maandag, januari 16, 2006

Hallo, u spreekt met uw lichaam.

Knie.JPG
Knie.
Begrijpen wat dat lichaam je vertelt, dat is moeilijk. Paul drukt er keer op keer op dat we pijn onmiddellijk moeten melden, want kleine probleempjes worden groot en grote problemen zijn een bedreiging voor New York. Maar ja, wat is pijn?

Als je loopt met een lijf dat dat niet gewend is, is er altijd wel iets raars te voelen daar beneden. Vroeger lette ik daar niet op, een pijnlijk gewricht is niet erg als je de dag zittend doorbrengt. Nu is dat anders.

Ik heb een tijd geleden kasseien gelegd in de tuin en sindsdien voelt mijn knie wat gezwollen aan. Is dat meldenswaard? Ik heb er bij het lopen geen last van, dus voorlopig zeg ik niks. Ik ben bang dat Paul het zekere voor het onzekere neemt en weer zegt: ho, rust. Niet meer lopen, ga maar fitnessen. Dat wil ik niet.

Maar ja, er is wel duidelijk iets mis. Als ik door mijn benen moet zakken merk ik dat ik die linkerknie probeer te sparen, anders doet ze pijn. Zal ik nog een paar dagen afwachten hoe het evolueert? Zaterdag hebben we groepstraining, dat lijkt me het ideale moment om die knie ter sprake te brengen.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

MELDEN !!!!

echt waar, melden aan Paul,
Koen, je post dat je geniet van je half uurtje joggen op zondag,
wel, breng het niet in het gedrang.

Paul heeft het tegendeel toch al bewezen, pakweg 2 maand terug zag je 't niet zitten om te lopen,
en nu kan je niet meer zonder !!

Desalnietemin, volharden (in de boosheid??) 'k hoop je te zien in NYC of misschien nog eerder,

groeten,
BeWa

16 januari, 2006 23:10  
Blogger David aka Letman said...

Melden Koen! Beter nu korte pijn en ff niet trainen dan op 't verkeerde moment op de bank komen te zitten. Niet?

17 januari, 2006 07:40  
Anonymous Anoniem said...

Yep, volg de raad van de anderen maar! Ik las ook net dat je qua gewichtsverlies niet 100% tevreden was. Wel, als je "sneller" wil afvallen, kan ik je de raad geven van op kleine zaken te "besparen". Smeer bv. geen boter op uw boterhammekes, laat die choco(lade) staan en neem een schelletje hesp in plaats van kaas. Door op deze kleine zaken te letten ben ik in de eerste maanden fenomenaal veel gewicht verloren. Zie ook: grafiekje.
Momenteel sta ik al enkele maanden op hetzelfde gewicht (rond de 80kg - ik kwam van 92kg, wat nogal veel is voor mijn 1m76), maar ik ga nog es een efforke doen om naar de 75 af te zakken.
Greetz, Tom.

17 januari, 2006 10:04  
Anonymous Anoniem said...

Koen,

Je begint te sukkelen. Dit is redelijk normaal. Je lichaam is het nog steeds niet echt gewoon van veel te bewegen en daarenboven moet je nog steeds meer gewicht meesleuren dan waarvoor je gewrichten en spieren gemaakt zijn. Neem alle goede raad van dokters, kinesisten e.a. maar aan. Eens je enkele maanden verder bent is je lichaam weeral wat meer gewoon aan het sporten en ben je tegelijk ook weer een aantal kilo's kwijt.
Alles op zijn tijd.

17 januari, 2006 15:55  
Blogger kris said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

17 januari, 2006 17:46  
Blogger kris said...

Melden, Koen en je voor de rest geen zorgen maken, je weet wat ze zeggen. "krakende wagens lopen het langst" .Je kan je afvragen of dit een compliment is.... ok, ein kleines dan. exit Louis Neefs

17 januari, 2006 17:48  
Anonymous Anoniem said...

Beste Koen,
om deze opdracht tot een goed einde te brengen moet je ONDERSTEL in goede staat zijn en blijven.
dus je hebt MELDPLICHT.
om te antwoorden op je vraag 'wat is pijn' wel het doet ZEER!
:-))
grtjs en suc6
linda

18 januari, 2006 10:44  
Anonymous Anoniem said...

Zeker melden aan de trainer : misschien is het best om tijdelijk gas terug te nemen, nu het nog kan.
Beter nu bewust iets laten liggen, dan straks noodgedwongen te moeten passen ...
Sukses !

18 januari, 2006 13:24  

Een reactie posten

<< Home