donderdag, augustus 31, 2006

30'

Eerst 20' fietsen, dan 30' ononderbroken lopen, dan weer 20' fietsen. Zo zag de training eruit vandaag.

Na wekenlang blokjestrainingen van een paar minuutjes keek ik uit naar dat half uur doorlopen. Over twee weken loop ik 40' ononderbroken, over vier weken een uur, over zes weken 70', over acht weken anderhalf uur, en dan is het 5 november. Dat is allesbehalve de ideale marathonvoorbereiding. Ik hoor dat de andere kandidaten vrolijk trainingen van 2 uur volmaken...

Een van de prettige kanten van lang lopen is dat je gedachten alle kanten en alle richtingen uitgaan. Ik liep me af te vragen of ik ooit iemand op de radio heb horen niezen. Nog nooit. Zelf ook nog nooit die aandrang gevoeld, al stap je wel eens met een verkoudheid de studio in. Blijkbaar bezit een mens een soort mentale niet-niezenknop die omklikt als het rode lampje aanfloept.

Ja, het is wat. Diepe gedachten.

Labels: ,

6 Comments:

Blogger kris said...

als fervent luisteraar moet ik je weeral eens tegenspreken... ondanks de "kuchknop" wordt er op de radio soms geniesd, gehijgd, gescheurd. Bij voor de dag maak je het meeste kans. 't grappigste wat ik ooit hoorde was dat de nieuwslezer totaal buiten adem zijn nieuwsberichten las(allez , hij probeerde het toch). Met jouw conditie zal je dat gelukkig niet overkomen! En Roger de Knijf kucht ook niet. Zou die ook oefenen voor de marathon?

31 augustus, 2006 23:58  
Blogger koen fillet said...

Het klopt dat er allerlei lichaamsgeluiden te horen zijn op de radio. Kuchen en hoesten en reutelen. Maar niezen? Ik denk oprecht van niet.

Overigens, Kris, nu ik je aan de lijn heb. Drs P horen passeren in Naast De Kwestie? Ananas. Ik moest aan je denken.

01 september, 2006 00:03  
Anonymous Anoniem said...

Hmmm... volgende week eindelijk weer een hele week het heerlijke gehijg en gekreun van Annemie op de radio... Nodig mij ook eens als gast uit in het programma, Koen; zodat ik Annemie vele Wilde Geruchtjes in haar oortje kan fluisteren... Toch ook blij met jouw terugkeer hoor Koen; 'Naast de kwestie' is best een goed programma, maar we missen jou en Annemie heel erg. Loopt de boekenbonnenkwis dit seizoen nog?

01 september, 2006 00:09  
Anonymous Anoniem said...

Een half uur lopen, ik zou het niet meer kunnen denk ik.
Gelukkig lees je nu meer en meer dat een halfuurtje bewegen per dag (zelfs al wandelend en in stukjes) al voldoende zou zijn. Oef...

Gedachten: klopt, zelfs als je met de auto rijdt; maar probleem: je kunt ze niet bewaren en na aankomst ben je ze weer vergeten want we stopt er nu om zijn (goede ideeën) op te schrijven?

01 september, 2006 09:49  
Blogger kris said...

tssss.... ik volgde het ananasexperiment maar heb Drs.P niet horen krijsen. zat misschien net in het kleinste kamertje... Wist je dat je van ananassap ook geen gelei kan maken? de enzymen breken de struktuur af, tenzij je er orde pepers bij doet, die doden op hun beurt de enzymen.
telepatie: enige dagen geleden beschouwde ik de tijd rijp om in de woonkamer opnieuw een platendraaier te installeren. Een tiental jaar geleden had ik die verwijderd. De naalden sneuvelden aan de lopende band door het gepruts van maar al te nieuwsgierige kinderhandjes. Intussen is de jongste (Sarah) al 8 en kan het weer. Sarah keek verbaasd naar die zwarte schijfjes met aan elke kant maar één liedje en we hebben de ganse voormiddag 'plaatjes gedraaid', waaronder Drs.P met "het huis der schande". 't lieve kind lag plat van het lachen na het horen van zulken onzin, vooral als je het op 16 of 78 toeren draait!

02 september, 2006 00:48  
Blogger kris said...

tssss.... ik volgde het ananasexperiment maar heb Drs.P niet horen krijsen. zat misschien net in het kleinste kamertje... Wist je dat je van ananassap ook geen gelei kan maken? de enzymen breken de struktuur af, tenzij je er rode pepers bij doet, die doden op hun beurt de enzymen.
telepathie: enige dagen geleden beschouwde ik de tijd rijp om in de woonkamer opnieuw een platendraaier te installeren. Een tiental jaar geleden had ik die verwijderd. De naalden sneuvelden aan de lopende band door het gepruts van maar al te nieuwsgierige kinderhandjes. Intussen is de jongste (Sarah) al 8 en kan het weer. Sarah keek verbaasd naar die zwarte schijfjes met aan elke kant maar één liedje en we hebben de ganse voormiddag 'plaatjes gedraaid', waaronder Drs.P met "het huis der schande". 't lieve kind lag plat van het lachen na het horen van zulken onzin, vooral als je het op 16 of 78 toeren draait!

02 september, 2006 00:49  

Een reactie posten

<< Home