donderdag, juli 20, 2006

Nog reactie op Humo.

Iemand die zich zorgen maakt over mijn gewrichten:

Hallo Koen,
Ik lees in Humo met ongerustheid over je vorderingen of niet-vorderingen met je marathon-uitdaging. Iedere 40- of 50-plusser heeft het recht op een sportieve uitdaging, waar hij in zijn jonge jaren nog niet eens aan dacht. Tot daar alle respect. Maar lopen? Lopen is slecht voor je karkas, dat voel je toch meteen. Heel je skelet komt onder druk door die schokken, ondanks je pogingen om vloeiend te lopen. Als je die leeftijd bereikt is er maar één verstandige beslissing als je een sportieve uitdaging aan wil gaan: fietsen. Geen schokken, enkel ronddraaiende bewegingen, da's fysica. En als er al een runners high bestaat, dan zeker een cyclers high. Zeker na lange ritten van 100 of zelfs 200 km, zelfs in de Ardennen of Frankrijk. Die kan iedereen met een beetje oefening aan, en geheid zonder kwetsuren. Beste groeten,
Lode Verschueren



Die Lode Verschueren is niet alleen de organisator van de Antilliaanse Feesten, maar ook arts. Denk ik toch. Hij spreekt dus met kennis van zaken. En eigenlijk was ik zelf ondertussen tot dezelfde conclusie gekomen: fietsen kan je lang volhouden met weinig last. Zadelpijn, daar valt mee te leven. Dat gevoelloos lid vind ik lastiger. Nog mannen die daar hinder van ondervinden? Of ben ik de enige?

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Maak NU een screenshot van de flickr-page. Kleur het en win een flickr pro account voor 1 jaar.

20 juli, 2006 01:52  
Anonymous Anoniem said...

Koen, ik kan je verzekeren: je bent niet de enige die last heeft van het gevoelloos worden van allerlei lichamelijke aanhangsels tijdens het fietsen.

20 juli, 2006 14:35  
Anonymous Anoniem said...

hey koen,

dat van dat lid kan gemakkelijk verholpen worden met een aangepast zadel. ga eens langs bij je fietswinkel.

jan

20 juli, 2006 17:14  

Een reactie posten

<< Home