dinsdag, juni 20, 2006

Eindejaarsvraagjes.


Beste radio, zonder enige twijfel, al is het jaar nog niet half: Theme Time Radio Hour op XM Radio. Bob Dylan praat elke week een uur muziek aan elkaar in een bepaald thema. De site ziet er nogal betaalachtig uit, maar gelukkig zijn er snoodaards die de boel in mp3 formaat op het net flikkeren.

Wie Pili Pili op Radio 1 al te rootsy vindt, raad ik aan om Bob zijn programma links te laten liggen. Hij daalt neder in de diepste, vochtigste archiefkelders van de Amerikaanse muziek. Je moet dus tegen krassend vinyl kunnen.

Als ik u was zou ik meteen naar aflevering 4 klikken en op zoek gaan naar het fragment waarin Dylan Take me out to the ball game zingt. Acapella, zonder gitaar. En zonder mondharmonica. Het duurt maar 26 seconden. Schoon hé? Oh, wat heb ik goesting om ooit nog eens een puur muziekprogramma te presenteren.

3 Comments:

Blogger kris said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

21 juni, 2006 01:01  
Blogger kris said...

pili pili rootsy??? lijkt me meer een verdoken vervolg op eldorado... wat is dan je bewoording voor: in de club, de grooote boodschap, het concertgebouw , cucamonga, het huis van bewaring?

21 juni, 2006 01:02  
Anonymous Anoniem said...

ah schone muziek. Heel blij dat je terug bent, en dan nog hiermee. Moge het je ook wat troost geven. merci voor de tip.

21 juni, 2006 22:12  

Een reactie posten

<< Home