maandag, mei 08, 2006

Waarom, waarom?

Waarom blog jij, vroeg An Steegmans me. An is redacteur van Wilde Geruchten en ze onderzocht vandaag in het programma de groeiende populariteit van het bloggen.

Ik had mijn antwoord klaar: ik ben een schotelvod, ik heb te weinig karakter om me op eigen kracht op een marathon voor te bereiden. Ik heb sociale controle nodig, anders hou ik de trainingen niet vol. En die blog van mij is zelf georganiseerde sociale controle: als ik opgeef wordt publieke hoon mijn deel.

An accepteerde mijn motivatie niet. Flauwe kul, bloggers smeken om aandacht, vind ze. Ook ik. En ze kon het nog bewijzen ook: het gaat op deze blog geregeld over andere dingen dan marathonlopen. Over mijn post betreffende mijn tepels kan gediscussieerd worden. An vindt dat ik mijn privéleven toen te grabbel heb gegooid, ik vind dat er een duidelijk verband is met de marathon.

Maar inderdaad: dit en dat en zus en zo heeft niks met lopen te maken. An heeft gelijk: ik post wel eens iets over mijn werk of over muziek. Waarom, waarom? Awel, eerlijk gezegd, dat marathongedoe altijd... er zijn momenten dat ik het eventjes heb gehad. Af en toe iets dat er écht toe doet voorkomt dat het hier puur navelstaarderij wordt.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Koen

Die marathon interesseert me eigenlijk geen ene moer. Enfin, ik hoop echt dat het je lukt hem uit te lopen.
Ik kom hier eigenlijk vooral voor de leessuggesties en muziektips. Die Oops-cover van Thompson, songsillinoismp3.blogspot.com, dat soort dingen... Zelf was ik er nooit op uitgekomen.
Blijven lopen, dus, maar ook de andere berichten worden geapprecieerd.

08 mei, 2006 22:39  
Blogger Geert Gitaar said...

"Als bloggers hun leven te grabbel gooien, dan zijn er ook lurkers nodig die zich laten vangen aan stiekem voyeurisme".

09 mei, 2006 07:33  
Anonymous Anoniem said...

Ik lees wel eens blogs van andere lopers en als dat alleen over afstanden en tijden gaat is het vreselijk saai. Mijn favoriete loop-weblog is de runtodream.web-log.nl van een Nederlandse marathonloopster (nu aan het trainen voor de Jungfraumarathon). Toch leuk als je een idee krijgt van de mens achter de loper?

09 mei, 2006 07:44  
Anonymous Anoniem said...

An Steegmans heeft overschot van gelijk wanneer zij stelt dat 'bloggers' om aandacht vragen en, bij uitbreiding, laat veronderstellen dat 'bloggen' een vorm van exibitionsime is.
Zelf heb ik mijn marathontraining heb moeten stopzetten wegens een ernstig sportletsel. Dit neemt niet weg dat de glorie van de prestatie van het lopen van een 'moderne' marathon van ocharme 42,195 km. niet moet overtrokken worden. Met een beetje training moet het mogelijk zijn voor eenieder, die gezond van lijf en leden is, om dat in een tijd van rond de 4 uren af te haspelen. De prestatie van de arme boodschapper Felippides is andere koek. Deze ultraloper avant la lettre werd beroemd omwille van een jogging van 480 km., al weet in niet hoelang hij erover gedaan heeft.

09 mei, 2006 08:58  
Anonymous Anoniem said...

Lucas, Felippides liep van Marathon naar Athene. Dit is slechts 39 km en 790 m.

09 mei, 2006 23:16  
Blogger Lou said...

Hm. Op de trein hoor ik ook geregeld mensen hun verhaal doen over hun huishouden, hun lief, hun collega's, hun beslommeringen en hun hobby. Die weten ook dat er anderen meeluisteren en storen zich daar niet aan. Dat diegenen die verplicht moeten meeluisteren zich er wel aan storen, is hun zaak. Om maar te zeggen: je vertelt zo veel of zo weinig als je zelf wil, op de trein of op je log.

Ik hoop alleszins dat het hier na NY niet doodbloedt?

10 mei, 2006 01:49  
Anonymous Anoniem said...

@hilde

zo'n hypersaaie sites met technische info: drankjes, afstanden, trainingsschema's,... lijken me op dit moment razend interessant.:-)

geen specifieke aanraders?

11 mei, 2006 17:27  

Een reactie posten

<< Home