zondag, mei 07, 2006

Zeventigminutentraining.

(Drieëntwintigletterwoord. Vierentwintigletterwoord is een vierentwintigletterwoord.)


Het was agendatechnisch een hectische week en een hectisch weekend. Dan is al dat geloop niet zo vanzelfsprekend. En het geblog ook niet, ik heb een paar gaten laten vallen. Sorry. Zelfs geen tijd gehad om u te verwittigen dat er een nieuwe aflevering klaar is van de Wilde Week. Bij deze. Abonneren alhier.

Dinsdag heb ik een te lichte training gelopen. Foutje. Ik heb dat pas gemerkt toen ik daarnet mijn wekelijkse overzichtje maakte voor mijn trainer. Het schema schreef vier blokken voor van 20/20/20/15 minuten, met telkens 3 minuten wandelen tussendoor. Ik deed 20/15/10/5. Dat is bij elkaar 25 minuten te weinig. Zo ga je er niet komen, Fillet. Al vraag ik me af of ik die 20/20/20/15 had aangekund want die dinsdag deed mijn knie pijn.


Vandaag heb ik wél mijn plicht gedaan: 70 minuten duurloop, en mijn lastige knie liet zich gelukkig niet voelen. Ik ben langs de Scheldeboord tot aan het station van Temse gelopen. Daar had ik vrijdag na het werk mijn fiets laten staan en ik moest die nog oppikken. Dus werd het een mini-triatlonnetjestraining: na het lopen fietsend naar huis. Zogauw ik op de fiets zat voelde ik het weer, die scherpe pijn. Mijn rechterknie functioneert dus nog niet helemaal normaal. Ik hoop dat ze me in Brussel geen parten speelt. Op mijn dooie gemakje naar huis.

Qua muziek heb ik de iPod alfabetisch laten lopen. Het was de m. Van Mah Na Mah Na (in drie versies: Cake, the Muppets en Pietro Umiliani. Die laatste is de originele, uit de soundtrack van "Svezia: Inferno e Paradiso", een erotische documentaire.) over Making plans for Nigel en Malted Milk tot Mama Eu Quero van Carmen Miranda.

Volgende week is rustig. Een recuperatieweek: maandag rust, dinsdag rust, woensdag 60' duurloop, donderdag fitnessen, vrijdag rustdag en zaterdag een hele dag tests aan de KUL. Ondermeer een melkzuurtest waarbij we drie keer 1600 meter zullen lopen. Zondag rust.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dagelijks een marathon voor goede doel

Ruim een jaar geleden verloor Richard Bottram zijn vriendin aan longkanker. Uitgerekend op de dag dat de nu 40-jarige Brabander met haar zou gaan trouwen. Gedreven door de ambitie om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de kankerbestrijding en voor de directe ondersteuning van hen die met deze ziekte leven gaat Richard Bottram nu marathons lopen. Eén jaar lang. Iédere dag een marathon. Met als doel; aandacht en geld voor de Stichting Marathon 365 – Run against cancer. Ter nagedachtenis aan zijn veel te vroeg gestorven vriendin Elise Bila.

Meer informatie over de bijzondere missie van Richard Bottram is te vinden op www.marathon365.org. Ook is op deze site te vinden hoe geld gedoneerd kan worden aan de Stichting Marathon 365.

08 mei, 2006 16:51  
Blogger Geert Gitaar said...

elke dag een marathon ??? nobel initiatief, en zeer hartverwarmend qua missie. Maar euh... dat is m.i. niet uit te houden en bijzonder ongezond !

08 mei, 2006 19:53  
Anonymous Anoniem said...

Ik volg u stelling volkomen geert gitaar. 't moet leuk én gezond blijven. Namste, Luc v r

09 mei, 2006 20:17  
Blogger calvarieberg said...

Hij heeft er nu al 86 etappe s opzitten en hij gaat nog steeds als een speer !

26 oktober, 2006 13:49  

Een reactie posten

<< Home