donderdag, mei 25, 2006

De laatste training.

Ik denk - Paul, spreek me tegen - dat ik net mijn laatste looptraining voor zondag achter de rug heb. Vijfenveertig minuutjes gelopen en mijn knie gaf geen krimp. Jochei.


Dus. Ik denk dat ik mee zal lopen zondag. De voorbereiding is niet ideaal geweest, ik heb nooit langer gelopen dan 70 minuten. Als mijn knie niet moeilijk was gaan doen zouden we de trainingsintensiteit vast nog wat opgedreven hebben. Maar ik heb zo het gevoel dat ik conditioneel die 20 km wel de baas kan.

Een van de vele redenen waarom ik ze graag wil lopen is de massa. Ik ben niet zo'n massamens, ik loop het liefst alleen. Benieuwd hoe ik reageer op 25.000 man om me heen. De eerste kilometers zijn naar verluidt aanschuiven. Als het ware. Hielentrapperij, af en toe zelfs wat geduw en getrek. Hoor ik vertellen, hé, ik weet niet of het waar is. Ik wil dat toch eens een keer meegemaakt hebben voor we naar New York gaan.

7 Comments:

Blogger kris said...

We duimen voor zondag!

26 mei, 2006 10:05  
Anonymous Anoniem said...

Succes, Koen!!!
Ik vind trouwens dat je prestatie, los van je feitelijke deelname, bewonderenswaardig is.
Wat de massa betreft, dat kan enkel maar positief zijn en voor wat dienen kan...poog blijvend te praten met iemand dan vergeet je het feit dat je aan 't lopen bent...hoop ik....voor jou dan....

26 mei, 2006 10:14  
Anonymous Anoniem said...

Hey Koen,

Veel succes zondag!
Ik denk dat de sleutel tussen Brussel en New York is: Wanneer je knie echt pijn begint te doen in Brussel, aan je knie en aan New York denken en stoppen met lopen...
Je krijgt je revanche nog als je knie wat gezonder is...
Joke

26 mei, 2006 11:13  
Anonymous Anoniem said...

Kennen jullie je rugnummer ? Of hebben jullie een bevoorrecht plekje ? Als 'onbekende' loper beland je al vlug op de 16.OOOste rang ! Wel leuk, zegt men mij, want dan haal je er al vlug een paar duizend in. Mochten we mekaar niet meer tegen het loperslijf lopen zondag - en die kans is het grootst - veel succes ! Wij kijken net als jij ook uit naar dat 'massagevoel'(van een niet-massamens)

26 mei, 2006 12:21  
Anonymous Anoniem said...

Heel veel succes straks, hopelijk gaat alles goed met die knie..
En voor alle andere lopers ook veel succes uiteraard!

27 mei, 2006 01:14  
Anonymous Anoniem said...

ik voel je pijn en frustratie bijna door mijn computer-bedrading sijpelen... ik ken dat gevoel, vreselijk hee?!

Maar anderzijds toch een leuk vooruitzicht nu: je mag eten, vreten, je tegoed doen, aan grote porties, heerlijk toch? voor mij vandaag: koekjes bij de koffie, lekker muesli-tje, straks risotto met gevulde foccacia, vanavond een heerlijke pasta! wat wil ne mens nog meer?

-- goeie knieen en nen straffen asem, voor morgen!
veel succes!

zie al uit naar je relaas,
en hoop van ganser harte dat je het blessure-loos mag halen, take care!

27 mei, 2006 09:58  
Anonymous Anoniem said...

Koen,
succes zondag!
Forceer je niet, probeer van elke meter te genieten. De tijd waarin je de wedstrijd loopt heeft geen belang, het is hoedanook een persoonlijk record ;-)

27 mei, 2006 10:04  

Een reactie posten

<< Home