beetje afzien, maar blijkbaar niet zoals jullie.
Koen, laat al die anonymous met hun cynisme maar verrekken in hun zetel terwijl ze hun pint grijpen, die weten niet wat het is om te lopen of te bewegen. Ik ben blij dat wij naar aanleiding van jullie Marathon met vele anderen toch gestart zijn met lopen.
De één heeft zijn lijf mee, de ander niet echt. Ik wens je een vlot herstel en een sportieve recuperatie toe.
Doe ze de groeten in N.Y. en wens je collega's en de ploeg proficiat met de behaalde resultaten.

mvg
Jürgen D.V.

05 november, 2006 23:35  
Blogger Bert said...

Sorry, het eerste zinnetje trekt er niet op, ben moe...

05 november, 2006 23:37  
Anonymous Anoniem said...

Jammer van de blessure uiteraard, maar al even jammer dat je kijkers, lezers en supporters zo maar eventjes weken voor de gek houdt. Ik vind dit echt niet kunnen.
Dergelijke 'vtm streken' komen de geloofwaardigheid van Canvas en van uzelf absoluut niet ten goede.
Shame on you, meneer Fillet!

05 november, 2006 23:41  
Blogger kris said...

Koen, nu ik even bekomen ben beginnen al mijn tenen te krullen. Ik kan er niet bij dat je voor dit mediagebeuren jij je zo maar voor de kar van de kijkcijfers en wie weet wat laat spannen... wilde geruchten zijn je op het lijf geschreven?

06 november, 2006 00:02  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb de hele tijd uitgekeken naar Belgische supporters of canvas cameraploegen langs de kant, maar heb slechts 1 vlag mogen aanschouwen op kilometer 39 met zo'n 10 tal belgen. Bedankt voor het supporteren bij mijn eerste marathon. Het deed deugd. Ter info, geeindigd in 4u12.

Bram

06 november, 2006 00:19  
Anonymous Anoniem said...

Amai, toch ongelofelijk dat ze alle 4 zijn binnengekomen ... Proficiat ... Spijtig dat het voor Koen niet gelukt is ... sneu ... Volgens mij kan Joke rond de aarde lopen als ze op haar eigen tempo mag ...

De tijden :

Joke : 6:06:52
Sylvie : 4:58:33
Geert : 5:26:39
Frank : 4:38:16

Peter Langenberg

06 november, 2006 00:26  
Blogger wikka said...

nooit iemand gehoord van beroepsgeheim?
Men zou veel lof moeten hebben voor iemand die én zijn job (incl. beroepsgeheim) én zijn passie zo ernstig neemt.
Enig inlevingsvermogen bij dit op de valreep mis lopen van zo'n mooi project zou op zijn plaats zijn.
Bovendien vind ik dat niet heel Vlaanderen zich het privéleven van een BV moet toeëigenen!

rein

06 november, 2006 00:32  
Anonymous Anoniem said...

Wat voor lul op dit bord zeg. Ik vraag me af, waar komt al die heldenverering vandaan, en nu de held van zijn voetstuk is gevallen, al die verontwaardiging? Laten we eerlijk zijn, Koen is een radiomaker, en wat mij betreft een prima radiomaker, maar (voorlopig) geen atleet. Daar is niks mis mee. Okee, het was niet overdreven proper om iedereen om de tuin te leiden, maar als ik me ergens kwaad wil over maken, dan heb ik wel een paar honderd zaken die veel hoger op mijn lijstje staan. En voor al die idioten die klagen over hun belastingsgeld, mannen, Marathon was hoe dan ook goede televisie, dus waar zaagt ge in godsnaam over . Koen, mijn beste groeten. Kwaliteit wordt echt niet afgemeten aan het aantal kilometers dat een mens kan lopen, al zou je dat hier soms denken.

Rob

06 november, 2006 01:23  
Anonymous Anoniem said...

Koen heeft er zelf voor gekozen om met zijn privé-leven op tv en in de krant te komen, en dan spreek ik nog niet van deze blog. Het is niet meer dan logisch dat mensen zich nu vragen stellen bij zijn houding. En bij die van de ploeg om hem heen. Canvas uiteraard, maar ook de begeleiders die de reflex en de eerlijkheid zouden moeten hebben om mensen vlakaf in hun gezicht te zeggen dat ze het lichaam niet hebben om 42 km te lopen. Op deze manier schiet het hele initiatief zijn doel voorbij. Bovendien, heeft iemand die 42 km aflegt in meer dan 5uur een marathon gelopen of gewandeld?

06 november, 2006 08:14  
Anonymous Anoniem said...

@ anonymous, ooit al eens 42 km *gewandeld*? Velen halen zelfs dat niet, hoor! (Kijk maar naar de Dodentocht in Bornem, waar velen al rond de 35 km opgeven).

Voor al wie meedeed aan dit experiment (zowel lopers als begeleiders): hoedje af!

Voor wie de marathon uitliep, of waarom niet: uitwandelde: ook hoedje af!

06 november, 2006 08:48  
Anonymous Anoniem said...

Allemaal show! Shame on you.

06 november, 2006 08:52  
Anonymous Anoniem said...

het probleem met liegen is dat je niet meer geloofd wordt als je de waarheid spreekt. En dit is dan niet rechtstreeks aan koen gericht want, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. maar vooral aan de redactie van het programma marathon. toch proficiat aan de 4 lopers.

06 november, 2006 10:13  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat Koen en ook aan alle deelnemers. Wat jullie gepresteerd hebben is prachtig ! Ik heb met volle teugen genoten van de blog en van het programma.
Aan allen die er maar niks aan vinden dat Koen iets verzwegen heeft, zou ik willen zeggen : zielig. Het typeert de Vlaamse mentaliteit, in plaats ven het positieve te zien, gaat men liever zitten zagen. Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die het lopen zullen ontdekken door het programma. Als Koen zijn mond niet gehouden zou hebbn, zou de impact van het programma veel kleiner gewest zijn.
Goed gedaan !!
Didier

06 november, 2006 10:25  
Anonymous Anoniem said...

@ bert, linda en de vele anonymussen (of is het er maar 1?):
waar maken jullie je druk om? Jullie reacties zijn zeer flauw en onsportief! Als dit alles is wat jullie kunnen, vermanend met je vingertje zwaaien, zijn jullie zielige figuren hoor! Get a life!!!

06 november, 2006 10:30  
Anonymous Anoniem said...

Waarom was Foen (daags voor vertrek) bij Frieda, was zij eveneens op de hoogte? Contract?
en dan praat Martin over zijn marathon en over hoe plezant het allemaal is...
is dat niet 'Olie op het vuur gooien'.
dit is allesbehalve, nu kan men nog e.e.a. komen 'verklaren' bij DLS dit wordt sinds vandaag op de Radio1. Waarmee zijn jullie bezig? Journalisten? Nieuws of leugens brengen. Goe bezig.

06 november, 2006 10:45  
Anonymous Anoniem said...

Dat er 'gelogen' wordt om de spanning van een tv-programma intact te houden daar kan ik inkomen. Dat Koen niet meeloopt in New York omdat zijn meniscus niet meewil, is bovendien maar de logica zelve. Waar ik WEL een probleem mee heb is dat Koen nu een snoepreisje naar New York heeft gekregen - een weekje vakantie zoals hij zelf zei bij 'Wilde Geruchten' - op kosten van de belastingbetaler. VRT en Canvas: jullie moesten jullie schamen. Koen trouwens ook om dit snoepreisje zonder boe of ba te aanvaarden.

06 november, 2006 10:55  
Anonymous Anoniem said...

@anonymous: wat wil je dan? dat de reeds geboekte reis van Koen afgelast wordt en dat er niemand iets heeft aan die geboekte plaats? Het is ook het opzet van het programma: beginnen met zes lopers in spe en hopelijk ook eindigen met zes. Dat er een aantal afvallen, kan men een jaar voordien toch niet voorzien? En volgens mij heeft Koen het verdiend om naar NY te gaan; hij heeft toch ook een geweldige prestatie neergezet en ik denk dat het voor hem ook moeilijk moet geweest zijn om te zien hoe zijn collega-lopers de marathon wel konden lopen.

06 november, 2006 11:04  
Blogger koen fillet said...

Danku Katrijn. Kristien is trouwens ook in New York.

06 november, 2006 11:13  
Anonymous Anoniem said...

Wat een onzin die kritiek over dat "snoepreisje". Ik denk dat Koen veel liever had gelopen. Hij is tot het uiterste gegaan om toch nog te kunnen lopen. Daarenboven is het belangrijk voor de motivatie van zij die wel lopen dat de "ongelukkige afvallers" er toch bij zijn om hen aan te moedigen. Proficiat voor alle 6 !

Henk

06 november, 2006 12:11  
Anonymous Anoniem said...

New York City Marathon in de problemen na niet deelname van Koen Filet. Editie 2007 op de helling!

Na Mary en Van Hecke moet Koen Filet
misschien ook ontslag nemen om de eer aan zichzelf te houden!

Waar is Geert Bourgeois?

06 november, 2006 13:49  
Anonymous Anoniem said...

@betty:goed gezien.Ook Delcroix en Temsamani namen ontslag na leugens om bestwil.
Marie-J

06 november, 2006 14:17  
Anonymous Anoniem said...

Trainen, trainen, trainen.... LAAT ME NIET LACHEN. Jij hebt nooit fatsoenlijk getraind, Fillet ! Ja, aan de bar Duvel zuipen in het lokale café. Da's iets anders hé.

06 november, 2006 18:02  
Anonymous Anoniem said...

KOEN FILLET LIEGT !!!

06 november, 2006 18:03  
Blogger Stijn DEBUSSCHERE said...

Don't worry, be happy!

Misschien de volgende keer beter?
Ik ben alvast zeker dat Koen ook niet graag meespeelde met het 'liegebeest'...

07 november, 2006 10:10  
Anonymous Anoniem said...

Als ik denk aan de leugens en het bedrog van Koen Fillet, krijg ik onophoudelijk braakneigingen en accute diarree.

07 november, 2006 11:54  
Anonymous Anoniem said...

Proficiat!

Je bent een waardig lid van het VRT journaille

07 november, 2006 16:56  
Anonymous Anoniem said...

Zonet in "ter zake" zei de netmanager van Canvas Bart de Poot letterlijk : "
Ik denk dat die spanningsveld en de geloofwaardigheid wat voor Cavas en ook voor de VRT een héél belangrijk goed is, en dat dat verkeerd ingeschat is geweest .
En ik denk ook naar de toekomst toe, dat we daar onze conclusies gaan uit trekken. Want ,één zaak is héél belangrijk ,namelijk die geloofwaardigheid die moeten we heel hoog in het vaandel houden
."
M.a.w die man bekend schuld aan het feit dat Koen hier schreef
Canvas dwong me tot zwijgzaamheid.
Ik wou hier maar eens even duidelijk maken dat Koen werd gedwongen tot verzwijgen !!
In de laatste show van 1 november deed Frieda van Wijck er nog een dikke schep bovenop , en ofschoon Koen haar had ingelicht vooraf dat hij niet zou lopen ,besloot Frieda er niet over te spreken dat Koen niet zou meedoen . Integendeel , ze begon over Koen zijn komende marathon te praten en schakelde dan gauw over op de verwonde vinger van Koen .
Men moet hier Koen niks verwijten maar wel die manager en Frieda die Koen in intrede in de laaste show dan nog liet doen met de Sinatra-song : New York New-York . Wat een klucht !!
George

07 november, 2006 21:24  
Anonymous Anoniem said...

de hele heisa rond dit voorvalleke, tot de Ter zake reportage van vandaag met het zielige betoog van de journalistenbond, is van een mug een olifant / sorry walvis - maken. Natuurlijk moest Koen Fillet zwijgen over de afloop tot de laatste dag, de winnaars en afvallers van de Mol moetsen toch ook zwijgen tot de laatste uitzending. Koen heeft het zelfs niet volgehouden en reeds opgebiecht dat hij niet zou lopen een dag voor de marathon. Chapeau daarvoor. Ook chapeau voor de wil die hij toonde om marathonloper te worden. Dat het niet is gelukt, die kans zat erin. Maar niet geschoten is altijd mis. Dat de kritikasters van Koen daar meer eens aan denken. Hem verwijten enkel Duvels te drinken - laf noem ik dat.

1 luttel minpuntje, Koen had beter niet in de laatste show van 1 november (hopelijk het laatste seizoen ervan) present gegeven.

Aan de journalistenbond wil ik dit zeggen, zorg eerst eens dat alle politici en politieke partijen in dit land op dezelfde manier benaderd worden. Dat is pas een kwaal in de journalistieke wereld. Voorbeeldjes zat. Vergelijk maar eens hoe ze Delcroix behandelen met hoe ze de veroordeelde Willy Claes - corrupt geweest en zelf nog gelogen ook tijdens zijn proces, ook leugentje om bestwil zeker - behandelen. De veroordeelde fraudeur krijgt regelmatig een spreekbuis in de Vlaamse paarse media de andere niet. Iedere belanger schilderen ze af als racist, maar iedere sos is een democraat. Consequent zou zij iedere sos een fraudeur te noemen. Nu ja, democraat klopt ook wel, de tweede D van DDR stond ook voor democratisch.
Koen, excuses voor deze politieke afdwaling, maar dit moest ik even aan de journalistenbond kwijt.

07 november, 2006 21:26  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb zelf al een aantal marathons achter de rug en weet dus waarover ik praat. Het valt mij op dat er in mijn onmiddellijke "joggersomgeving" met veel respect over Koen wordt gepraat.
Hij heeft tenminste het karakter getoond om aan de trainingen te beginnen en vol te houden.
Iedereen kan zogezegd 42 km lopen ... tot ze er aan beginnen.
Denk je echt dat Koen met plezier een knieoperatie zal ondergaan?
Niets is meer frustrerend dan gekwetst langs de kant te zitten.
Ik hoop dat Koen goed hersteld en dat hij ooit nog een marathon kan lopen.
Maar ja, dat zal dan de krant niet halen zeker, want uiteindelijk is dat "maar heel gewoon".
Ik vind het allemaal een storm in een glas water.

09 november, 2006 21:12  
Anonymous Anoniem said...

Veel respect voor Koen om het te proberen ... maar geen respect voor TV, en derhalve de TV makers en ergo zij die eraan meewerken.
Volgens mij is mensen moedwillig iets verborgen houden NOOIT goed te praten. Ik heb altijd geleerd dat eerlijkheid één van de grootste deugden was.
Maar dat schijnt in TV-land niet waar te zijn. Brood en spelen ... en gemakkelijk amusement voor het gewone volk.
Hoe lang gaan wij dit nog slikken?

joKa

10 november, 2006 11:24  
Anonymous Anoniem said...

Laten we er allemaal niet zo zwaar aan tillen...Zwijgplicht over de inhoud van een tv programma waar je aan hebt meegewerkt bestaat al langer dan vandaag.
Ik kan mij best voorstellen dat het voor Koen ontzettend balen was niet te kunnen meelopen in NY, en door die zwijgplicht met zijn teleurstelling bij weinig mensen terecht kon...
Chapeau Koen, ik hoop dat je goed herstelt van de operatie en nadien het lopen terug kan opnemen...
Als je maar weet dat ik door dit programma zodanig ben gemotiveerd geraakt dat ik zelf ben gaan lopen.
Van 0 naar 5 kilometer, ge moet ergens beginnen nietwaar. En ja, ik beleef er ontzettend veel plezier aan.

12 november, 2006 08:47  

Een reactie posten

<< Home