maandag, oktober 23, 2006

Flikken

Vervolgens het goeie nieuws. Wim Vanseveren is terug. Lisbeth Imbo zei daarnet in De Wandelgangen dat hij een aantal uitstekende kinderseries heeft gemaakt. Zeg het maar zoals het is, Lisbeth: zonder Vanseveren geen Kulderzipken, geen Dag Sinterklaas, geen Buiten De Zone. Alle Wimmen deugen, ik ken maar heel weinig uitzonderingen. In de doorsnee Aimé ben ik minder gerust.

(Ik heb me vergist wat betreft Wimmen. Verreycken.)

Ik kreeg het nieuws per SMS terwijl ik naar huis aan het fietsen was. Ik belde meteen naar de redactie om mijn enthousiasme te delen, en dat is de Brusselse politie niet ontgaan. Combi naast me, zwaailicht, heel even de sirene om mijn aandacht te trekken, raampje naar beneden: meneer, ook op uw fiets bent u een bestuurder. Een zware overtreding. Fietsers mogen niet GSM'men. En hoe gaat het met het lopen? wou de agent nog weten. Hij bleek een van de 210.000 kijkers van gisterenavond te zijn. Ik mocht doorrijden.

Labels: , ,

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik deel je enthousiasme over oa Kulderzipken, dat blijft zooooo heerlijk om naar te kijken, ik kan er nog altijd van genieten ... ook al behoor ik al lang niet meer tot de doelgroep :-) (ooit ook die onvergetelijke tentoonstelling daarover gezien in Tongeren?)
Gisteren was ik ook een van de 210.000 maar 't zou niet helpen denk ik, als ik dat zou zeggen, 't zou zwaar betalen worden ... en helemaal 'just' is het toch niet, hee, mogen doorrijden omdat je toevallig een BMIS* bent ;-)
Jullie vertrek kan nu toch niet meer ver af zijn, dus alvast een goeie afreis, dito vlucht en dan ... vergeet vooral niet te genieten van wat sowieso een fenomenale ervaring wordt, alle goeds en ontzettend veel succes gewenst

* bekende marathonloper in spé

23 oktober, 2006 20:08  
Anonymous Anoniem said...

Dat ruikt naar corruptie ;-)

En merci over het compliment over de Wimmen...

23 oktober, 2006 21:37  
Anonymous Anoniem said...

hehe... je hebt genoten van (je eerste?) bv-korting :-)

24 oktober, 2006 09:10  
Blogger Martin said...

Fietsen en bellen mag inderdaad niet. In Nederland, toch het land der grote verkeersveiligheid, mag het dan weer wel.
http://koersklak.blogspot.com/2006/10/met-de-gsm-op-de-fiets-magda.html

24 oktober, 2006 09:22  
Blogger pierre du coin said...

Wij hebben een paar jaar geleden ijvering in één of andere krant punten zitten knippen en hebben nu de dvd's van kulderzipken en dag sinterklaas. Ons dochtertje is nu 2 maar de dvd's liggen al naar ons te roepen om gespeeld te worden.

24 oktober, 2006 12:07  
Anonymous Anoniem said...

Wie is Vereycken ?

25 oktober, 2006 17:13  
Blogger koen fillet said...

@janneke: De vader van Rob Klop. hier meer info.

" target=

25 oktober, 2006 18:41  
Anonymous Anoniem said...

Collega van mij onlangs omver gereden. was aan het bellen op zijn fiets, even verstrooid en hop... botsing en in het ziekenhuis. Opletten dus met gsm aan (fiets)stuur.

25 oktober, 2006 22:06  
Blogger Wendy said...

gij chansaar - om het op zijn brussels te zeggen!!

31 oktober, 2006 16:51  
Anonymous Anoniem said...

he koen,
grappig. lisbeth imbo heeft dat niet gezegd, de mevrouw van het nieuws wel, maar geen idee meer welke mevrouw dat was. maar leuk dat je luistert. lisbeth imbo was meer geïnteresseerd in het nog-niet-aanwezige snorretje, want snorrieporrie blijft één van haar favoriete koosnaampjes, naast wimmerd, want ja de meeste wimmem zijn dat inderdaad. de koenen doen het trouwens ook niet slecht.
suc6!

02 november, 2006 23:49  

Een reactie posten

<< Home