woensdag, december 14, 2005

Drempelvrees overwonnen.

fitness
Naar mijn smaak ligt er voor elk fitnesscentrum een drempel ter grote van Ayers Rock. Maar ik ben er voorbij geraakt. Tienbeurtenkaart gekocht en de hometrainer beklommen. Het moest van Paul.

70 euro is veel geld voor iets dat je niet graag doet. De meneer aan de kassa was in een goeie bui: de gebruikelijke 60 euro instapkosten hoefde ik niet te betalen. Instapkosten? Ik heb niet doorgevraagd. In de prijs was sauna en een handdoek inbegrepen. Ik zal wel een lastige klant zijn, maar ik wil geen sauna. Ik kom mijn plicht doen en daarna zo snel mogelijk weer weg.

Ook in de prijs begrepen: Vitaya, VijfTV of Jim. Ik had mijn iPod mee, maar de mensen van het centrum hadden zelf voor muziek gezorgd. Ik heb niets herkend.

De opdracht was 25 minuten fietsen aan een hartslag tussen de 145 en 155 per minuut. Dat is me niet gelukt, ik bleef hangen ergens net onder de 140.

Morgen schrijft het trainingsschema weer lopen voor, gewoon buiten. Zo hoort het. Waarom zou je in een fitness kruipen als je net zo goed door de polders kan joggen?