dinsdag, februari 07, 2006

Stokje.

Ik heb een stokje gekregen van Tom. Niet antwoorden op de volgende vragen zou spelbederf zijn.

4 baantjes die je in je leven hebt gehad.
Papierstapelaar aan de lopende band in een drukkerij,
derde apostel van rechts in een musical,
loketbediende bij een bank,
decorbouwer bij een theatergezelschap.

4 films die je niet vaak genoeg kan zien.
The Last Waltz,
Sneeuwwitje. Of nee, Pinocchio,
Memento,
My life as a dog, al zou dat zwaar kunnen tegenvallen want de tijd vertekent de herinnering...

4 mensen waar je graag naast zou willen wonen.
Euh, nee dank u. Te dicht bij elkaar wonen in niet goed voor vriendschap, denk ik. Of misschien toch: naast Luc Schrey. Om samen te kunnen zingen en gitaar spelen, alle dagen.

4 liedjes die je niet meer kan aanhoren.
Losing my religion en REM in het algemeen,
Obladi Oblada,
Italiaanse zangers met een stoppelbaard,
Potteke vet.

4 onvergetelijk plaatsen waar je op vakantie bent geweest
Het is een afwijking: ik reis niet graag. Maar het moet gezegd, Shakespeare & Co in Parijs is een geweldig adresje.

4 concerten die grote indruk op je maakten.
XTC, Hammersmith Odeon, 1980. Vooral onvergetelijk omdat het publiek lijf aan lijf stond, en vanaf de allereerste noot begon te pogoën. Ik kon niet anders dan meepogoën. Jan Demol was er ook bij.
U2, Werchter, 1983,
The New Orleans Revue met de stokoude Eddie Bo, AB, 199?, (Check mr. Popeye gratis bij Amazon.)
Duveltjeskermis, 2002.

4 dingen die je graag eet.
Pimm's cake,
gevulde Antwerpse handjes,
neuzekes,
een rauw zeeëgeltje.

4 websites die je dagelijks bezoekt :
blog.zog.org,
songsillinoismp3.blogspot.com
allemaal via www.bloglines.com
(tiens, moeten de letters b,l,o en g in het adres voorkomen om door mij bezocht te worden?)

4 plaatsen waar je liever bent dan nu.
Bij Shakespeare & Co,
in de koffiekamer van de VRT,
aan de zondagse ontbijttafel,
in een hangmat onder de notenboom.

4 sporten die je hebt beoefend :
Hahaha!

4 bloggers die je gaat taggen
Heeft niet iedereen dit stokje vastgehad ondertussen? En zucht niet iedereen diep vooraleer de vragen te beantwoorden? Zullen we het hier dan maar bij laten? Of zal ik geertgitaar.blogspot.com taggen? Dan zet die misschien nog eens iets nieuws op zijn marathonweblog.

9 Comments:

Blogger Geert Gitaar said...

Shit, Koen... jouw werkgever wil kost wat kost mijn identiteit geheim houden en jij vermeldt stoutweg mijn blog nog eens ???????

Ik doe al sinds 31/1 mijn best om al die leuke posts die ik toch nog schrijf niét te publishen ;-)

Zal ik heel effe even stout zijn als Koen en dus die vragen beantwoorden ?

Wie is dan kandidaat om mij te vervangen in het Canvas team als ik terstond opgepakt wordt, in een combi naar het Justitiepaleis gevoerd wordt, via snelrecht in de nor terecht kom, en totaal verwilderd de cel verlaat op de dag na de NY-marathon ?

07 februari, 2006 18:14  
Blogger Geert Gitaar said...

ik weet het, ik weet het !

wordt had zonder t moeten zijn.....

07 februari, 2006 18:15  
Anonymous Anoniem said...

ik weet niet of mijn onwetendheid aan mijn leeftijd ligt, of aan mijn absoluut gebrek aan muziekkennis, maar wat is pogoën? zelfs met de beste wil ter wereld kan ik me er niets bij voorstellen...

07 februari, 2006 22:38  
Blogger Joeri said...

@ anonymous: als een gek met je kop staan slingeren op "muziek"

07 februari, 2006 22:47  
Blogger koen fillet said...

@anonymous en j: met je kop slingeren is het niet echt. De pogo is eigenlijk niet meer dan op en neer springen op maat van de muziek. Als je opeengepakt staat als sardientjes is dat een heel aparte ervaring.

07 februari, 2006 23:37  
Blogger koen fillet said...

@anonymous en j: ik heb het woord pogoën in de oorspronkelijke post aanklikbaar gemaakt.

07 februari, 2006 23:45  
Anonymous Anoniem said...

Koen,Wat is een "een rauw zeeëgeltje" begod, nog nooit van gehoord. Zijn dat loop-proteienes of liefst iets lekkerder???
Luc van Reeth

08 februari, 2006 22:15  
Blogger koen fillet said...

@Luc Van Reeth: ik ben ooit op reportage geweest bij Geert Van Hecke in De Karmeliet, Luc. Ik interviewde hem terwijl hij in zijn keuken zeeëgeltjes aan het schoonmaken was. Met een zilveren lepeltje schepte hij er voor mij de inhoud uit. Dat is het lekkerste wat ik ooit heb gegeten. Puur zee.

08 februari, 2006 22:49  
Anonymous Anoniem said...

Als bijna kustbewoner vraag ik me af of 'puur zee' wel zo gezond is!?

09 februari, 2006 14:44  

Een reactie posten

<< Home