donderdag, maart 23, 2006

Typologie van het vaderschap.


Mijn petekind, Wannes D, zoon van zijn vader, negen jaar, heeft een wetenschappelijke indeling gemaakt van het vaderschap. Ik hoop dat de foto leesbaar is als je er op klikt.

Bovenaan staan vijf vadertypes, geplukt uit de literatuur. Links vier opvoedkundige problemen waarmee vaders kunnen geconfronteerd worden. Bijvoorbeeld: Je kind komt thuis met een slegt raport wat doe je kruis aan. In het vakje van Cesar (ik denk dat dat de vader van Urbanus is) staat Je roept nondegotver en je slaacht je kind. Maar Grote Beer (van Kleine Beer) reageert anders: Je zecht dat je het begrijpt en probeert de volgende keer te helpen als iets niet gaat.

Vader nummer vier ken ik niet: de papa van de kannibalen. 't Is wel een interessant type. Je kint heeft zijn been gebroken en licht in het ziekenhuis wat doe je? Typisch vader kannibaal: Nu hep je niks meer aan hem dus eet je hem op.

Ik denk dat ik een Teofiel ben. Je bent aan het voorlezen maar je merkt opeens dat hij niet oplet wat doe je? Teofiel: Je roept opeens heel hard hee dat hij er van schrikt je zecht luister eens. Maar ik streef naar Grote Beer.

6 Comments:

Blogger Heleen said...

Geweldig, heeft hij het ook over moeders?

24 maart, 2006 09:07  
Blogger kris said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

24 maart, 2006 13:49  
Blogger kris said...

maar koentje toch... je bent reeds 100% Balou! Iedereens vriend en zonder zorgen.

24 maart, 2006 13:53  
Blogger kris said...

ok ok; de marathon buiten beschouwing gelaten....;-)

24 maart, 2006 14:13  
Anonymous Anoniem said...

amaj,dat ziet er wel nen toffe uit, dieje wannes

24 maart, 2006 16:25  
Anonymous Anoniem said...

Amaai Wannes, dit is echt ongelooflijk knap gevonden.
Ik zou er wel elke week zo eentje willen zien, bijvoorbeeld over de mama's en dan over de opa's....
Peter Koen, wat denk je?

27 maart, 2006 21:18  

Een reactie posten

<< Home