vrijdag, oktober 20, 2006

Nieuwe schoenen

Vandaag is Bart de schoenen gaan kopen waarmee hij de marathon van New York wil lopen, vertelt hij in een comment op mijn "Coalitie Kruibeke" postje. Aiai. Als hij de marathon van 2007 bedoelt is er geen probleem. Maar als het de editie van over 15 dagen betreft, is dat verloren geld. Veel te weinig tijd om die schoenen in te lopen.

Stom van mij, ik had daar iets over moeten schrijven. Heel lang geleden, ik weet niet precies hoe lang maar het moet in september geweest zijn schat ik, waarschuwde Paul ons: mannen, als jullie in New York met nieuwe schoenen willen lopen, moeten jullie die nu beginnen gebruiken. Anders ga je last hebben van bleinen.

Ik ga dus met deze exemplaren lopen. Nét nog niet versleten, mijn allereerste paar. Zitten als gegoten. Ik heb blitsere schoenen, ik heb properdere schoenen, maar ik ben niet zo voor blits en proper. (Ik weet het weer: het was tijdens de lactaattest, 25 augustus.) Dus Bart, vis je oude loopschoenen weer uit de vuilbak. Je gaat ze nodig hebben in New York.

Nog een tip voor wie naar New York vliegt: steek je loopschoenen in je handbagage. Want als je ze in je koffer stopt en die geraakt kwijt, ben je reddeloos verloren. Snel nieuw schoeisel kopen is geen optie. Blootvoets misschien?

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

@Koen: Misschien ook een laptop bij je handbagage stoppen zodat je je blog 'asap up-to-date' kan houden?
Nog slechts 15 dagen... de countdown is nu echt wel begonnen.
Ann Alice

22 oktober, 2006 15:46  
Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor de bezorgdheid Koen, maar ik laat die oude schoenen toch maar waar ze zijn.

Ik loopt nog een 150tal kilometer met die nieuwe schoenen voor ik aan de start kom van de marathon. Dat is echt wel meer dan genoeg om ze in te lopen.

Al heeft veel natuurlijk ook te maken met je gestel, blessuregevoeligheid enzomeer. Ik heb het geluk om nog nooit geblesseerd te zijn geweest. Een schoenenwissel is bij mij dus relatief "veiliger" dan bij veel andere mensen.

23 oktober, 2006 10:48  
Anonymous Christel said...

Tegenwoordig heb ik schoenen gekocht alleen voor het hardlopen maar heb nog steeds last van mijn enkels.

18 december, 2014 11:26  

Een reactie posten

<< Home