dinsdag, mei 23, 2006

Verdomme, verdomme, verdomme.

Het gaat niet lukken, mensen. Dokter Koen Peers vindt dat ik zondag de 20 km van Brussel beter niet loop als mijn knie slecht blijft reageren op trainingen. En laat ik maar eerlijk zijn: ze reageert slecht. Eergisteren liep ik een uur en op zich ging dat goed, maar gisteren was mijn knie duidelijk gezwollen.


Vandaag was die zwelling veel minder. Laat ik om strategische redenen maar beweren dat de zwelling helemaal weggetrokken was. Ik heb in samenspraak met Paul Van den Bosch vandaag 30 minuten gelopen. De eerste vijf minuten scherpe pijn, maar die verdween en ik kon dat half uur verder pijnloos uitlopen. Maar ik weet zo goed als zeker dat het morgen weer zwellemans zal zijn.


Dat strenge oordeel van Dr. Peers spookt door mijn hoofd: ik merkte dat ik met weinig motivatie liep. Mijn logge lijf leek nog logger dan het is, ik voelde het stap na stap neerploffen en op de duur had ik overal pijn. Vandaar: verdomme verdomme verdomme. Ik ga me in de sorbet smijten. Dat is troost van slechts 110 kCal.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Beste Koen, nog even afwachten tot vrijdag vooraleer je beslist of je meedoet. Maar luister in ieder geval naar je lichaam. Als het niet kan dan is dat maar zo. Er zijn nog mooie halve marathons en andere stratenlopen die je kan doen als voorbereiding. De hele zomer lang!

23 mei, 2006 21:37  
Blogger kris said...

ach ach, wat een kommer en kwel... Koen Koen, zou je nu toch niet beter postzegels gaan verzamelen?

23 mei, 2006 23:29  
Anonymous Anoniem said...

gewoon naar een ander doel toewerken en de 20km vergeten. Een rustige zondag is trouwens ook wel eens aangenaam ...

23 mei, 2006 23:52  
Anonymous Anoniem said...

dat is zeer spijtig. je zou waarschijnlijk wel kunnen meelopen maar de schade zou te groot zijn in de aanloop naar jullie volgende doel. het moeilijkste in jullie training moet nog komen! iemand op 6 maand tijd laten trainen naar 20km toe is niet zo zwaar, maar daarna voort opbouwen zonder te veel te lopen is niet zo simpel. je merkt de progressie die je maakt en het voelt goed. maar een lichaam dat zo lang niet gesport heeft raakt snel overbelast.

24 mei, 2006 12:15  
Anonymous Anoniem said...

dag koen

echt spijtig dat je de 20 km zal missen, ik leef al enkele maanden met je mee, hopelijk lukt de marathon in NY wel ...
maar terzake: op gevaar af voor lijkenpikker/profiteur/onmens versleten te worden: ik ben desperately op zoek naar een startnummer voor de 20 km ... dus als je van jouw nood mijn deugd wil maken ...

24 mei, 2006 14:03  
Blogger Geert Gitaar said...

Dag Erik,

Snel snel !!! We hebben er bij Cernum nog net één over voor jou.

24 mei, 2006 17:24  
Blogger kris said...

Verdomme verdomme verdomme, deze nacht werd de XT250 gestolen... ik maak even onterecht gebruik van Koens blogspot om dit te melden. wie me kan/wil helpen kan even naar mijn blog gaan kijken (gewoon op mijn naam klikken). bedankt

24 mei, 2006 17:39  

Een reactie posten

<< Home