dinsdag, juli 25, 2006

NMBS vs. fiets.

Op een normale dag gaat het zo: 16u50 te voet van VRT naar station Meiser, 17u02 trein naar Mechelen, aankomst 17u24, twintig minuten geduld. 17u45 trein naar Temse, aankomst 18u11. Fiets nemen, thuis om 18u25. Reistijd anderhalf uur.

Met de fiets deed ik er vandaag maar een uur langer over. Het kan zeker sneller want het was heet. En ik ben vanuit hartje stad vertrokken. En ik was niet helemaal zeker van het parcours. En ik ben onderweg gestopt om met een collega te bellen. Heb ik ergens misteld?

Labels: ,

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Als het verschil in reistijd te verwaarlozen is kan je dit beter vaker doen. Dan train je extra zonder tijd te verliezen. En hoe vaker je het parcour doet, hoe beter je het kent en dus ook sneller zult kunnen rijden. Voor je het weet doe je er nog tijdwinst aan.

25 juli, 2006 20:50  
Anonymous Anoniem said...

50 minuten van Meiser naar Mechelen?
Heen en terug misschien?

25 juli, 2006 22:26  
Blogger koen fillet said...

@anonymous. Ik had dus misteld. Vreemd toch, die onkunde met cijfertjes. Aangepast.

25 juli, 2006 22:33  
Anonymous Anoniem said...

ik ben eigelijk wel eens benieuwd naar uw werkdag-indeling op de VRT, Koen... 'k kan er me namelijk niks bij voorstellen als je, zoals nu, niets presenteert op de radio... Niet dat we kurieuzeneus zijn hoor ;-)

Groeten, Roen

25 juli, 2006 22:45  
Blogger koen fillet said...

Vandaag ben ik niet op de VRT geweest, Roen. Ik had een vrije dag, maar ik moest wel naar Brussel. Maar om op je vraag te antwoorden: ik doe redactiewerk voor Naast De Kwestie. Achter de schermen. Drie weken, ze zijn bijna om. En dan vakantie.

25 juli, 2006 22:49  
Anonymous Anoniem said...

zou een vespa niks zijn? ik wil graag een vespa.

25 juli, 2006 23:15  
Anonymous Anoniem said...

Presenteren is een beetje zoals lesgeven zeker. De mensen zien alleen maar de uren dat je effectief "optreedt" maar zien de hele voorbereiding niet die eraan voorafgaat. Alhoewel... op radio en tv heeft men dus een redactie ter beschikking, terwijl een leraar het alleen moet rooien en tussendoor geen plaatjes kan draaien.
Enfin men ziet meestal maar de mooie kanten van iemand anders beroep.
Tussen haakjes, net met mijn dochter naar "Far from heaven" gekeken. Heeft niets met die blog te maken, maar een euh.. -ikweetniethoeikhetmoetzeggen - film. Leuk.
Nog 1 dag te heet en dan weer normaal weer?

25 juli, 2006 23:26  
Blogger kris said...

blij te lezen dat je ongeschonden thuis kwam!

25 juli, 2006 23:37  
Anonymous Anoniem said...

Welkom in de categorie sportieve pendelaars, Koen.

Misschien een tip voor de volgende keer: Vertrek 's ochtends naar de VRT met de fiets. De temperatuur ligt bijlange na zo hoog niet en je komt opgewekt en fris op het werk aan.

Douchen kan je altijd op de 0S, naast de gang van de Bewaking. Als je wil, krijg je daar zelfs een kastje. Heel wat collega's staan er 's ochtends deuntjes te fluiten.

Of combineer wat meer om het afwisselend te houden: fiets op, trein terug en de dag erna, trein op en fiets terug.

26 juli, 2006 10:20  
Anonymous Anoniem said...

Enig minpuntje: 's morgens heb je misschien meer last van stress wegens op tijd moeten zijn (of steekt dat niet zo nauw bij de VRT?)
En als je bij het naar huis rijden een lekke band,... hebt dan maakt dat niet zoveel uit; maar 's morgens misschien wel.
En... in België komt de wind meestal uit Z of ZW dus naar het noorden fietsen, lijkt me beter.

26 juli, 2006 11:52  
Blogger S10 said...

Koen,

je zou eens moeten kijken hoe het LF56 precies loopt. Als ik me goed herinner is dat het lange-afstandsfietspad tussen brussel en antwerpen en ik meen mij te herinneren dat dat ook Temse aandeed.

LF routes zijn bovendien meestal wel leuk fietsen omdat je bewegwijzerd bent en door tal van kleine autovrije/autoluwe straatjes en over jaagpaden gestuurd wordt.

Dat is aangenamer fietsen dan over grote steenwegen.

26 juli, 2006 14:14  
Anonymous Anoniem said...

Ha, die categorie sportieve pendelaars ken ik ook..
Als je genoeg met de fiets gaat werken ken je op den duur niet alleen de mooiste/beste weg. Na een tijdje weet je ook precies hoe de verkeerslichten afwisselen, hoeveel je moet versnellen of vertragen om niet te moeten stilstaan voor het rood, op welk kruispunt je bijna wordt omvergereden en waar je zonder kijken kan doorvlammen, waar de putjes in de weg zitten, waar je wellicht die andere fietser kruist...
50 min fietsen gevolgd door een koude douche was voor mij de enige manier om wakker in de les te zitten. Nu moet ik maar 5 min meer, naar mijn werk. Zonder verkeerslichten. Wat een luxe toch..
Veel plezier met het fietspendelen, hopelijk ook nog na de marathon.

26 juli, 2006 15:04  
Anonymous Anoniem said...

de LF routes ...

http://www.groteroutepaden.be/grlf/lf/overzicht1.htm

26 juli, 2006 17:07  
Blogger koen fillet said...

@Bart. Nààr de VRT fietsen lijkt me geen goed idee. Ik ben namelijk moe na twee uur trappen, het werktempo zou nogal zakken.

27 juli, 2006 21:21  
Anonymous Anoniem said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

17 augustus, 2006 23:06  

Een reactie posten

<< Home