woensdag, augustus 30, 2006

Pijngrens 2

Klonk ik negatief gisteren? Ik denk het wel als ik mijn postje nalees. Té negatief. Nuancering lijkt me gepast.

Mijn knieën zien af maar eigenlijkfeitelijk vind ik dat niet zo erg. Alles bij elkaar ben ik er veel beter aan toe dan een jaar geleden. Bijvoorbeeld mijn hooikoorts. Ik kan me geen zomer herinneren zonder snottebellen en rooie ogen en niesbuien zonder eind. Het werd jaar na jaar erger, met sinds een tijd ook griezelige astma. Wel, dit jaar heb ik nauwelijks last gehad. Ik heb altijd beweerd dat ik er een paar vingers voor over had om van die hooikoorts verlost te geraken, dus die knieën, ik vind dat niet erg.

Ik vlieg de trap op, ik kan mijn veters strikken zonder buiten adem te geraken, ik loop niet meer te zweten zogauw de temperatuur boven de 23° stijgt, ik maak geen bezwaar meer tegen vakanties ten zuiden van Bordeaux omdat het daar te warm is, kortom - hoe zeggen ze dat - mijn levenskwaliteit is toegenomen.

Labels:

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

In het rood gaan is een maandelijkse gewoonte;-) Je kent de spreuk/uitspraak wel "Aan het eind van mijn geld heb ik altijd nog een stukje maand over" Maar die meniscus daar moet je echt mee opletten hoor. Ik ben aan alletwee gëopereerd ndat ik daar (elk om beurt met een jaar of twee verschil) gewoon blokeerde(echt knie niet meer kunnen bewegen zonder wit te worden van de pijn). Dus als je een goede reden zoekt om niet onder het mes te moeten :-/
Nuja dat je astma en alergie minder is geworden heeft waarcshijnlijk ook te maken met de weersomstandigheden en niet zozeer de training. Maar als het je moreel helpt who cares.....

30 augustus, 2006 23:43  
Blogger koen fillet said...

Weersomstandigheden? Weet je nog hoe heet het in juli was? Nee echt, vroeger kwam ik het huis zo weinig mogelijk uit van begin mei tot half augustus. Bewegen betekende kortademig worden. Dit jaar heb ik gewoon getraind, zelfs bij 30° en meer. Dat is een klein mirakel.

31 augustus, 2006 00:28  
Blogger Bert said...

Proficiat met je vorderingen Koen.
Wat betreft hooikoorts heb ik ook m'n leukste seizoen sinds jaren achter de rug!
Voor mij persoonlijk was het de combinatie van lopen en dagelijks een lepeltje honing van een imker uit de buurt die me niet of nauwelijks lieten afzien.
Voor het lopen vreesde ik de ogen, maar dat bleef gelukkig allemaal uit.
Over de maand augusutus maar snel zwijgen zeker?

Nog veel trainings- en vooral levensgenot!

31 augustus, 2006 11:31  
Anonymous Anoniem said...

Ik herken veel van je vroegere zelf in mijn huidige zelf, Koen... pfff, ik zou ook eens de moed moeten vinden om er eens iets aan te doen; ik ben tenslotte nog maar 32... juli was een hel voor mij qua astma; ben dan ook ongelooflijk tevreden met het weer van de laatste maand ;-)

Verbaas ons Koen; zet ons allemaal op onze numméro, en klok daar in NY ONDER de 5 uren af... ik heb mij geld bij de gokchinees alvast op 4u52'19'' gezet! Go for it!

31 augustus, 2006 17:09  
Anonymous Anoniem said...

het lijkt wel of je een "upgrade" hebt gehad;-)

31 augustus, 2006 22:54  
Blogger Benjamin said...

tiens... waarom is mijn voornaam vervangen door J&W?

31 augustus, 2006 22:56  
Blogger Benjamin said...

GGGrrr hij heeft ook dat betablokkergedoe geactiveerd... eigenlijk moet hieronder "kris" staan, sorry

31 augustus, 2006 23:00  
Blogger koen fillet said...

Ik had je herkend, Kris.

31 augustus, 2006 23:01  
Blogger kris said...

hij, daarmee bedoel ik Benjamin,die zich ook een account aangemaakt heeft , 'k had dat niet gezien...
en hij heeft me niks gezegd, de sloeber...enfin, een goede avond, Koen.

31 augustus, 2006 23:08  

Een reactie posten

<< Home