dinsdag, april 18, 2006

Loopsnipperdag.

Gewerkt op paasmaandag, dus half dagje vrij genomen vandaag. Moest wel, anders kwam ik tijd tekort. Vanavond is het Uitgelezen in de Vooruit, én ik moet volgens schema een uur lopen. Twintigminutentrainingetjes kan je desnoods midden in de nacht afwerken, als je thuis komt van weet ik veel wat. Maar een uur, dat moet je inplannen. Dat zal de volgende maanden alsmaar moeilijker worden. Naarmate de 20km van Brussel en de marathon van New York naderen zullen de trainingen langer zijn. Goesting genoeg, maar wanneer, wanneer?


De stijve quadriceps van de voorbije dagen zouden veroorzaakt kunnen worden door de harde ondergrond waar ik op loop. Dus vandaag zachtere bodem uitgekozen en dit waarschuwingsbord genegeerd. Zeerrr zachte ondergrond. Ik durfde pas toen ik een fietser het pad zag afrijden. Als die dunne bandjes niet wegzakken, zal mijn maat 42 wel draagvlak genoeg bieden, redeneerde ik. En kijk, ik leef nog.

Het is veel te lang geleden dat ik mijn collega-televisielopers nog eens heb gezien. Ik heb één groepstraining overgeslagen, ik ga dat in de toekomst proberen te vermijden want ik mis het gezelschap. Volgende zaterdag lopen J, F, G, S, K en ik sinds lang nog eens samen. Opnieuw met camera's erbij. Paul gaat met ons bespreken wie klaar is voor de 20km. Ik begrijp daaruit dat we niet alle zes zullen starten op 28 mei in Brussel. Sommigen moeten zich sparen. Het zou stom zijn jezelf te forceren in die Brusselse tussensprint en dan de eindmeet in New York niet te halen. Ik denk/vermoed/hoop dat ik mag/kan/zal lopen/wandelen/strompelen.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ge zult wel mee mogen lopen op de 20km Koen...(tenminste, dat hoop ik toch maar voor jou) Allez, hou de moed erin, dat zal ik zeker ook doen !

19 april, 2006 18:37  
Anonymous Anoniem said...

Koen, we zijn bij de VRT nu met een zeventigtal deelnemers aan die 20 km, laten we hopen dat we der nog eentje kunnen bijdoen...

19 april, 2006 21:48  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Koen,

ik zag je vandaag op het perron in Brussel Noord (allez ik denk toch dat jij het was) en wilde je nog succes wensen maar mijn trein was er net, dus bij deze. Ik moet zeggen dat je er al behoorlijk "scherp" uitziet hoor (als jij het was tenminste ;-) ).

Groetjes,
Hans

19 april, 2006 22:10  
Blogger koen fillet said...

@Hans: Bedoel je die magere? Trein richting Antwerpen? Netjes gekapt, proper gewassen en geschoren? Onberispelijk pak, italiaanse schoenen, De Standaard onder de arm? Nee, dat moet iemand anders geweest zijn.

19 april, 2006 23:21  
Blogger P_eter said...

Koen, ik hoop voor jou dat je mag meelopen. Ik denk dat zoiets al gewoon uit motivatiegronden erg belangrijk is. Hou de moed erin! Tussen haakjes dat probleem met de tijd ken ik meer dan genoeg. Ik train dan ook slechts 3 keer per week waarvan een erg lange loop en die kan alleen zondag.

20 april, 2006 08:23  
Anonymous Anoniem said...

Tijdens mijn eerste, en voorlopige enige marathon, kwam ik tot de vaststelling dat er wel erg weinig vrouwen aan de start stonden.
Volgens mij is 'tijd' hier de oorzaak, want geef toe .. als vrouw met een fulltime job, twee kinders + echtgenoot, is het niet altijd even gemakkelijk.
Vandaar misschien mijn enige marathon.(wel een zalige ervaring)

Voor het overige wens ik Koen en al de andere lopers nog veel succes en vooral veel tijd.
Christel

20 april, 2006 10:39  
Blogger P_eter said...

Tussen haakjes Koen, heb je dit al gehoord?


In de rand maakte Lance Armstrong ook bekend dat hij in november aan de start wil staan van de marathon van New York.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/sporza/nnII_sporza_start/index.shtml?fw=http://www.vrtnieuws.net/sport_master/wielrennen/hoofdpunten/060420_georgia_rit2/index.html

20 april, 2006 10:50  

Een reactie posten

<< Home