dinsdag, september 19, 2006

46

Ik heb de dagen nog eens geteld: nog 46 keer slapen en het is 5 november. De Feestelijke Fijftig hebben we dus ongemerkt laten passeren.

Het is nog wat vroeg om terug te blikken, maar toch: dé les die ik trek uit het marathonproject is dat je onwaarschijnlijke doelen kan bereiken als je je er een jaar lang op toelegd egt. Na die 42 kilometer zal er een zee van tijd vrijkomen, ik ben op zoek naar een nieuw projectje. Zal ik doedelzak leren spelen? Schrijf ik een roman? Herpak ik me gitaristiek? Bouw ik de zendmast van de VRT in lucifertjes? Of bedwing ik gewoon de Mont Ventoux in 2007, zoals iedereen?

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je bent toch niet van plan al je sportieve bezigheden op te geven?
En ook na 5 november hou je er best enige regelmaat in, anders wordt het inderdaad moeilijk.
De Mont Ventoux dan maar, of een triatlon, of gewoon voor het goede gevoel?

19 september, 2006 22:23  
Blogger koen fillet said...

Ik ga zeker nog wat sport blijven doen Lieve, maar bijlange zo intensief niet als nu. Een keer of drie per week zou dat niet genoeg zijn?

19 september, 2006 22:28  
Anonymous Anoniem said...

wie weet, blijven lopen ? Geef toe, het kan toch ongelooflijk deugd doen, frisse lucht, stilte en voelen hoe je langzaam aan je conditie opbouwt, hoe 't elke keer een klein beetje minder moeite kost .. Afspraak op de 20km volgend jaar ? Hoop alleszinds stiekem wel dat je (wat het nieuwe project ook mag worden) erover blijft schrijven ! :-)

19 september, 2006 22:47  
Anonymous Anoniem said...

Of je weblog blijven onderhouden en/of uitbouwen?. Je schrijft leuk en denkt spits, dus...
Of toch de nieuwe Tony Mary?

19 september, 2006 23:14  
Anonymous Anoniem said...

Het komt inderdaad dichter bij. Voel je de spanning al?
Ikzelf ga in september 2007 de Ventoux oprijden normaal gezien. Afspraak op de top?

20 september, 2006 08:08  
Anonymous Anoniem said...

Mont Ventoux bedwingen... let wel: er blijken 3 wegen naar de top te leiden en Vlaams minister A. heeft, naar ik gehoord heb, de "mietjeskant" beklommen. Of zou dat een wild gerucht zijn?

20 september, 2006 09:12  
Anonymous Anoniem said...

Ik spreek natuurlijk van de moeilijke kant. Dat A. de mietjeskant gedaan heeft, lijkt me niet onlogisch.

20 september, 2006 09:36  
Anonymous Anoniem said...

Kijkt iedereen daar over? Foei foei :-)

"...als je je er een jaar lang op toelegt". "Toelegt" en niet "toelegd". Misschien is dat zelfs in twee woorden?

En Koen, zeker je blog onderhouden, ik ben fan!

20 september, 2006 11:49  
Anonymous Anoniem said...

@ Joke: Neen, we kijken daar niet over, maar we zijn bescheiden... (Na een zware dag/training mag er wel eens iets fout gaan.)

@ Koen: Hoe dan ook, onderhou je conditie!! En blijf doelen stellen, dan gaat dat makkelijker. Een jaar trainingsarbeid mag je niet zomaar overboord gooien, en wat je niet onderhoudt... verdwijnt. Helaas.
Een aantal dingen die je opsomt, zijn altijd nog op latere leeftijd realiseerbaar, sommige zelfs vanuit je luie zetel, of stoel dan toch.
Succes in NY!! (Voor mij blijft het, na het mislukte interview voor Overleven Marathon, bij Eindhoven op 8 oktober.)
Ann Alice

20 september, 2006 12:04  
Blogger Bert said...

Koen;

je gaat toch niet 'zomaar' stoppen met sporten na de marathon?
Mooie zaken genoeg, dus doelen genoeg om te stellen.

De voldoening als je de eerste keer de Ronde of Parijs-Roubaix uitrijdt is niet te beschrijven! Je voelt je een held, een Flandriën, ...
Na het lopen heb ik me nog nooit een Keniaan gevoeld, integendeel ;(

20 september, 2006 19:45  
Blogger Koen s said...

NY 2007 ? Wat een aanstaande atleet in 1 jaar niet doet kan misschien wel in 2 ! Je bent wijzer .. en luistert beter naar je lichaam . De Mount Ventoux ? .. tussen de soep en de patatten ! Als een theatermaker het alleen kan met een tandem in 3 de versnelling ! Wat jij ?

20 september, 2006 20:37  

Een reactie posten

<< Home