dinsdag, juni 20, 2006

En hoe zit het nu met die marathon?

Ah, slecht he. Vandaar die dagenlange stilte alhieder. Ik heb sinds de 20km van Brussel geen meter meer gelopen. Wel vele uren op de hometrainer gezeten en gestreched en ijs op mijn knieën gelegd en bodygebuild. Overmorgen gaat Dokter Peers zijn vonnis uitspreken.

Ik kijk niet echt uit naar donderdag. Koen Peers is vorige keer heel duidelijk geweest: de kans dat iemand met een frictiesyndroom de eindmeet haalt in NY is klein. Ik kan dat uit eigen ervaring bevestigen, de pijn is hels. Ik hoop daar dus niet meer op. Als er geen TV aan te pas zou komen zou ik rusten en hometraineren, en over pakweg een maand weer kalmpjesaan beginnen lopen. Rustig opbouwen tot ik het weer een dik uur kan volhouden. Hobby hobby.

Helaas is daar de marathon van New York. Die dwingt mij in een timing. Ik kan me geen rust veroorloven. En er is dat kleine waterkansje dat ik mijn lopersknie met de juiste oefeningen kan wegtrainen. Omwille van de TV moet ik die kans grijpen en erin te blijven geloven. Tegen beter weten in.

Kijk, iemand die zijn brood verdient met lopen, die investeert al zijn tijd en energie, zelfs al is de kans op succes klein. Die laat zo'n weerbarstige knie waarschijnlijk door een chirurg opengooien. Maar in mijn geval is lopen een liefhebberijtje. Looptrainingen zijn leuk op zich, dat doe ik met graagte, maar wekenlang op die hometrainer zitten en in de fitness godbetert, om dan waarschijnlijk die marathon toch niet te kunnen lopen, tja, begrijp je dat me dat zwaar valt? Om niet te zeggen dat ik het er niet voor over heb?

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Positief denken, Koen! Als je 'm dit jaar niet loopt, plan 'm dan volgend jaar, of kies een andere, dichter bij huis. Een tegenvaller, maar toch geen ramp zeker? Ondertussen bouw je conditie op, en blijf je bloggen natuurlijk!

20 juni, 2006 22:48  
Anonymous Anoniem said...

Hou vol Koen! Ik ben er van overtuigd dat het goed komt.. NY.. nog 137 dagen.. je hebt nog even de tijd!

21 juni, 2006 00:03  
Blogger kris said...

eeuh... is dat dan ook een reden om je diëet niet vol te houden? Of net wel?

21 juni, 2006 01:08  
Anonymous Anoniem said...

EIGEN GEZONDHEID EERST!

21 juni, 2006 08:00  
Anonymous Anoniem said...

...begrijpelijk Koen...

21 juni, 2006 15:16  
Blogger Johan said...

Het is niet plezant om met die fitnesstoestellen te "vechten". Ik voelde dat toch aan als vechten. 'k heb dit ongeveer 4 weken moeten doen en dan... een marathon gelopen. Dit geeft ongelofelijk veel vodoening. Iets waar je niet meer op gerekend hebt, toch kunnen doen. Volhouden Koen. Er is nog voldoende tijd tot NY. Vecht met die toestellen, laat de zweetdruppels maar neerkomen. Medische wetenschap is geen exacte wetenschap (dat is toch wat de dokters me vorig jaar hebben wijsgemaakt).

21 juni, 2006 23:06  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Koen,
Wat vervelend die knieblessure ! Ik begrijp best wat dat betekent want ik ben zelf als "beginneling" aan het trainen voor de NYC Marathon (gesponsord door mijn werkgever!). Ik wens je in ieder geval veel moed en hopelijk toch nog ergens een mogelijkheid om opnieuw de trainingen aan te vangen. Ik kan je natuurlijk ook altijd vervangen voor dat TV-programma ;-)) Toi, toi, toi !

22 juni, 2006 10:31  
Anonymous Anoniem said...

En heb je al nieuws Koen? Ben wel nieuwsgierig naar je resultaten van Dr. Peers.
'k Ben er een jaartje geleden ook eens bij op consultatie geweest en na 2 sportdokters en een orthopedist geconsulteerd te hebben, was hij de eerste die een naam kon plakken op mijn knieprobleem. Het bleek dus helemaal niet 'ingebeeld' te zijn. Hopelijk kan hij jou nu toch ook een beetje geruststellen... Fingers crossed!

22 juni, 2006 19:11  
Blogger koen fillet said...

Straks muis, straks. Eerst afwassen. Luister ondertussen eens naar de radiodylan hieronder.

22 juni, 2006 19:14  

Een reactie posten

<< Home