maandag, mei 15, 2006

Twee kleinigheidjes.

Eentje interessant, eentje oninteressant. Eerst niet interessant: ik merkte vanochtend dat iemand op mijn weblog is terechtgekomen nadat hij de zoekterm "Anna Luyten naakt" had gegoogeld. Rare mens.

Wel interessant: de tekst van Paul Beliën waarin hij naar aanleiding van de mp3-moord om wapens schreeuwde en waarin hij zegt - ik herhaal het met weerzin - dat moslims van kleins af aan tijdens het offerfeest leren warmbloedige dieren te kelen, is van de website gehaald. Heel even heb ik gehoopt dat mensen tot inkeer kunnen komen. Maar uit de reactie van Beliën blijkt dat hij geen enkel verband ziet tussen zijn oproep tot bewapening en de moord in Antwerpen. Rare mens.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat is dat voor een site 'The Brussels Journal' ? Als je deze teksten elke dag te lezen krijgt als 18-jarige knaap, nou ja.
Ben benieuwd hoe Mr. Beliën zijn kinderen uit het 'thuisonderwijs' van zijn echtgenote komen ... Jammer maar deze mensen komen nooit tot inkeer.

15 mei, 2006 16:40  
Anonymous Anoniem said...

We zijn in een totalitaire staat aan het terecht komen. Ik vond het artikel van Belien onnodig provocerend maar dat neemt niet weg dat hij het recht moet hebben om zijn mening te uiten. Het artikel was trouwens niet racistisch. Belien noemde de moordenaars van Joe "roofdieren", maar nergens staat dat alle moslims of alle Noord-Afrikanen roofdieren zijn. Hij roept ook helemaal niet op om geweren te kopen, hij klaagt alleen aan dat de staat, die niet in staat blijkt om ons te beschermen, ons ook het recht ontneemt om louter defensieve wapens zoals peperspray op zak te hebben.
In hetzelfde artikel klaagt Belien trouwens aan hoe weinig reactie er kwam na de moord op een zwarte jongen in Molenbeek tijdens de verkoop van een gestolen GSM. Het gemeentebestuur verzuimde toen zelfs het bloed van de straatstenen te kuisen. Toch een vreemde uitspraak voor een verstokte racist als Belien hé?
De hele hetze die dit artikel in de pers veroorzaakte is opgezet door journalisten die citaten uit hun context rukken om Belien zwart te maken. Dat is journalistiek van een laag niveau, maar dat mag. Maar als een overheidsinstelling zich daar op gaat baseren om mensen het zwijgen op te leggen, dan komen we terecht in een totalitair regime en wordt het hoog tijd om te emigreren.

15 mei, 2006 16:40  
Anonymous Anoniem said...

Man Man Man toch. Ik ga vanavond maar wat joggen, heb ik tenminste de conditie om van zulke mensen te gaan lopen.

15 mei, 2006 16:53  
Anonymous Anoniem said...

Tja, van de site weggehaald, maar dat wil nog niet zeggen dat het van het internet is verdwenen natuurlijk.

http://216.239.59.104/search?q=cache:www.brusselsjournal.com/node/1001

15 mei, 2006 17:25  
Anonymous Anoniem said...

Rare mens? Basse Classe, ja...

15 mei, 2006 21:38  
Anonymous Anoniem said...

Via de podcast van de "Wilde Week" (waarvoor dank!) nu ook hier vanuit Indonesia op je blog terechtgekomen. Ik dacht immers dat het over je marathontraining zou gaan...
Toch veel sterkte zowel met de knie als met de training! En het mag misschien een troost zijn: Marathon training hier in Jakarta betekent om 4 uur 's morgens het bed uit omdat het dan meestal nog net geen 30gr C is...

16 mei, 2006 03:56  
Anonymous Anoniem said...

Je kan onmogelijk goedpraten wat door het Vlaams Belang gespuid wordt. Ook het feit dat door de 'selectie' van de media een verkeerd beeld wordt opgehangen, gaat niet op. Je kan pas 'spelen' met bepaalde uitlatingen als je ze ook echt gezegd hebt en dat is voor mij al meer dan voldoende.
Ben ik dan totalitair ? Dan is dit maar zo. Ik laat mijn kinderen mekaar ook geen lul of 'sucker' noemen. Er zijn andere mogelijkheden om uit te drukken wat je wil zeggen.

16 mei, 2006 11:57  
Anonymous Anoniem said...

wat krijg je als je "koen fillet naakt" googeld ???

16 mei, 2006 14:29  

Een reactie posten

<< Home