zaterdag, maart 25, 2006

Geen groepstraining.

Groepstrainingen zijn vrijblijvend, we moéten daar niet naartoe. Vandaag heb ik er aan verzaakt maar dat levert me toch een licht schuldgevoel op. Voordeel: ik ontsnap aan een aquajog. Nadeel: ik mis het groepsgevoel, het kletsen met F, J, K, G en S... Dat wringt toch een beetje.


Maar er is er vandaag eentje jarig thuis, en dat brengt gedoe met zich mee. Op de tijd die ik normaal aan de groepstraining besteed kan je én vijfenveertig minuten solotrainen, én het huis opruimen, én naar het containerpark rijden, én verjaardagstaart bakken. De citroentaart was een voltreffer: kant-en-klare taartbodem, vulling van gemalen amandelen en afwerken met citroenschijfjes die een uur gekookt hebben in suikerstroop.


Paul's trainingsschema voorzag dertig minuten aquajog en vijfentwintig minuten zeer rustige jog. Voor zwembad had ik geen tijd vandaag, ik heb op eigen houtje beslist dat ik drie kwartier rustig zou joggen. Dat gaat me de laatste tijd bijzonder goed af. Al ben ik wel moe als ik thuis kom, en die vermoeidheid sleep ik de rest van de dag mee. Ik hoor mensen wel eens vertellen dat ze 's ochtends lopen, voor ze gaan werken. Ik zou in slaap vallen op de Reyerslaan, vrees ik.

Vanavond Jongens & Wetenschap-reünie. Ik ga proberen niet snurkend te eindigen met mijn hoofd in mijn bord.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hmmm.. al dat heerlijk gebak ! Aan je calorieën gedacht, Koen ? Nog een vraagje : gingen jullie de voorbije weken ook geen aandacht beginnen besteden aan afgelegde afstanden ? Eenvoudig gezegd : aan snelheid ? Zelf stel ik vast dat je na een weekje griep een fameuze stap achteruit zet. Een weekje inactiviteit zorgt ervoor dat je hartslag gemiddeld met 20 eenheden stijgt als je 45' loopt aan je 'normaal' tempo. En Brussel nadert... voor ons allen, zeg maar.

26 maart, 2006 11:20  
Blogger kris said...

J&W reünie? En wat met de Ereleden?:-)

27 maart, 2006 12:17  

Een reactie posten

<< Home