zondag, september 10, 2006

Historisch feestje


Gisteren de reünie mogen meemaken van Steven De Bruyn en Filip Casteels. Die twee waren lang geleden het hart van El Fish, tot Filip in 2000 wegging. Roland heeft hem nog even vervangen, maar dat heeft niet lang geduurd. Zonder Filip was de meest fantastische bluesgroep die we ooit hebben gehad, dood.

Gisteren was mijn broer jarig. Steven De Bruyn zou spelen op het feest. Op het allerlaatste nippertje heeft hij het lumineuze idee gehad om Filip te bellen. Hij is gekomen. Voor het eerst in zes jaar hebben ze weer samen muziek gemaakt.

Laat me het zo samenvatten: schoon. Heel schoon. Niet alleen muzikaal, ook die twee mannen die elkaar terugvinden.

Dat merkwaardige instrument dat Steven op zijn schoot heeft, is een Omnichord. En die stofzuiger achteraan is ook een muziekinstrument. Dat bleek toen Jos Steen het podiummetje betrad. Jos Steen, de Vlaamse Captain Beefheart. Ge moet niet vragen hoe ik mij geamuzeerd heb.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hebde gij chance ja! Ik heb mijn heel weekend verspild aan de nieuwe rotslechte cd van Ozark Henry...
voor mijn mening erover: zie mijn blog ;-)

10 september, 2006 22:29  

Een reactie posten

<< Home